Azt hiszem, az Icont senkinek sem kell bemutatni. A világszerte ismert motoroscég kevésbé ismert tevékenységei közé tartozik azonban az old-school vasak felélesztése, és olyan köntösbe bújtatása, melyek nem egy fejet fordítanak meg az utcán.
Oldalról erősen hajaz egy szupersportra
Amikor anno kigurult a gyárból, a belpiacos, űrhajó formájú Katana nem igazán keltett vágyat a japán vásárlók szívében. Pöttöm idomai, kockalámpái, fura tankja és karosszék-féle ülése enyhén szólva megosztó véleményt váltott ki. Se nem sport, se nem túragép, inkább a kettő között lett elkönyvelve a motortörténelemben.
Az Icon portlandi főhadiszállásán kieszelték, hogy felkarolják a hátrahagyott Suzit, amit egy szívátültetéssel orvosoltak is. Egy 1200 köbcentis Bandit motort passzíroztak az 1100-as helyére, biztosítva ezzel a kellő lóerőmennyiséget. Persze ahogy az lenni szokott, egy nagyobb blokk átműtése mindig felvet strukturális problémákat, itt speciel jót tett egy negyed ujjas csővel körülerősíteni a hevesen dobogó szívet.
A részletesség netovábbja
New Jack (a Katana Icon által anyakönyvezett neve) viszont nem csak belül, de kívül is megújult, köszönhetően a mono-shockszerűen elhelyezett, ámulatos dupla hátsó lengéscsillapítóknak, melyek kékeszöld rugói egy kis csintalanságot visznek a szürke idomok komorságába.
Persze a Nitron NTR Race Pro álítható lengéscsillapítók betonszilárdan lettek rögzítve, hogy kiállja akár a krúzolás, pályázás vagy akár a stuntolás adta iszonyatos terhelést, hiszen az Icon csapata minden bizonnyal nem csak erre a három területre tervezi használni a Katanát, de annyi biztos, hogy a Continental Race Attack slickekkel nem lesz semmi tapadásprobléma.
Szemet gyönyörködtető a türkiz rugó-kombó
A hivatalos bejelentés végén olvashatjuk a “Honda”-szócskát, mely rivális gyártó motorjainak alkatrészei szintén megtalálhatóak a Suzukin, nevezetesen az orridom Honda, a lengéscsillapító-befogó egy CBR 929 Fireblade része volt, a villák pedig egy 954-esről kerültek át, csodás karbon védőkkel. A felnik egy VTR RC51 SP2 hagyatékai, ezzel pár kiló biztos ugrott a motorról. A féktárcsát Pro-Lite, a fékpofákat Pro Performance-re cserélték le a stoppie-ra is elegendő fékerő érdekében. Az Icon logó a villa alsó részén szépen passzol a féktárcsák- és munkahengerek arany megjelenéséhez.
Arany logó, arany fékek
Hátulról nézve New Jack másik újítása a saját fajtársától ered; egy TL1000R ruházta rá a villáját. Magában a vázban is látni változást, muszáj volt helyet találni a dupla türkiz lengéscsillapítónak és az aksinak. A hátsó lámpa egyedi, a portlandi srácok keze műve, az első rész futurisztikus látványvilágát vezették végig a Suzukin. Az ülés praktikusságából és kényelméből semmit sem vesztett, a tervezők csak látványosabbá tették.
Közelebbről még inkább hasonlít egy cápa fogsorára
Szemből New Jack megtartotta eredeti sziluettjét, de szerencsére elhagyták a borzalmas, gyári első lámpát, helyére egy gigantikus olajhűtő került, mintha egy film gonosz főhősének fogai lennének. A plexi nemcsak a széltől és a bogaraktól véd, de a 82-es grafika indikálja az eredeti gyártási évszámát az 1100-asnak. Utcára való használhatóságát azért egy vékony LED-csíkkal megőrizték.
Akármilyen felesleges túlbonyolítás, kegyetlen jól mutat a dupla betöltőnyílás
Minden nagyobb gyártó szeretne szponzorként megcsillanni az Icon fényében, legyen szó a Continentalról, Nitronról (lengéscsillapítók), EBC-ról (fékek), PBI-ról (fogaskerekek), vagy akár a Regináról (lánc). Mindenki tudja, hogyha az oregoni srácok nekiállnak valaminek, az nem kicsit lesz ütős, nem lett ez másképp most sem. Minőségi építés lett, ahogy már megszokhattuk ettől a profi csapattól.
Jack egyébként eladó az Icon Garázsából, mert jönnek még újabb projektek a cégtől és kell a hely a garázsban. Gyorsan keress rá a hashtagre ha szeretnéd, tudunk segíteni benne, hogy Magyarországra kerülhessen: #icongarage