Csatlakozz hozzánk

Műhely

Café Kedd: Spanyolos modern klasszikus: Honda CB750 átépítés

A 90-es évekre az egykor hatalmasat újító Honda CB750 lendülete kicsit megfogyott, de ettől még némi művészeti ráfordítással lehet belőle egy kellemes, modern kis gépezet

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

– Café Kedd néven új sorozatot indítottunk, melyben a Café Racer kultúra enciklopédiáját igyekszünk fellapozni. Hétről-hétre láthattok nálunk keddenként racer-csemegéket, de tanácsokat is adunk, illetve alkatrészeket is javasolunk az építéshez. A célunk, hogy hazánkban is minél nagyobb nyilvánosságot biztosítsunk ennek az arra érdemes műfajnak.

Ha egy Honda gépről van szó magától adódik, hogy az összeszerelési minőség még mindig sokszor az iparág csúcsát jelenti. Ez 20 éve sem volt másképp, szóval miért is ne lenne a CB tök jó alap egy kiadós modernizációhoz?

Adrián Campos, a műhelyvezető meséli, hogy a megrendelés egy barátjától futott be, aki egy klasszikus kinézetű motorra vágyott, modern alkatrészekkel felfrissítve, ami a mindennapok során is megállja a helyét.

Időtálló, ennyi

Dicső Honda múltból használható jelen

A szerencsés 1995-ös F2 típusú donor motor kiváló állapotnak örvendett, közel 73 pacival és selymes nyomatékgörbéjével pedig lendületes haladást garantál. Sok munka nem is volt a blokkal, csak a szokásos tömítések és karburátor felújítás szerepelt a listán.

De azért odafért még egy sor K&N légszűrő meg egy Supertrapp kipufogó rendszer, biztos ami biztos alapon.

Nyilván nem maradt gyári

A futómű gyári állapotában inkább biztonságos mint sportos, így a 41 mm-es villát és a kormánykiflit is egy vaskosabb és újabb Ducati Monster elemeire cserélték, az első féket pedig egy Brembo egység képviseli. A hátsó rugókat szintén új Hagon egységek váltják, amelyek megjelenésükben passzolnak a CB-hez, belülről viszont már jóval újabb technikát képviselnek.

MPS Turismo
AIRFLITE
MPS RAM MOUNT
MPS AUTOMAG
MPS Vespa-MV

Kanyarodik és lassul is

Persze, hogy a gyári felniknek is lőttek, helyüket ismeretlen eredetű, küllős görgők vették át – nem vicc, Adrián saját maga mondta. Azt legalább tudjuk, hogy Continental’s TKC70 gumikon gurul a gépezet.

A nagyobb meló a vázzal volt, hiszen a tanktól hátrafelé az egész hátsó fertály szinte teljesen új. Ebbe beleértendő a pofás, barna bőrülés is, klasszikus formájú varrásokkal.

Sok minden szép hátulról

Visszatérve a benzintankra, az is egy CB750-ről való, csakhogy egy hetvenes évekbeli modellről. Tört fehér alapra ment a sötétzöld aranyozott körvonalakkal, a csúcs pedig egy hatvanas évekbeli autóról szerzett Honda felirat.

Ez pedig már csak a hab a tortán

A kiegészítő boltba is benéztek a spanyol építők, van itt Renthal kormány, Brembo fékkar és Puig kezelőszervek, meg persze a közismert Motogadget is adott pár apróságot.

Nem is érdemes több szót fecsérelni, inkább képzeljük el, ahogy Mallorcán, kicsit másnaposan, a lemenő nap fényében hasítunk egy ilyen modern klasszikussal, magasról téve a világ gondjaira. Mert ez a motor oda való.

Forrás: Bike Exif

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Astone

Facebook

MPS Vespa-MV

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna
KTM

Trending