Csatlakozz hozzánk

Műhely

Café Kedd: Nagy dobás egy apró országból

A Café Racer őrület kirobbanása óta még mindig hódít, a világ összes szegletéből érkeznek jobbnál jobb építések. Most viszont egy egészen eldugott hely, Andorra mutatott valamit.

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

– Café Kedd néven új sorozatot indítottunk, melyben a Café Racer kultúra enciklopédiáját igyekszünk fellapozni. Hétről-hétre láthattok nálunk keddenként racer-csemegéket, de tanácsokat is adunk, illetve alkatrészeket is javasolunk a motorátépítéshez. A célunk, hogy hazánkban is minél nagyobb nyilvánosságot biztosítsunk ennek az arra érdemes műfajnak.

Kis helyen nagy motorosok – Honda Dominator Café Racer

A Honda Dominator születési helye az RC Dept műhelye, amit Roberto Conde vezet, egy lelkes csapattal maga mögött. Mint meséli, annak ellenére hogy az Andorrai Hercegség mindössze 468 km² területet ölel fel Franciaország és Spanyolország között, egészen nagy motoros közösséget tudhat magáénak.

Rengeteg gyűjtő és rajongó él az országban, van, akinek több mint 200 kétkerekűből áll a gyűjteménye, kezdve Vincent, Matchless és Norton motoroktól egészen a Triumph prototípusokig és hatvanas évekbeli MotoGP motorokig.

Ez a Dominator építés se nagyon lóg ki a felsoroltak közül, ami nem meglepő annak tudatában, hogy Roberto egykor a Dakar versenyeken volt gyári csapatok szerelője.

Mivel közel harminc éves technikáról van szó, kötelező volt adni a motornak egy alapos frissítést új vezérműtengelyekkel együtt. Ha már úgyis kint volt a blokk, akkor kapott egy mélyfekete fényezést, ami passzol a fekete vázhoz is.

Ha már váz, ott is történtek változások: a komplett hátsó fertály (értsd segédváz) új, de átköltöztek a lábtartók is, valamint a kitámasztót sem a régi helyén kell keresni.

Miután visszakerült a blokk a helyére, jött a kipufogó átalakítása: nulláról készített a csapat egy rozsdamentes acél rendszert, gyönyörű hajlításokkal és hegesztésekkel, a végére pedig egy SuperTrapp dobot akasztottak.

A gyári 41 mm-es villát is megillette már egy felfrissítés és kicsit le is lett ültetve, de a hátsó rugóstag is egy állítható YSS egységre cserélődött, így lett passzos a motor kiállása.

A motor gyárilag ugye elöl 21, hátul meg 17 colos kerekeken gurult ki a gyárból, de ez már a múlté, mivel a srácok az arany középutat választották és elöl – hátul 19 colos felnikre esett a választásuk.

Ezeket feketére fújták, majd felpattintottak egy szett Mitas H-18 flat tracker abroncsot és az első lánckereket is másikra cserélték, így megőrizve a gyárias karaktert.

A benzintank egy Honda CG125-ről származik, de a rajtszámok már egyediek, ahogy az elől eldugott LED világítás is. Az olyan apróságokat, mint a digitális km/h óra és a különböző kapcsolók a jól bevált Motogadget szállította, de ezek összehangolásához azért kellett az új kábel köteg.

Ahogy a részletek, úgy az összkép is elég minimalistára sikerült, de ez nem feltétlenül baj, sőt inkább előnyére vált a kis Dominatornak!

Forrás: Bike Exif

Ha motorépítő vagy és bármire szükséged van, keresd a Szilágyi Erzsébet fasor 17.-es szám alatt lévő MotoPartsShopot.
Akár még ötleteket is tudunk adni!

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD

Trending