Csatlakozz hozzánk

Műhely

Café Kedd: Triumph Scrambler a British Customs műhelyből

Az ilyen sivatagi gépek eredetileg amerikai ”találmánynak” mondhatóak, ez a 2012-es Triumph Scrambler viszont hiába az óceán másik oldaláról való, hibátlanul megállja a helyét a préri mezőkön is

Közzétéve

ekkor

ICON AIRFLITE MPS

– Café Kedd néven új sorozatot indítottunk, melyben a Café Racer kultúra enciklopédiáját igyekszünk fellapozni. Hétről-hétre láthattok nálunk keddenként racer-csemegéket, de tanácsokat is adunk, illetve alkatrészeket is javasolunk az építéshez. A célunk, hogy hazánkban is minél nagyobb nyilvánosságot biztosítsunk ennek az arra érdemes műfajnak.

A műfaj a 40-es évek Amerikájában született, csak akkor még utcai Harley Davidson és Indian motorok estek áldozatul mindenféle átalakításnak. Persze hiába kaptak új felniket, meg csupaszították le őket, ezek attól még mindig bűn nehéz dögök maradtak. A 650 köbcentis brit sorkettesek csak kicsivel később érkeztek meg a buliba, de a hetvenes években már ők uralták a sivatagot.

A Scrambler műfajban a kevesebb néha több

A különféle kiegészítők és módosítások eleinte inkább csak amolyan tesztüzemben működtek, és inkább a tulaj stílusát közvetítették a külvilág felé. Az utángyártott alkatrészek piaca közel sem volt még akkora mint ma, így az emberek inkább maguknak építettek különféle kiegészítőket, a saját garázsuk mélyén. Mára szerencsére hatalmasra duzzadt ez a piac, így már korántsem jelent akkora kihívást egy olyan motor építése, amilyet Xavier is birtokol.

A Los Angelesben élő és rendezőként dolgozó megrendelő nagy adrenalin függő, így nem nagyon tart a sivatagtól, már csak azért sem, mert dirt motorokon nőtt fel. Eleinte a gyárihoz közeli állapotban akarta hagyni a gépet, de szerencsére hamar észbe kapott, majd a telefonhoz nyúlt. A vonal másik végén a British Customs vette a lapot és nem sokkal később indult is az építés.

MPS Turismo
AIRFLITE
MPS RAM MOUNT
MPS AUTOMAG
MPS Vespa-MV

A cél egy bárhol használható, minél nagyobb élményt nyújtó motor megépítése volt.

A súlycsökkentés kulcsfontosságú volt, ezen felül túl nagy módosításokra nem kell számítani, inkább a funkció volt az elsődleges, de persze pár hangulatos apróság azért még befért. Ilyen például a Monza tanksapka, a szivacsozott motocross kormány, a rendszámtábla és a magasra húzott sárvédők – amik egytől egyig az ötvenes évek hangulatát idézik.

Viszont ahogy arról korábban már szó esett, a főszerep a fogyókúráé volt.

A mérleg nyelvét a Talon agyak, Excel felnik, a Continental Twinduro TKC80 gumik és új féktárcsák könnyítik. A teljesítmény viszont nőtt egy kicsit, hála az airbox eltakarító szettnek. A valóságban ez két darab K&N szűrőt és egy 2-1 kiosztású pillekönnyű Arrow márkájú kipufogó rendszert jelent.

A nyereg a British Customs saját terméke és a Slammer becenévre hallgat. Kicsivel vékonyabb, mint a gyári, ugyanakkor zselés a belseje és kiválóan illik a gépezet hangulatához.

Nem nagy tuning ugye? Mondtam én, semmi felesleg, hiszen a cél a minél könnyebb motor volt. És ezt úgy sikerült elérni, hogy közben még dögösebb is lett ez az angol préri kutya.

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Astone

Facebook

Asesso

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna
KTM

Trending