Csatlakozz hozzánk

Műhely

Café Kedd: A tízgangos CB900

A tíz sebességfokozat mellett extrém hosszú tengelytáv is borzolja a kedélyeket – a Clockwork Motorcycles látványos munkája

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

– Café Kedd néven új sorozatot indítunk, melyben a Café Racer kultúra enciklopédiáját igyekszünk fellapozni. Hétről-hétre láthattok nálunk keddenként racer-csemegéket, de tanácsokat is adunk, illetve alkatrészeket is javasolunk az építéshez. A célunk, hogy hazánkban is minél nagyobb nyilvánosságot biztosítsunk ennek az arra érdemes műfajnak

Ahogy az lenni szokott, a CB motorőrült tulajdonosa gombokért vette az 1981-es évjáratú vasat, amit aztán alaposan átépíttetett az említett műhellyel – akik extrém megoldásokkal szolgálták ki a megrendelő vágyait.


A tízsebességes váltómű (amihez egy CB6900F közreműködése is kellett) mellett ilyen az 1575mm-es tengelytáv; a véghajtás kardán, egy GL1100-ból származik a tengely (meg az egész egység). Nem csak hosszabb, alacsonyabb is lett a motor, 10 centivel – továbbá sportosabb, progresszív hátsó rugóstagokat kapott.


Mint minden igényes café racernél, itt is különösen odafigyeltek a “tiszta vonalakra”. Mivel a gyári tankkal nem lett volna eléggé harmonikus az összkép, egy Suzuki GS tankját “csiszolták rá” a koncepcióra.


Ezután komplett, ún. Motogadget M elektronikai- és műszercsomagot kapott a motor, ami a műszerfal mellett markolatokat, kezelőszerveket és – a café stílushoz igazodó – kormányvégre helyezett irányjelzőket is tartalmazott.


Az új tank új segédvázat követelt meg, amit rögtön egy új, kézzel vart üléssel dobtak fel. Csak a miheztartás végett, a blokkot Wiseco kittel bolondították meg (985cc), amit spéci Keihin CR31-es karburátorok és szintén egyedi, rozsdamentes acél 4-az 1-be kipufogórendszer fognak közre.


A kerekek az eredetiek, feketére fújva. A fékek is gyáriak, de fém fékcsövekkel és lyuggatott EBC tárcsákkal azért kicsit felpaprikázták a rendszert. Pirelli MT66 gumikon gurul, ami a készítők szerint “kellemes kompromisszum a megjelenés és a tapadás között”

Nektek hogy tetszik?

Forrás: BIKE EXIF; Fotók: Cimon B Photography


kíváncsiak vagyunk továbbá, épített-e közületek valaki már racert? Ha igen, leveled – képekkel – várjuk az info@tesztmotor.hu-ra, és lehet, hogy szerepel majd a Café Kedd-ben!

– a MotoPartsShopban profi, világmárkás, stílusnak megfelelő alkatrészek mellett szakmai segítséget kaphattok café racer (vagy scrambler) építéséhez

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Trending