Csatlakozz hozzánk
HYPERSPORT

Műhely

Café Kedd: Íme egy csinosan felújított, kétütemű Montesa Cota 247

A Montesa márkanév nem egy széles körben ismert gyártó, főleg mivel önmagában már meg is szűnt működni, mióta a Honda 85%-ban birtokolja a részvényeit

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

– Café Kedd néven új sorozatot indítottunk, melyben a Café Racer kultúra enciklopédiáját igyekszünk fellapozni. Hétről-hétre láthattok nálunk keddenként racer-csemegéket, de tanácsokat is adunk, illetve alkatrészeket is javasolunk a motorátépítéshez. A célunk, hogy hazánkban is minél nagyobb nyilvánosságot biztosítsunk ennek az arra érdemes műfajnak.

Váratlan alapból jó végkifejlet

Ettől függetlenül persze a Spanyol gyártó nagy sikereket ért el a hatvanas és a nyolcvanas években, mind motokrossz, mind utcai versenyekben, a Cota 247 modellt pedig előszeretettel használták motoros Trial versenyeken is.

Azt mondjuk pont nem gondoltuk volna, hogy ez a modell kiváló alapul szolgálhat egy Café Racer építéshez is.

Arról nem is beszélve, hogy egy kétütemű motorról van szó, ami elég sok olvasónkban ébreszthet kellemes, benzin és olaj gőzös emlékeket.

Így érzett a délnyugat franciaországi Graulhet városába való Pierre Dhers is, aki a Freeride Motors Racing garázs vezetője. Nem állt messze tőlük a feladat, mivel klasszikus, valamint klasszikus versenymotorok felújításával és karbantartásával foglalkoznak.

Habár ez a modell egy inkább triálra hangolt modell volt eredetileg, a megrendelő mégis inkább egy sportos modellt szeretett volna kapni végeredményként.

Mivel már az alapmodell is elég könnyűnek számít a maga 87 kilós száraz tömegével, a súlycsökkentés nem szerepelt az átalakítandó dolgok listáján.

Az egyhengeres, 247 köbcentis motor némileg harmatos gyári 20 lóerőjére viszont ráfért egy kis izmosítás, így kapott egy alapos frissítést: új csapágyak és tömítések, új főtengely, átalakított szívó és kipufogó rendszer, valamint Italkit féle nagyobb dugattyú szerepelnek a listán.

A gyári Amal karburátort egy VM26-os Mikuni porlasztó váltja BMC szűrővel, a stabil gyújtást pedig egy Powerdynamo elektromos rendszer garantálja.

A benzintankot kompletten lecserélték egy 50-es Malaguti Olympic tankjára, ami meglepően jól illik a motor új arculatához.

Az ülés és az egyedi farok idom alapja egy egyedi készítésű üvegszálas szerkezet, ahogyan az alig észrevehető alumínium sárvédőket sem lehet máshonnan beszerezni.

A tank és a sárvédők erős vörös színét a Midwest Aero Design nevű fényezőműhely adta, de ők fújták le selyemfeketére a vázat is.

Ha már a váznál tartunk, Pierre azt is átszabta kicsit, valamint TIG hegesztéssel megerősítette a gyári pontokat, mert idővel csak romlott az amúgy sem kitűnő munka minősége.

Az új farokidom alcantara borítást kapott, ami átível az ülésen egészen a tankig, a munka egy alig ismert, de annál profibb műhely érdeme.

Mivel ugye nincs 100 kilós az egész motor még ebben a formában sem, egy Öhlins futómű kicsit túlzás lett volna. Helyette a gyári megoldást szabták át egy kicsit az építők, mégpedig a Betor villa felújításával és megrövidítésével, amibe így rövidebb rugók kerültek.

A motor 18 colos Akront felniken gurul, a kerékagyak pedig egy 1960-as Montesa Impala modellből hiányoznak.

Mivel egy triál motor café racerré átalakítása számtalan apró részletes módosítást igényel, így egy tucatnyi kiegészítőt és módosított alkatrészt kellett legyártani a hibátlan végeredmény érdekében. Ilyen a tank és az ülés új rögzítési pontja, a lábtartók áthelyezése, valamint a Tarozzi váltó és fékkar szerelése is.

A csutka kormányokat is csak ebből a garázsból beszerezhető ebben a formában, de a Domino gázkart és az Amal fék és kuplung kart szerencsére csak le kellett emelni a polcról.

Ezzel el is készült a kis zseb café-racer, ami ha nem is képes száguldozni, a nevéhez híven a városi környezetben és a lámpától – lámpáig tartó sprintekben garantáltan mosolyt fog csalni a megrendelő arcára.

Forrás: Bike Exif

Ha motorépítő vagy és bármire szükséged van, keresd a Szilágyi Erzsébet fasor 17.-es szám alatt lévő MotoPartsShopot.
Akár még ötleteket is tudunk adni!

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Kattintson a hozzászóláshoz

Hagyj egy üzenetet

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Trending