Csatlakozz hozzánk

Műhely

Café Kedd: Royal Enfield Himalayan a Smoked Garage kezelése után

Ahhoz képest, hogy a Royal Enfield Himalayan elsősorban az indiai piacra készült mint középsúlyú kalandmotor, egész sikeresen vetette meg a lábát az európai és az amerikai piacon is, sikere töretlen

Közzétéve

ekkor

ICON AIRFLITE MPS

– Café Kedd néven új sorozatot indítottunk, melyben a Café Racer kultúra enciklopédiáját igyekszünk fellapozni. Hétről-hétre láthattok nálunk keddenként racer-csemegéket, de tanácsokat is adunk, illetve alkatrészeket is javasolunk a motorátépítéshez. A célunk, hogy hazánkban is minél nagyobb nyilvánosságot biztosítsunk ennek az arra érdemes műfajnak.

A custom motor építők előnyben részesítik az egyszerűbb konstrukciójú, minél kevesebb elektronikával megáldott motorokat, hiszen a nagy átalakítások közben a kevesebb extra zavaró tényező minden esetben jobb. Ezek után egyértelmű, hogy miért a Himalayan modellre esett a választás, amikor a Royal Enfield felkereste a Bali székhelyű Smoked Garage műhelyt egy pofás motor építésért.

Gyári megbízás

A Royal Enfieldnek azért volt pár kikötése a projekttel kapcsolatban: egy modern megjelenésű motort szerettek volna, ami azért erősen merít a Smoked Garage stílusából. A kihívás az egészben az Enfield azon kikötése volt, miszerint a funkcionalitásnak nem eshet kárára a művészi hajlam. Magyarul mondva, a srácoknak meg kellett őrizniük a motor eredeti tulajdonságait és karakterét.

Így esett a választás a márkát egyébként is körül lengő Brit katonai hangulatra, némi bombázó-lopakodó érzéssel megtoldva. Annyira jól sült el a végeredmény, hogy messziről a márka és típus fanatikusokon kívül nem sokan mondják meg, hogy mi volt a kiindulási alap.

Az SG-411 névre elkeresztelt projekten a legnagyobb mechanikai változást a futómű kapta, itt ugyanis a 41 mm-es villát egy combosabb 43 mm-es Showa USD egység váltja, hátulra pedig egy szintén komolyabb szintet képviselő Öhlins darab került, az egyedi lengőkarra.

Habár a képeken nem látszik, a méretes fedő felületek alatt küllős felnik bújnak, a karbon lapok az agresszív lopakodó kinézet miatt kerültek fel. Megosztó megoldás tudom, szerintem sem a legszebb.

Elöl a szokásos 18 x 2.50 a méret, hátul viszont már egy fokkal husibb 14 x 5.00 felni gurul, rajtuk Dunlop K180 abroncsokkal, amelyek legálisak utcára, ugyanakkor a mintázatuk inkább dirt track stílusú.

A módosított első fertályhoz egyedi kormánykifli kellett, de a villa is kapott egy pár pofás karbonból készült védő elemet, ami megjelenésben is sokat hozzátesz a masszív összképhez.

Persze a fék se gyári, elöl 4 dugattyús Nissin harapja a 310 mm-es úszótárcsás korongokat ha lassítani kell.

Látszik az elemeken és a formákon, hogy egy áramvonalas, mozgékony formát láttak maguk előtt a készítők, mint mondjuk egy harci repülőt. Ennek megfelelően el is tűnt a gyári segédváz, helyére egyedi, diszkrétebb megoldás került. Érdemes felkészülni, az egyedi szó sokszor fog elhangzani: egyedi az idomszett, a fényszóró és a hátsó lámpa is.

A gyári verzióban nem sok hely akad az ülés alatt, ennek ellenére a Smoked Garage monocoque stílusú idoma olyan, mintha csak lebegne, ezért is tűnik sokkal kompaktabbnak az egész motor megjelenése.

A fényezés sötét katonai zöld, néhol narancssárga részletek emelik ki a szokatlan formákat. Az egyedüli nem matt és nem sötét szín a kipufogó rendszeré, ami a leömlőtől a végdobig egyéni hajlítgatás és hegesztés gyümölcse.

Meglehet, hogy a kiegészítő elemek mind készen megvehető darabok, de mentségükre szóljon, hogy abból is a felső polcot képviselik.

A kormány ProTaper gyártmány, a kilométer óra a jól ismert Motogadget féle műszer, ahogyan a gombok, irányjelzők és a markolatok is, az elektronikát pedig egy m.unit rendszer vezérli.

Nem volt hiábavaló a sok meló és a légies megjelenésre való törekvés, hiszen a gép súlya 194-ről 175-re fogyott a beavatkozás során. Mivel rendelhető és megvehető egy ilyen építés, az árát is tudjuk, ami 4,499$. Hogy ez sok vagy kevés, azt mindenki döntse el magában.

Forrás: Bike Exif

Ha motorépítő vagy és bármire szükséged van, keresd a Szilágyi Erzsébet fasor 17.-es szám alatt lévő MotoPartsShopot.
Akár még ötleteket is tudunk adni!

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Kattintson a hozzászóláshoz

Hagyj egy üzenetet

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Astone

Facebook

Asesso

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

KTM

Trending