Café Kedd: Lenyűgöző mandarin-álom, Roland Snel módra - tesztmotor.hu
Csatlakozz hozzánk

Műhely

Café Kedd: Lenyűgöző mandarin-álom, Roland Snel módra

Yamaha TR1 café racer

Közzétéve

ekkor

MotoStar

– Café Kedd néven új sorozatot indítottunk, melyben a Café Racer kultúra enciklopédiáját igyekszünk fellapozni. Hétről-hétre láthattok nálunk keddenként racer-csemegéket, de tanácsokat is adunk, illetve alkatrészeket is javasolunk az építéshez. A célunk, hogy hazánkban is minél nagyobb nyilvánosságot biztosítsunk ennek az arra érdemes műfajnak.

Minden gyártónak van egy csodabogárnak számító motorja a katalógusa legvégén. Ezek olyan motorkerékpárok, amelyek papíron még remek ötletnek tűntek, de a közönség képzeletét valahogy soha nem ragadta meg.

A Yamaha esetében az egyik ilyen motorkerékpár az 1980-as évekbeli TR1-es V-twin túramotorja, ami amúgy szoros kapcsolatban áll az XV750-nel.

Ugorjunk 30 évet előre és lám, a szellemmé vált TR1 most máris az egyik legjobb ötletnek tűnik valaki számára. Roland Snel amatőr építőt a Virago úttörő szellemű szakembere Greg Hageman inspirálta.

A Holland Yamahánál dolgozó Roland nem egy profi szerelő, de azt tudja hogy kell a gépekkel bánni. „Egy kicsit mindig módosítottam a motorkerékpárjaimat a saját ízlésem szerint. Kollégám, Shun Miyazawa unszolására mutattam be ezt a darabot a Bike EXIF-nek.”

Miyazawa az atyja a Yamaha Yard épített projektnek, aki nagyon bátorította őt. Nézd meg ezt a gépet. Csodálod?

„Nagy rajongója vagyok a Classified Moto-nak, így mikor Shunnal megláttuk az XV750-est éreztem, hogy ebből építeni kell egy Yamaha Virago különlegességet. Alacsonyabbra, keskenyebbre, sokkal régiesebb és durvább hatást kell hogy keltsen.”

Végül egy 1984-es TR1-es modellt választott – főleg azért, mert láncmeghajtású, így könnyebben illeszkedhet egy szélesebb hátsó gumiabroncshoz.

Bár célkitűzése, hogy régies hangulata legyen, a menetdinamikát nem volt hajlandó feláldozni érte. Így hát fogta a 30 éves Showa villákat és kikapta őket, helyette egy modern Ducati 916-os teleszkópjait építette be.

Hátulra egy Triumph Speed Triple-ből vett Showa lengéscsillapítót szerelt.

Az első részt egy Öhlins kormánylengés csillapítóval tette teljessé, majd egy kombinált sebesség- és fordulatszámmérővel szerelte fel, és végül egy Bates stílusú fényszóró kapott helyet a csupasz villa lábain.

Természetesen új kerekeket is kapott a régi helyett. Elől egy rozsdamentes Honda GL1000 18 colos, hátul egy Akront alumíniumból készült 17 colos kerék ékeskedik 5,5-ös peremmel.

Az abroncsok választása egy jól tapadó Metzeler Roadtec Z8s modern sport-túra vegyületre estek. Elöl 4 dugattyús Brembo nyergek harapnak hullámos féktárcsákba, hátul egy nyugodtabb Honda CB750 dobfékje teszi a dolgát.

A motorhoz szerencsére nem kellett nyúlni, a léghűtéses 75 fokos V-Twin motorba csak 29.000 kilométert tettek. A hengerek, a motor belső alkatrészei kitűnő állapotban voltak.

Az üzemanyagbevitelt azonban módosította a karburátorban egy Dynojet szettel, hogy jobban kihasználhassa a nyitott kipufogó rendszer előnyeit. A módosított kerámia leömlő MAC kipufogódobbal lett összekötve. Ezeknek a módosításoknak köszönhetően a lengővilla alá egy Ballistic lítium-ion akkumulátort tudott betenni.

Megmunkálta a hűtőbordákat is. Ezektől a kuplungfedélen lévő extra vízszintes vonalaktól a TR1 a hetvenes évek hangulatát idézi.

A Benelli tartály és a Motolanna ülés kiválóan passzolnak egymáshoz, ráadásul tökéletesen illik a Yamaha V-Twin vonalaihoz, a hátsó laposabb vázzal pedig direkt egyenesben tartotta az egészet a vonalvezetés kedvéért.

A részletekre is külön figyelmet fordított. Roland minden csavart, anyát, záró elemet, bilincset új rozsdamentes acél szerelvényekre cserélt, vagy bevonta cinkötvözettel.

Porszórásos festéssel a váz fényes fekete, a kerekek és a benzintartály pedig flitteres-mandarin színt kapott metál-fénnyel.

A Yamaha emblémájában lévő hagyományos tuning-villáit kicserélte egy kalapácsra, egy csavarkulcsra, és egy csőfogóra. Jópofa ötlet. 🙂

Ez a TR1 egy ízléses kézműipari átalakítás lett.

Reméljük annyira megfogott mást is, ahogy minket. Mert mi odavagyunk érte… 😉

 

 

 

 

 

 

Comments

comments

Husqvarna 2019 Enduro

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Please enter an Access Token on the Instagram Feed plugin Settings page.

Husqvarna

Trending