Csatlakozz hozzánk

Műhely

Café Kedd: Whiskys bobber, egy újabb hazai gyöngyszem

Újra Varga Tamás motorépítő csornai VT Racing műhelyéből csíptünk el egy építést, aki nem mellesleg már 15 éve foglalkozik motorokkal. A műhelye közismert a széles palettájáról, készülnek itt verseny motorok, újulnak veterán gépek és egyedi igények alapján is épülnek, szépülnek a kétkerekű csodák.

Közzétéve

ekkor

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

– Café Kedd néven új sorozatot indítottunk, melyben a Café Racer kultúra enciklopédiáját igyekszünk fellapozni. Hétről-hétre láthattok nálunk keddenként racer-csemegéket, de tanácsokat is adunk, illetve alkatrészeket is javasolunk a motorátépítéshez. A célunk, hogy hazánkban is minél nagyobb nyilvánosságot biztosítsunk ennek az arra érdemes műfajnak.

A whiskys bobber egy 1997-es Kawasaki VN 800-ból született újra. Tamás kedvenc projektjének svájci megrendelője volt, egyetlen kéréssel: Valami olyan motort szeretne, aminek köze van a Jack Daniel-hez.

A gép jelenleg egy svájci Kawasaki szalon kirakatát díszíti.

Az alapgép utánfutón érkezett motorhibásan, ezért elsőként ezt kellett megjavítani. Ezután következett az agyalás, hogy hogyan kapcsolódjon minél jobban a whiskyhez, és mindezek mellett persze fontos volt az is, hogy egy közúton is kényelmesen használható motor készüljön belőle.

„A teljes hátsó vázrészt eltüntettem, és a kétszemélyes ülés helyett egy egyedi, egyszemélyes rugós üléslapot készítettem, amit aztán a Győri Pesznecker László kárpitosmunkája tett teljessé. Az elektronikai egységek az ülést tartó konzol alatt kaptak helyet.”  

A hátsó felni eredeti maradt, előre a gyári 21 colos helyett egy 17 colos került – ehhez hozzá kellett alakítani az első sárvédőt  – és Michelin Commander abroncsok pörögnek rajta.

A gép új Highway Hawk kormányt és kormánybefogókat kapott (ezek „TÜV” minősítésűek, amik a svájci forgalomba kötelezőek). A hátsó sárvédő egyedi készítés. A kipufogók kisebb átalakítás után kerültek vissza a motorra.

A tank szétvágásával került beépítésre egy Jack Daniels üveg, ami üzemanyagszint jelzőként funkcionál. Ez egy „kipárnázott” helyet kapott és bőr szíjakkal lett rögzítve a rázkódás miatti sérülés elkerülése végett.

Az üvegnek külön szellőztető csőrendszert kellett kialakítani, hogy az üzemanyagszintet látni lehessen rajta, sérülés esetén természetesen cserélhető bármiféle átalakítás nélkül.

A légszűrőház burkolatát egy fából készült hordó váltotta fel, amiben a gyári levegőszűrő mellett egy cső rendszer kapott helyet, hogy whiskyt lehessen ereszteni belőle. Ebben viszont az a csavar, hogy csak a gyújtáskulcs elfordításával működik, mivel egy elektromos AC pumpa adagolja az „üzemanyagot” egy fél liter kapacitású rejtett rozsdamentes tartályból. Úgyhogy ha valaki leakarná csapolni a drága nedűt, ahhoz a kulcsot is meg kell lovasítania. 😛

A tankon a lecserélt gyári műszeregység körül fa berakások vannak. A motoron minden minta festett, sehol sincs matricázás. A tank egyedik airbursh festést kapott, ez néhol felsejlik a motor többi részén is. A vázhoz egyedi festéket kevertek, ami napfényben a pohárba töltött whisky színét adja vissza. Az eredetileg krómozott alkatrészek nagy része és az egyedi ülésrugók vörösréz bevonatot kaptak.

Fotók: Tóth Gábor

Ha motorépítő vagy és bármire szükséged van, keresd a Szilágyi Erzsébet fasor 17.-es szám alatt lévő MotoPartsShopot.
Akár még ötleteket is tudunk adni!

MPS ALPINESTARS 2017
ALPINESTARS OFF ROAD

Comments

comments

Hirdetés
Kattintson a hozzászóláshoz

Hagyj egy üzenetet

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD

Trending