Csatlakozz hozzánk

Ti írtátok

Café Kedd: A Ti Racer-etek – Caffee Latte

A 33-as rajtszámú kávéversenyzőt Olvasónk építette – Kawasaki Zephyr 750 by AMC

Közzétéve

ekkor

ICON AIRFLITE MPS

– Café Kedd néven új sorozatot indítottunk, melyben a Café Racer kultúra enciklopédiáját igyekszünk fellapozni. Hétről-hétre láthattok nálunk keddenként racer-csemegéket, de tanácsokat is adunk, illetve alkatrészeket is javasolunk az építéshez. A célunk, hogy hazánkban is minél nagyobb nyilvánosságot biztosítsunk ennek az arra érdemes műfajnak

Ezen a héten Sándor építését mutatjuk be, illetve ő maga:

Örömmel írok a motorról, mert van története…

…ami visszanyúlik egészen 20 évvel ezelőttig. Akkor szerettem volna a HD Sporimat szebbé, kényelmesebbé alakíttatni. Miután egyik-másik, harmadik helyről – csalódottan – úgy hoztam el a motort, hogy ennél sokkal különb, szebb, igényesebb munkát tudok csinálni magam is, elhatároztam, hogy én építem meg a motoromat.

Addigra már kialakítottam azokkal az emberekkel – a sok esetben baráti – kapcsolataimat, akikkel szívesen dolgoztatok, mert tudom, hogy az elvárásaimnak megfelelő munkát adnak ki a kezükből. Így született meg az első chopperem, ami a tavalyi EMAT show-n kiállításra is került. Majd a Low Rider stílust követve álltam neki a következő Harleyk-nak.

MPS Turismo
AIRFLITE
MPS RAM MOUNT
MPS AUTOMAG
MPS Vespa-MV

Ezzel egy időben – egész pontosan 2015 júniusában – Tóth Péter barátommal egy-egy délutáni beszélgetés alkalmával került elő az ötlet, hogy mi lenne ha…neki is építenénk egy egyedi motort, de még megfizethető áron (a költségvetés mindenképp hatszámjegyű összeg kellett, hogy maradjon). Szóba került, hogy Suzukiból chopper irányba menjünk el, de elvetettük.

Ezután nézegettünk még néhány stílusirányzatot, mire kikristályosodott, hogy a café racer irány lesz az, ami a leginkább közel áll Péter szívéhez. Miután sikerült beleültetnem a bogarat a fülébe, aznap éjjel sokat kutakodott a neten. Már másnap délután pontosan megvolt az elképzelése. Egy 550-es épített Kawasaki Zephyr café racer képét tette elém, hogy ilyet szeretne!

Mondtam, hogy meg tudom oldani…

Miután mindent pontosan átbeszéltünk, meg kellett találni a hozzá való alapot. Három hét keresgélés után egy 750-es Zephyr lett a szerencsés vas, ami megélhette a “megújulást”. Péter a motorját a Caffee Latte-nek nevezte el, a kis egyszemélyes műhelyemet pedig Alexander Motor Custom-nak. Amiben tudott, segített az építésnél, az első csavar meglazításától.

Ilyen volt eredetileg…

A vázig teljesen vissza lett bontva a motor. Ez az az állapot, ahol sok felújítás, átépítés megakad, anyagi és egyéb okok miatt, de nekünk pontos elképzelésünk és tervünk volt. Tudtuk, hogy melyik alkatrész milyen felújításon esik majd át. Mi az, amit megtartunk és mi az, ami helyett újat rendelünk.

…ez volt az előzetes elképzelés……

Mindent, amit csak lehetett, felújíttattuk, újrafényeztük, kárpitoztuk, vagy políroztuk. Eredetileg küllős kerekeket terveztünk, de miután próbaképp rákerültek a kerekekre a fekete-fehér négyzetek, annyira feldobta az összképet, hogy végül is maradtak a gyári felnik az új színükben, új gumikkal.

…és ilyen lett a végeredmény

A motorozhatóság és a kényelem fontos szempont volt, és a cafá racer stílus mellett ezt sikerült is megtartani. Egy nagyon kényelmes, kezes és igazán fürge gép lett a végeredmény.
/Sándor Krisztián

Azóta elkészült az AMC logó (Alexander Motor Custom), melyet Jakus Tamás (Jakusa Design) tervezett

– ha Te is építettél már café racert (vagy scramblert), várjuk szeretettel az info@tesztmotor.hu-ra, hogy itt szerepeljen!

– a MotoPartsShopban profi, világmárkás, stílusnak megfelelő alkatrészek mellett szakmai segítséget kaphattok café racer (vagy bármilyen custom) építéséhez

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Asesso

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna
KTM

Trending