Csatlakozz hozzánk

Műhely

Café Kedd: Pályára született Honda CB1000R Café Racer

Honda CB1000R Café Racer, ami inkább pályázásra való, mint városi haladásra

Közzétéve

ekkor

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

– Café Kedd néven új sorozatot indítottunk, melyben a Café Racer kultúra enciklopédiáját igyekszünk fellapozni. Hétről-hétre láthattok nálunk keddenként racer-csemegéket, de tanácsokat is adunk, illetve alkatrészeket is javasolunk a motorátépítéshez. A célunk, hogy hazánkban is minél nagyobb nyilvánosságot biztosítsunk ennek az arra érdemes műfajnak.

Aki szereti az erős és kezes, ugyanakkor nem kézenállós motorokat, azoknak kellemes megoldást ajánl a Honda CB1000R, már gyári állapotában is.

A szárnyas márkától megszokott kiváló összerakottságérzet és a nyomatékra áttérített, 143 lovas Fireblade blokk nyerő párosítást alkotnak és akkor még nem is beszéltünk a Showa futóműről.

Talán a langyos külső róható fel egyedüli negatívumként, de hát ezért jöttek létre az egyedi elképzelések megvalósítására szakosodott műhelyek, akik egymásra licitálva jönnek elő jobbnál jobb megoldásokkal.

Tovább fokozható az ilyen munkák minősége, ha mondjuk egy országos forgalmazó vagy márkaképviselet hirdet versenyt a régióban, ahogyan az most is történt.

A Honda Iberia ugyanis bejelentette, hogy Spanyolországból, Portugáliából és a Baleár-szigetekből vár különféle CB1000R átépítéseket. A 13 különféle munkából látható az egyik elképzelés, amit a barcelonai Comercial Impala garázs valósított meg, figyelemreméltó módon.

Persze rögtön számtalan verzió jelent meg Enric Ferreres gazdasági igazgató és a csapat fejében, de a kihívás inkább abban rejlett, hogy a limitált büdzsé ellenére is sikerüljön valami maradandót alkotni. A nagyjából 3.000 Eurós felső határt úgy tudták a legjobban kordában tartani, hogy a flat-tracker gépek irányába kanyarodtak el az építés közben.

Persze így is sikerült megszabadulni a régi segédváztól, amit egy SolidWorks féle rövidebb, alumínium egységre cseréltek úgy, hogy az hegesztés nélkül, pusztán csavarozással állt össze. Erre ült rá az üvegszálból készített farokidom és az ülés alapja, ami egészen jól passzol a gyári tankhoz, a némileg darabosabb, eltérő formavilág ellenére.

Következő lépésként megszabadult a motor minden, nem flat-track pályára való elektronikai segédlettől, mint a kipörgés gátló, az ABS, de repültek az indexek, a lámpák és még a digitális kijelző is.

Az amúgy sem kicsi kormányt egy még szélesebb Neken márkájú, Jared Mees replika darab váltotta, aminek bal oldali kezelőszervei közül egyedül az önindító gombja élte túl a nagytakarítást.

A fékek azért maradtak, mert néha meg is kell állni, de a főfékhenger és a karok Brembo gyártmányúvá alakultak. Elöl ugye hiába keresnénk fényszórót, az éjszakai motorozás lehetőségét egy szép nagy rajtszám tábla búcsúztatja.

Motor erő növelésre nem nagyon volt szükség, inkább csak amolyan finomhangolást végeztek a srácok, mint például a külső légszűrők felhelyezése, az IXRACE kipufogó rendszer szerelése, na meg persze a katalizátor kukázása.

Meglepő, de a Honda motorvezérlőjének egyik beavatkozás sem esett rosszul, simán kezelte a változásokat.

Flat-track felhasználás mellett persze el lehet felejteni a gyári Bridgestone S21 gumikat is, amik helyére egy szett Pirelli MT60 érkezett. A poros körülmények miatt érdemes kicsit vigyázni a technikára is, ahogyan az első teleszkópon két igen igényesen kivitelezett becsúszószár védő elem azt meg is teszi.

Végül az i-re a pontot a hetvenes évekre annyira jellemző ’Candy Gold’ fényezés teszi fel, amit a legendás CB750-es modell is olyan büszkén viselt.

Azt még érdemes hozzátenni, hogy a kb. 150 ló egy dirt track pályán nem viccel, így inkább csak tapasztaltabb, esetleg vakmerő motorosoknak ajánlható őszintén egy ilyen kaliberű motor.

A jó hír viszont az, hogy tervben van egy utcai verzió elkészítése is, amin persze megmarad minden legális közlekedéshez nélkülözhetetlen kiegészítő.
Már csak el kell utazni érte Barcelonába 🙂

Forrás: Bike Exif

Ha motorépítő vagy és bármire szükséged van, keresd a Szilágyi Erzsébet fasor 17.-es szám alatt lévő MotoPartsShopot.
Akár még ötleteket is tudunk adni!

MPS ALPINESTARS 2017
ALPINESTARS OFF ROAD

Comments

comments

Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD

Trending