Csatlakozz hozzánk

Műhely

Café Kedd: Triumph Belga-Angol módra

Ki gondolta volna, hogy a belgák nem csak a csokiról és a sörről híresek, hanem Triumph gépek szépítéséhez is egész jól értenek

Közzétéve

ekkor

ICON AIRFLITE MPS

– Café Kedd néven új sorozatot indítottunk, melyben a Café Racer kultúra enciklopédiáját igyekszünk fellapozni. Hétről-hétre láthattok nálunk keddenként racer-csemegéket, de tanácsokat is adunk, illetve alkatrészeket is javasolunk az építéshez. A célunk, hogy hazánkban is minél nagyobb nyilvánosságot biztosítsunk ennek az arra érdemes műfajnak.

“Amikor a belgák és az angolok összeállnak, egy ilyen gyönyörű Triumph születik.”
 
Főleg ha az ügyeletes építész Fred ’Krugger’ Bertrand, aki már elég sok díjat hazavitt különféle motoros kiállításokról. Specialitása a meglehetősen alapos, de mindig igényes, felesleges csicsázástól mentes átalakítás, ahol nem ritka a motorblokk tuningja sem.

MPS Turismo
Euromotor3
AIRFLITE
MPS RAM MOUNT
MPS AUTOMAG
MPS Vespa-MV

Most viszont kicsit kötöttebb volt Fred keze, hiszen a Triumph Benelux megkeresésére kellett összehoznia egy ütős motort, anélkül, hogy a blokkhoz, vagy a vázhoz hozzányúlna. Első ránézésre ez össze is jött neki, egy bobber-drag motor külsejű hibrid formájában.

Ő lenne az emberünk

Gyári kérésre bármit

A story 2017 végén indult, akkor postázott a Triumph a legjobban fogyó motorjukból, a Bonneville-ből egyet Krugger eldugott garázsához. Az elvárás pedig nem volt más, mint egy kész motor 2018 nyarára.

A szűkös határidő ellenére jól sikerült a beavatkozás, a Bonneville köszöni, jól van, és olyan finom részleteket kapott, hogy azt akár a gyár is megirigyelhetné.

Kiállás az van

Az első villákból például hiányzik 25 mm, a tank 40 mm-el került lejjebb és kicsit át is alakult, hogy közelebbről megismerje a motor blokkot. A betöltőnyílás középre került és kapott egy megújult tanksapkát.

Ez így nem hangzik túl soknak, de azért kellett építeni még egy extra benzintankot az ülés alá, amiben a benzinpumpa lakik. Ennek lett egy olyan kellemes mellékhatása, hogy az eddigi 9.1 literes kapacitás 16 literre nőtt, plusz még kapott a tank egy szokatlan, de annál inkább tetszetős, neoprénből készült ’Bobber’ feliratot.

Ugye hogy van új a műfajban?

A legnagyobb változást nem kell sokáig keresni, az ugyanis a tengelytáv, ami egy jelentős 75 mm-el nőtt meg, köszönhetően az egyedi tervezésű, merev-farú kialakításnak. Már a gyári Bobber kialakítása is elég letisztult, de cantilever rugó eltüntetése után még tovább tisztult a kép.

Az ülés is kicsit passzentosabbra alakult, mégpedig úgy, hogy Bertrand megfordította a tartó elemet – bárcsak ilyen egyszerűen menne minden mi? Persze a gyári borítás sem úszta meg az átalakítást, helyét igényes, fekete bőrülés vette át, amit a Wildhog szállított.

Ennél rosszabb kanapék vannak

Eltűnt a gyári airbox is, helyére pofás légbeömlő torok páros került, ezzel is imitálva a karburátoros motorokat. (Mert ez ugye már injektoros, így a szerepük inkább csak dísz.) Maga a bobber stílus a magas sebességről híres, persze szigorúan csak egyenesben. Ezért is rendeztek még anno Londonban, a hivatalos bemutatón egy beltéri gyorsulási versenyt.

Persze Krugger talált még pár lóerőt a motorban, amit egy egyedi saválló acél rendszer segítségével fel is szabadított. Korábbi mérések alapján már csak a katalizátor kiiktatásával is 5%-ot nyer erőben az 1200-es blokk, de mivel ennek a Bobbernek a vezérlőjét is megírták, akár +10% is nyerhető a hátsó keréken.

Finom részletek mindenhol

A felnik 18”-os méretűek és a féktárcsákhoz hasonlóan az Arlen Ness szállította őket, elöl 3.5, hátul 5.5-ös méretben. A felniket Dunlop Sportmax gumik ölelik körbe és ha közelebbről megnézzük, bizony ott van benne a Krugger név is. Ilyet azért még nem nagyon láttunk épített motoron, de még gyárin se igazán. A sárvédők is eléggé ki lettek centizve, Krugger saját keze műve, biztos sok ideig szórakozott vele.

Jó megvilágításban jó a szín

A szín elsőre kicsit egyszerűnek tűnik, de illik a motor stílusához, a ’Seda Steel’ fantázianévre hallgató árnyalatot a Skoda színező emberei találták ki.

Mivel a fő szponzor maga a Triumph volt, így voltak olyan jó fejek, hogy a számtalan kiegészítőt is hozzávágták emberünkhöz. Így került fel a markolat, az alumínium foglalatú fényszóró, az olaj leeresztő, a fékolaj tartály fedele és a kuplung kábel tartói. A kormány gyári, de megfordult, így nem csúnyít bele a lapos összképbe.

Névre szóló gumit valaki?

Ugye milyen sokat számít pár apróság?
Hatalmas tuning és flexelés nélkül is lehet különlegesen szép és egyedi motort alkotni, főleg ha beáll az ember mögé támogatónak a gyár.
Még ha szűkös is volt a határidő, a Belga mesternek sikerült maradandót alkotnia.

 

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Astone

Facebook

MPS Vespa-MV

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna
KTM

Trending