TW Steel egy Holland óra gyártó cég, ami nagyon minőségi karórákat gyárt, méghozzá elég nagyokat, hogy valakit halálra lehessen velük verni. 🙂 Mostanában pedig elkezdtek foglalkozni az egyedi motorok világával és parancsba adták az új szériájuk gyártását, mely a Yamahának a hihetetlen, teljesen egyedi motorjait vette alapul.
Karbonból készítettek egy új tankot, amely az eredeti formát őrzi. A gyújtáskapcsoló a váz kis ablakába került
A Macco Motors cég lett az eredménye, amikor a két barát egyesítette a motorok iránti szeretetét. José és Tito több mint 20 éve ismerték már egymást, amikor kockáztattak és megnyitották a Macco kapuit 2011-ben. A kockázat megtérült – egy kis spanyol műhellyel együtt gyártják a lélegzetelállító motorokat. A többségük nem is marad az országban, 90 százalékuk a világ körül landol a megrendelőknél.
José és Tito a Macco Motors alapítói
Tehát nem meglepetés, hogy a TW Steel megkereste őket egy építésért. Az ilyen ’crossover’ projektek elég ízléstelenek szoktak lenni – és néha erőltetettek is, de ez úgy ahogy van jól sikerült, ezért is került be a Café Kedd sorozatunkba.
A sötét színek keveréke, struktúrája és az anyagok kicsit összeillenek a klasszikusabb, tradicionális óra designokkal. A TW Steel rájött, hogy a srácok a Macco-ból jó választás lenne a motorok és az órák közötti kapcsolódásra, mivel Jose és Tito mindig az esztétikát tartották a legfontosabbnak, amikor a szerszámokhoz fordultak.
„Minket érdekelnek a részletek, és harmóniát keresünk a motornak a görbéi és alakzatai között, míg a motornak a lényegét érintetlenül hagyjuk” mondja Jose.
A barna bőr és a szálcsiszolt acél, amely felépíti az XSR900-at, már most úgy néz ki, mint egy óra, de a srácok a Macco-tól tartogatnak még nagy lépéseket. A motornak az elejével kezdték, lenyesték a béna gyári műszerfaltartót és áthelyezték a gyújtáskapcsolót a váz jobb oldalára. Mondjuk ezzel megszűnt a kormányzár lehetősége, de kit érdekel ez az apróság… Érdekes, hogy José és Tito megtartották a gyári sebesség és fordulatszámmérőt és csak a tartóját módosították, mivel úgy gondolták, hogy jól nézett ki és könnyű is volt maga a műszeregység.
Egy új tartót készítettek, amely a műszereket szépen elrejti és passzol a viccesen kicsi méretű fényszóróhoz, amelyet egy picike karbonból készült szélterelő takar. Az LSL kormánycsutkák és karok pedig Café Racer-esen lejjebb viszik a vezetési pozíciót, egészen a tank fölső vonaláig.
Egy szintben a kormányok a tankkal
És az a tank? Az egy szabályos megismételhetetlen karbon darab. Az ő véleményük szerint, az a kedvenc részük a motoron.
Nem meglepően ezt volt a legnehezebb jól eltalálni, nagyon sok csiszolás és vágás játszott közre, hogy megfelelően működjön.
Itt van egy kis optikai csalás is a csapattól, és azt kell mondjuk, hogy nagyon jól néz ki. A karbon tank az alap modell alapján lett mintázva, aminek ilyen faragott kinézete van. A csapat talált illetve lehet, hogy a Pannóniától kölcsönvett egy módot, amely optikailag sokat segített. Okosan elhelyezett piros kontúr csíkokkal, kiemelésekkel kiegyenesítik a vonalat a tank alján, amely ettől úgy néz ki, mintha tényleg egyenes lenne.
Vissza a motor hátuljához, a csapat semmiből építette az egyszemélyes ülést, amelynek a használhatóságát azért megkérdőjeleznénk… Az ennyire lejtős ülésnek általában a zacsiban lakó golyócskák annyira nem örülnek hosszú távon. Azonban a munka itt is igényes, a párnázat puha, fekete bőrrel lett bevonva kitűnő piros varrással.
Lejjebb a piros kiemelések folytatódnak a gyönyörű Kineo felnikkel, amelyeket az MV Agusta is használ. Okos kis felnik, melyekkel tömlő nélküli gumikkal mehetünk. A teljesítmény trükköt a YSS felfüggesztés biztosította és egy karbon végű SC-Project kipufogó, amely kihozza a maximumot a 115 lóerős Yamaha háromhengereséből.
Fekete kerámiabevonatos SC-Project kipufogó díszíti fel a motor hangját is
A végső eredménye ennek a munkának egy fantasztikus csavarintás az elmúlt évtized egyik legjobb Japán motorján.
A fiúk a Maccotól átalakítottak egy egyedien kinéző bestiát egy klasszikus, modern kinézetű café racerré ami nem ad fel semmilyen lóerőt a szépségért. De nem mi vagyunk az egyetlenek akik így gondolják, TW Steel hamarosan kiad egy óra alapú szín palettát is erről a motorról.
Kipufogóajánló az XSR900 és MT09 modellekhez
SC-Project kipufogót lehet ám rendelni a széria XSR-ekhez is. Ezt a fajtát amit a Macco-s srácok használtak, kétféle színben, titánból és fekete kerámia bevonattal ellátva lehet megrendelni.