Café kedd: Honda NCT CX500 - tesztmotor.hu
Csatlakozz hozzánk

Műhely

Café kedd: Honda NCT CX500

A legyőzhetetlen versenyló

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

– Café Kedd néven új sorozatot indítottunk, melyben a Café Racer kultúra enciklopédiáját igyekszünk fellapozni. Hétről-hétre láthattok nálunk keddenként racer-csemegéket, de tanácsokat is adunk, illetve alkatrészeket is javasolunk az építéshez. A célunk, hogy hazánkban is minél nagyobb nyilvánosságot biztosítsunk ennek az arra érdemes műfajnak.

Gondolom neked is furcsa látvány a CX500-as a gumimelegítővel, mert ez a motor nem a csúcsteljesítményéről híres, hanem az egyedülálló motorblokk elrendezéséről, kardánhajtásáról, illetve a mutatós külsőjéről. Az egykor közkedvelt gép ma már a motorépítők egyik legnagyobb kedvencévé vált.

Ha létezik egy motorépítő, aki megbízható és a garantáltan a legjobban hozza ki a motorból, az egyedi festésen át a gumimelegítőig, akkor az az „NCT Motorcycles” lesz.

Az osztrák cég mindig hibátlanul kidolgoz minden részletet, minden apró elem számít a tökéletes végeredmény érdekében.

Az 1978-as CX500-as építése egy megrendelő nélküli projekt volt. Többnyire csak így épít motort az NCT, így igazán magáénak tudhatja a végeredményt.

A 2016-ban bemutatott motort az EICMA kiállításon mi is fotóztuk

Az üzletvezető David Widmann rajzolta meg a dizájnt, akit a 2016-ban bemutatott CB1100 TR koncepció inspirált.

 

 

A mérnöki asztalon megálmodott célokkal a csapat megkezdte a munkát. A CX vonzerejét jelentősen rontotta a hátra lefelé ívelő tank és a segédváz. Ez mind egyáltalán nem passzolt a fiúk elképzeléséhez.

A segédvázat egyszerűen levágták, ezzel együtt távozott a CX eredeti dupla rugóstagja is. A gyári lengővillát megszabadították a gyári csapágyaktól és újat kapott, továbbá egy Öhlins rugóstaggal erősödött.

NCT épített egy egyszerűbb, kiélezettebb segédvázat. Ezt követően készítettek egy egyedi hátsó idomot és ülést is. A normál hátsó világítások helyett egy többfunkciós Motogadget LED-es lámpát építettek be. Megtartották az eredeti tankot, de más szögben rögzítették és megkoronázták egy egyedi tanksapkával.

A változtatásból természetesen az eleje sem maradhatott ki, az USD villát és kormányhidat egy Ducati 749-től kapta. A szakembereknek módosítani kellett a kormánytengelyt annak érdekében, hogy minden tökéletesen illeszkedjen.

A gyári CX Comstar felniket megtartották, melyre Avon Roadriders gumit húztak. Az első dupla tárcsás fék ugyanakkor kapott egy kis frissítést, most már Brembo rendszer gondoskodik a megfelelő fékerőről, amely egy Magura főfékhengertől kapja az utasítást.

Ha vetünk egy pillantást a műszerfalra feltűnik egy olajtartály a baloldalon, ugyanis az NCT telepített egy Magura hidraulikus kuplungot is. Valójában a szívatógomb kivételével semmi sem maradt eredeti a kormányon.

A csutkakormány teljesen egyedi, melyen Domino gázkar, markolat, kormányvégsúly beépített irányjelzőkkel, és mini kapcsolók kaptak helyet. A Motogadget digitális műszerfalat egyedi tartóval rögzítette, ami előtt található egy erőteljes LED-es fényszóró.

A villamosságot sem hagyták gyári állapotban. Az NCT beépített egy komplett új vezérlést, így akár bluetooth-on keresztül rácsatlakozhatunk az okostelefonunkkal is.

Amikor a motorblokkhoz értek, úgy döntöttek, hogy csak egy apró frissítést kap komoly változtatás helyett. Kidobták a légszűrőházat, mert kellett a hely a rugóstagnak, ezért kerek kúpos légszűrőket helyeztek fel a karburátorokra. Ezt követően, ahogy David mondta, a motorépítés legnehezebb részéhez érkeztek, a kipufogóhoz.

A két hengerből külön-külön megy hátra egy-egy leömlő és dob. Az egész rendszer egyedileg készült kézzel, rozsdamentes acélból. Vonalai párhuzamosan követik a farokidom emelkedését, ezzel tovább erősítve a Honda agresszív megjelenését.

Nem csak az új testtartása tesz mindent vonzóvá, hanem a részletek kidolgozása is.

A motorblokk, a kerekek, és a váz is „Rich Black” színt kapott, ami a legfeketébb fekete. A tank és a farokidom lélegzetelállító ezüst, piros, kék fényezése a diszkrét arany csíkkal, továbbá a korhű Honda logóval igazán figyelemfelkeltő lett. Végezetül a teleszkópokat kékre festették a hátsó rugót pedig pirosra.

A végeredménnyel az NCT egy újabb remekművet alkotott, amit David csakis a jó csapatmunkának köszönhet. Manuel készítette el a fényezést, a vázat és az ülést, Ő rakta össze az elejét és Ő készítette el a kipufogót is. Philipp segített összerakni a motor javát, Mario kábelezte be.

Végül a csapat a Honda Highflyer névre keresztelte, amely egy XVIII. századi veretlen versenyló volt.

MentésMentés

Comments

comments

KTM

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Please enter an Access Token on the Instagram Feed plugin Settings page.

Husqvarna

Trending