Csatlakozz hozzánk

Műhely

Café Kedd: Nagy dobás egy apró országból

A Café Racer őrület kirobbanása óta még mindig hódít, a világ összes szegletéből érkeznek jobbnál jobb építések. Most viszont egy egészen eldugott hely, Andorra mutatott valamit.

Közzétéve

ekkor

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

– Café Kedd néven új sorozatot indítottunk, melyben a Café Racer kultúra enciklopédiáját igyekszünk fellapozni. Hétről-hétre láthattok nálunk keddenként racer-csemegéket, de tanácsokat is adunk, illetve alkatrészeket is javasolunk a motorátépítéshez. A célunk, hogy hazánkban is minél nagyobb nyilvánosságot biztosítsunk ennek az arra érdemes műfajnak.

Kis helyen nagy motorosok – Honda Dominator Café Racer

A Honda Dominator születési helye az RC Dept műhelye, amit Roberto Conde vezet, egy lelkes csapattal maga mögött. Mint meséli, annak ellenére hogy az Andorrai Hercegség mindössze 468 km² területet ölel fel Franciaország és Spanyolország között, egészen nagy motoros közösséget tudhat magáénak.

Rengeteg gyűjtő és rajongó él az országban, van, akinek több mint 200 kétkerekűből áll a gyűjteménye, kezdve Vincent, Matchless és Norton motoroktól egészen a Triumph prototípusokig és hatvanas évekbeli MotoGP motorokig.

Ez a Dominator építés se nagyon lóg ki a felsoroltak közül, ami nem meglepő annak tudatában, hogy Roberto egykor a Dakar versenyeken volt gyári csapatok szerelője.

Mivel közel harminc éves technikáról van szó, kötelező volt adni a motornak egy alapos frissítést új vezérműtengelyekkel együtt. Ha már úgyis kint volt a blokk, akkor kapott egy mélyfekete fényezést, ami passzol a fekete vázhoz is.

Ha már váz, ott is történtek változások: a komplett hátsó fertály (értsd segédváz) új, de átköltöztek a lábtartók is, valamint a kitámasztót sem a régi helyén kell keresni.

Miután visszakerült a blokk a helyére, jött a kipufogó átalakítása: nulláról készített a csapat egy rozsdamentes acél rendszert, gyönyörű hajlításokkal és hegesztésekkel, a végére pedig egy SuperTrapp dobot akasztottak.

A gyári 41 mm-es villát is megillette már egy felfrissítés és kicsit le is lett ültetve, de a hátsó rugóstag is egy állítható YSS egységre cserélődött, így lett passzos a motor kiállása.

A motor gyárilag ugye elöl 21, hátul meg 17 colos kerekeken gurult ki a gyárból, de ez már a múlté, mivel a srácok az arany középutat választották és elöl – hátul 19 colos felnikre esett a választásuk.

Ezeket feketére fújták, majd felpattintottak egy szett Mitas H-18 flat tracker abroncsot és az első lánckereket is másikra cserélték, így megőrizve a gyárias karaktert.

A benzintank egy Honda CG125-ről származik, de a rajtszámok már egyediek, ahogy az elől eldugott LED világítás is. Az olyan apróságokat, mint a digitális km/h óra és a különböző kapcsolók a jól bevált Motogadget szállította, de ezek összehangolásához azért kellett az új kábel köteg.

Ahogy a részletek, úgy az összkép is elég minimalistára sikerült, de ez nem feltétlenül baj, sőt inkább előnyére vált a kis Dominatornak!

Forrás: Bike Exif

Ha motorépítő vagy és bármire szükséged van, keresd a Szilágyi Erzsébet fasor 17.-es szám alatt lévő MotoPartsShopot.
Akár még ötleteket is tudunk adni!

MPS ALPINESTARS 2017
ALPINESTARS OFF ROAD

Comments

comments

Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD

Trending