Csatlakozz hozzánk
HYPERSPORT

Műhely

Café Kedd: Így lesz egy BMW R nineT-ből ízléses és használható Flat Tracker

Habár a világ tele van szebbnél szebb épített motorokkal, ezek a gépek elég kevés kilométert látnak, mivel inkább szobrok, mintsem használati tárgyak – na de ez a BMW szerencsére most kivétel

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

– Café Kedd néven új sorozatot indítottunk, melyben a Café Racer kultúra enciklopédiáját igyekszünk fellapozni. Hétről-hétre láthattok nálunk keddenként racer-csemegéket, de tanácsokat is adunk, illetve alkatrészeket is javasolunk az építéshez. A célunk, hogy hazánkban is minél nagyobb nyilvánosságot biztosítsunk ennek az arra érdemes műfajnak.

A címben szereplő BMW R nineT az amerikai Minnesotában született, a büszke apuka pedig Dan Riley, aki szabadúszó terméktervezőként éli mindennapjait. Vagyis inkább saját cégét vezeti, a Gunn Design-t.

Nívós felkérés a BMW háza tájáról

A projekt maga tavaly Április környékén indult, amikor Ola Stenegärd, a BMW Motorrad akkori jármű dizájn osztály vezetője felkereste Dan-t, hogy legyen már olyan kedves és tervezzen egy egyedi megjelenésű R nineT Pure-t. Mivel emberünk már négy éves kora óta aktívan motorozik, nem szoborépítést képzelt el, amikor nekivágott a projektnek. A Maxx Headroom-nak becézett bömös már jó pár változtatáson esett át és ugyanannyi időt töltött a kiállító termekben mint a versenypályákon. Többek közt szerepelt a Sturgis, a Wheels & Waves California, a The One Show, a The Handbuilt Show és a Glemseck 101 rendezvényeken is, és bizony nem csak messziről sasolta a versenypályát.

De ne szaladjunk ennyire előre, hiszen ilyen szerepléshez azért kellett mit módosítani a motoron.

Főszerepben a súlycsökkentés és teljesítmény növelés, valamint az ergonómia javítása. Elvégre ez a három szereplő a legfontosabb a flat track versenyzésben. A munka nagy részét Dan saját maga csinálta a műhelyben, de azért itt-ott jól jött egy kis segítség.

A BMW gyári formái hamar a kukában, vagy az amerikai “jófogáson” találták magukat, beleértve a benzintankot is, ami egy 1990-es Honda CB400 része volt valamikor. Azért egy kis bajor alap is maradt, mivel a gyári tank alját le kellett vágni és némi hegesztéssel hozzá kellett gyúrni Hondáéhoz, de ebből igazából semmi sem látszik. A tankbetöltő nyílást azért még lecserélte egy Vortex darabra, biztos ami biztos.

Ha hátulról közelítjük meg a munkaeszközt, szembejön velünk egy szénszálból készült flat track farok ami Ron Wood stílusú dizájnt követ, de kicsit mégis közelebb áll Dan ízléséhez. Nyilván bűn lett volna bármilyen fényezéssel eltakarni a karbont, ezért csak egy jó réteg lakkot kapott az idom, meg persze egy bőrülést, amibe profi varrással sikerült bele dedikálni a készítő nevét. A segédváz többnyire gyári maradt, leszámítva pár felfogatással történő mókolást.

Ha pedig alulról közelítjük meg a masinát (laposkúszásban) akkor méretes, 19”-os felnikkel találjuk szembe magunkat. Boltba felesleges ilyet keresni, mivel a Woody’s Wheel Works egyedi munkájáról van szó, Dan megrendelés alapján persze. Annyit tudni, hogy Sun felnik és narancs fényű felni agyak vannak a képletben, sok küllős megoldással.

Szemből nézve a villa gyári, és ez minden szemszögből így is van, hátul viszont ott figyel egy egyedi Race Tech G3-S rugó. Az első féktárcsa egy  komolyabb darab, amihez illett egy Magura HC3 fékhenger is. Persze hülyén nézett ki a kormányon egyedül, így a kuplung kar is Magura lett, mert párban szép az élet.

Az egyedi kipufogó rendszert a Rocket Exhaust szállította, a leömlőktől egészen a carbon végű dobokig. A jobb levegőztetés érdekében a gyári airbox is eltűnt, helyét pedig K&N szűrők vették át. A gond csak annyi volt, hogy így egyenetlenül járt a BMW és gyengébb is lett. Ezért kellett RapidBike Tuner szett, amivel nemcsak hogy erősebb lett a bömös, de a teljesítményleadása is egyenletesebbé vált. Habár mérésen nem járt a motor, Dan szerint a fenékbe épített gyorsulás érzékelő szerint hatásos volt a tuning, mi hiszünk neki.

Persze a műszerekkel is kezdeni kellett valamit, nem nagyon illettek a gyári megoldások a puritán stílushoz. Ebbe a kormány is beletartozott, aminek a helyére egy ProTaper kapaszkodó látta előnyét, egy állítható Rox magasítóval együtt.

Az olyan felesleges dolgok, mint a markolatfűtés és a gyári ABS rendszer is hamar elköszöntek, de a kilométeróra megúszta. Hátulra LED lámpák kerültek, az első szintén LED-es fényszóró pedig opcionálisan villámgyorsan összedugható, ha utcára tévedne a felhasználó.

Mintapéldánya ez az építés annak, amikor a forma követi a funkciót, nem pedig fordítva. Nyers erőgép, ami használatra született, egy helyben állva nem igazán érzi jól magát és ez így van jól.

Ha motorépítő vagy és bármire szükséged van, keresd a Szilágyi Erzsébet fasor 17.-es szám alatt lévő MotoPartsShopot.
Akár még ötleteket is tudunk adni!

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Trending