Csatlakozz hozzánk

Műhely

Café Kedd: Shitanes 61, a vadállat

Svájci motorépítőkről még nem nagyon írtunk, íme hát egy különleges BMW R nine T építés a VTR Custom’s műhelyéből

Közzétéve

ekkor

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

– Café Kedd néven új sorozatot indítottunk, melyben a Café Racer kultúra enciklopédiáját igyekszünk fellapozni. Hétről-hétre láthattok nálunk keddenként racer-csemegéket, de tanácsokat is adunk, illetve alkatrészeket is javasolunk a motorátépítéshez. A célunk, hogy hazánkban is minél nagyobb nyilvánosságot biztosítsunk ennek az arra érdemes műfajnak.

A 136 lovas Shitanes 61 fantázianévre hallgató vadállat 145 Nm-t tud, amit a nyolcvanas évekbeli Francia ’Gitanes’ versenyautó dizájnjától örökölt.

De ne szaladjunk ennyire előre, lássuk honnan indult a sztori. Swiss Custom Moto Show néven szokott megrendezésre kerülni egy custom motorokat felvonultató rendezvény, ahol a VTR csapata is képviseltette magát egy szintén R nine T építéssel, amit a második nap el is vitt egy módfelett lelkes vevő, a többi visszajáró vendég nagy szomorúságára.

Nem sokkal ezután odalépett a srácok standjához egy kliens, aki igényét fejezte ki egy még erősebb és még radikálisabb motor felé.

Még a helyszínen megegyeztek a koncepcióban: R nine T alap, USD villa, erősebbre hangolt motor, gyorsváltó, felsőpolcos kiegészítők és egy csipetnyi nyolcvanas évekbeli hangulat. Ez persze nem okozott túl sok gondot Dani Weidmann csapatának, mivel abban az időszakban nőttek fel.

A nagy ötlet végül egy kávé szünet közbeni agyalás alatt ugrott be, amikor szóba jöttek az arany idők Forma 1-es autói, és gyorsan el is jutottak a ‘Gitanes’ dizájnhoz, ami a Francia Equipe Ligier verseny csapat autóin volt látható, a 61-es rajtszám pedig a megrendelő születési éve.

Kiindulásnak a VTR csapata az R nineT egy különlegesebb verzióját, a 719-es felszereltségű modellt választotta, ami síkolt hengerfejet, állítható fék és kuplung kart, állítható lábtartó szettet és még pár apróságot jelentett. A különleges megjelenés érdekében egyes alkatrészeket még zsugorfóliával is betekertek, garantálva a nyolcvanas évek hangulatát.

Az építés egyik fénypontja viszont kétségtelenül a blokk, amit 1320 köbcentisre fúrtak fel és olyan jóságokkal pakoltak tele mint nagy kompressziós dugattyúk, henger perselyek és hajtókarok, mind a neves Wössner gyártótól.

Ezen felül kicsit átdolgozták még a hengerfejet is a jobb gáz áramlás érdekében, ami végül egy Akrapovic titán rendszeren keresztül távozik az éterbe, az egészet pedig egy Power Commander segítségével hangolták össze.

Ez a sok módosítás miatt a mért adatok alapján 136 lovat tesz ki, ami egy jelentős 23%-os növekedést jelent a gyári 110 lóerős értékkel szemben.

A csattogós-durrogós váltásokat egy Translogic gyorsváltó biztosítja, de nitrós rendszert végül nem tettek a motorba, mert a tulaj közúton is tervezi használni a gépet. A felniket a Kineo szállította, elöl 9 colos, hátul pedig 15 colos szélességben, az abroncsok pedig a jól bevált Michelin Power RS termékei.

A koszt a szélesített sárvédők tartják távol a motorostól, de a fém rajtszám táblák is igényes remekművek. Habár a benzintank megúszta a nagy átalakítást, a tanksapka viszont Monza stílusú lett. A kezelőszervek sem maradtak ki a jóból: a gyári kormányt egy könnyített Magura XS váltja, ahogyan a radiális féket is ők szállítják.

Apró, de annál figyelmesebb változtatás, hogy a műszerek üvegburáját a gyári megoldás helyett zöldes árnyalatú darabokra cserélték, elsőre nem is olyan könnyű észrevenni.

A kicsit megcsapott segédvázon új, ‘80-as évekre hajazó perforált bőr ülést találunk, alatta pedig aprócska multifunkciós Kellermann égők világítanak amikor kell. A “Gitanes” festést házon belül oldotta meg a már bejáratott fényező, de akad még pár korhű matrica is, hogy teljes legyen az összkép.

Az építés megrendelője arról híres, hogy egy idő után ráun minden motorjára így tovább is adja őket, majd pedig új gépet keres magának. Egyelőre úgy fest, hogy ez lesz az első kivétel, mivel a lakkozás alá íratta a VTR-es srácokkal hogy “Soha nem fogom eladni ezt a vadállatot!” – ami azért elmond valamit a végeredményről.

Habár az építők közül többen is jelezték, hogy igényt tartanak a motorra, egyhamar nem valószínű, hogy megkaparinthatják. Sőt, mivel a komplett műremek egyes alkatrészei teljesen egyedi elképzelés alapján születtek, így még csak hasonlót építeni is igen nagy kihívás lenne.

Ha viszont valaki ilyen stílusban gondolkodik, érdemes felkeresni a svájci csapatot, mert épp szabad a naptáruk. Aztán ki tudja meddig?

Forrás: Bike Exif

Ha motorépítő vagy és bármire szükséged van, keresd a Szilágyi Erzsébet fasor 17.-es szám alatt lévő MotoPartsShopot.
Akár még ötleteket is tudunk adni!

MPS ALPINESTARS 2017
ALPINESTARS OFF ROAD

Comments

comments

Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD

Trending