Csatlakozz hozzánk

Műhely

Café Kedd: Ritkán látni MV Agusta 675 Café Racert, ez viszont nagyon betalált!

Igaz, hogy manapság az MV Agusta inkább feszes, erős, izmos naked motorokat gyárt, de a dicső múltban nem volt hiány a GP motorokból sem, amit ez a Café Racer tökéletesen meg is idéz

Közzétéve

ekkor

KTM
MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

– Café Kedd néven új sorozatot indítottunk, melyben a Café Racer kultúra enciklopédiáját igyekszünk fellapozni. Hétről-hétre láthattok nálunk keddenként racer-csemegéket, de tanácsokat is adunk, illetve alkatrészeket is javasolunk a motor átépítéshez. A célunk, hogy hazánkban is minél nagyobb nyilvánosságot biztosítsunk ennek az arra érdemes műfajnak.

Az MV Agustának igen nagy múltja van, főleg a versenyzésben, elvégre az olasz gyártó 1956 és 1974 között egy verseny kivételével végig nyerte az 500 köbcentis bajnokságokat. Mondjuk ehhez nagyban hozzájárult az is, hogy olyan legendák ültek a motorokon, mint John Surtees, Mike Hailwood, Giacomo Agostini vagy Phil Read. Ennek ellenére viszont nem nagyon van a kínálatban olyan motor, ami megidézné a kor hangulatát. Éppen ezért is készülhetett el ez a roppant igényes és ízléses Café Racer verzió.

Egy merész vállalkozás

Az elkövető Chun Hung a tajvani ’Onehandmade’ garázs fő embere, aki nem titkolja, nagy rajongója az Olasz márkának, így amikor egy ügyfél azzal állított be a műhelybe, hogy valami egyedit szeretne a 2013-as Brutale motorjából, nem kellett sokáig gondolkodnia a meló elfogadásán. Igaz, hogy manapság az MV Agusta inkább feszes, erős, izmos naked motorokat gyárt, de a dicső múltban  nem volt hiány a GP motorokból sem. Chun is ebbe az irányba indult el, fejben egy modernizált, saját elképzelés és stílus szerint kialakított motort látott, neki is kezdett a megvalósításnak.

Emberünk fő mániája a fémmegmunkálás minden formája, bármiféle 3D modellezés mellőzésével persze. Semmi szkeccs, semmi tervrajz, egyből a fém formázásával kezd, így sokszor egészen sokáig nincs is konkretizált formaterv amiről beszélhetnénk. Elkezdi faragni a formákat, aztán ha tetszik az eddigi akkor tovább halad vele, ha nem, akkor megy az egész a kukába. Ennél a projektnél mondjuk nem kellett annyira sokat izzadnia az apróságokkal, mivel a megrendelő nem kért se tükröket, se indexeket, se műszerfalat, csupán egy levetkőztetett motort, versenyhangulattal.

Technológia helyett kétkezi munka

Mivel már a gyárból elég izmos setup-pal gurul ki a gép, nem feltétlenül szükséges lecserélni a Brembo fékeket, a Marzocchi futóművet, de a 108 lóerős háromhengeres erőforrás is kellően elégnek bizonyult. Ellenben az alumíniumból készült  idomokkal, a benzintankkal és a farokidommal, ami már mind-mind Chun két kezének munkája. Meg kell hagyni, tényleg van érzéke a lemezekhez, gyönyörűen passzolnak és illeszkednek egymáshoz a formák, bármilyen irányból nézzük a motort. Saját készítésű még a segédváz,  az első fényszóró is, a dögös bőr ülést viszont a Kingsman Seat készítette el.

Az alsó hókotró (értsd hasidom) is egyedi munka, ami felett egy szintén egyedi készítésű hűtő foglal helyet, az egyik legszebb alkotás a gépen viszont kétségtelenül a három-egyes leömlő rendszer, ami a hasidom jobb oldalán végződik, illeszkedve az idomhoz. Mivel a streetfighter / café racer megjelenéshez kötelező az agresszív testtartás, így a gyári kormánynak is mennie kellett. Helyét egy új villahíd és kormánycsutka szett vette át.

Az apróságok persze itt kötelezőek, mint a Brembo főfékhenger, a feketére andoziált Motogadget markolat pár, vagy a LED világítással kiegészített rendszámtábla tartó. És habár a megrendelő nem kérte, azért mégiscsak kapott két diszkrét indexet, szintén a Motogadget jóvoltából. Az első sárvédő is kézműves lemez munka, a hátsó viszont csodával hatásors módon maradt gyári. A gyári 17”-es felniken Pirelli Diablo Supercorsa SP V2-ők tapadnak, az extra gengszter megjelenést viszont egy fekete és arany színben díszelgő EK lánc szett garantálja.

A nagyon mély fekete fényezést az Incross Custom Art követte el, az ezüst viszont minták már hibátlanul kivágott matricák. Elnézegetve a végeredményt nem sok kétségünk maradt Chun motorépítési képességeiről. Nem sokan mernek hozzányúlni egy MV Agustához, hiszen könnyen lehet a sok erőlködésnek nyögés a vége. Ezúttal szerencsére és egyben nagy örömünkre nem így történt, de azért én megnézném a motort egy klasszikusabb, vörös-ezüst szín kombóban, ami hűen adja vissza az olasz márka GP-s múltját.

Forrás: BikeExif

Ha motorépítő vagy és bármire szükséged van, keresd a Szilágyi Erzsébet fasor 17-21.-es szám alatt lévő MotoPartsShop.hu  motorosboltunkat.
Akár még ötleteket is tudunk adni!

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Trending