Csatlakozz hozzánk

Műhely

Café kedd: Honda NCT CX500

A legyőzhetetlen versenyló

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

– Café Kedd néven új sorozatot indítottunk, melyben a Café Racer kultúra enciklopédiáját igyekszünk fellapozni. Hétről-hétre láthattok nálunk keddenként racer-csemegéket, de tanácsokat is adunk, illetve alkatrészeket is javasolunk az építéshez. A célunk, hogy hazánkban is minél nagyobb nyilvánosságot biztosítsunk ennek az arra érdemes műfajnak.

Gondolom neked is furcsa látvány a CX500-as a gumimelegítővel, mert ez a motor nem a csúcsteljesítményéről híres, hanem az egyedülálló motorblokk elrendezéséről, kardánhajtásáról, illetve a mutatós külsőjéről. Az egykor közkedvelt gép ma már a motorépítők egyik legnagyobb kedvencévé vált.

Ha létezik egy motorépítő, aki megbízható és a garantáltan a legjobban hozza ki a motorból, az egyedi festésen át a gumimelegítőig, akkor az az „NCT Motorcycles” lesz.

Az osztrák cég mindig hibátlanul kidolgoz minden részletet, minden apró elem számít a tökéletes végeredmény érdekében.

Az 1978-as CX500-as építése egy megrendelő nélküli projekt volt. Többnyire csak így épít motort az NCT, így igazán magáénak tudhatja a végeredményt.

A 2016-ban bemutatott motort az EICMA kiállításon mi is fotóztuk

Az üzletvezető David Widmann rajzolta meg a dizájnt, akit a 2016-ban bemutatott CB1100 TR koncepció inspirált.

 

 

A mérnöki asztalon megálmodott célokkal a csapat megkezdte a munkát. A CX vonzerejét jelentősen rontotta a hátra lefelé ívelő tank és a segédváz. Ez mind egyáltalán nem passzolt a fiúk elképzeléséhez.

A segédvázat egyszerűen levágták, ezzel együtt távozott a CX eredeti dupla rugóstagja is. A gyári lengővillát megszabadították a gyári csapágyaktól és újat kapott, továbbá egy Öhlins rugóstaggal erősödött.

NCT épített egy egyszerűbb, kiélezettebb segédvázat. Ezt követően készítettek egy egyedi hátsó idomot és ülést is. A normál hátsó világítások helyett egy többfunkciós Motogadget LED-es lámpát építettek be. Megtartották az eredeti tankot, de más szögben rögzítették és megkoronázták egy egyedi tanksapkával.

A változtatásból természetesen az eleje sem maradhatott ki, az USD villát és kormányhidat egy Ducati 749-től kapta. A szakembereknek módosítani kellett a kormánytengelyt annak érdekében, hogy minden tökéletesen illeszkedjen.

A gyári CX Comstar felniket megtartották, melyre Avon Roadriders gumit húztak. Az első dupla tárcsás fék ugyanakkor kapott egy kis frissítést, most már Brembo rendszer gondoskodik a megfelelő fékerőről, amely egy Magura főfékhengertől kapja az utasítást.

Ha vetünk egy pillantást a műszerfalra feltűnik egy olajtartály a baloldalon, ugyanis az NCT telepített egy Magura hidraulikus kuplungot is. Valójában a szívatógomb kivételével semmi sem maradt eredeti a kormányon.

A csutkakormány teljesen egyedi, melyen Domino gázkar, markolat, kormányvégsúly beépített irányjelzőkkel, és mini kapcsolók kaptak helyet. A Motogadget digitális műszerfalat egyedi tartóval rögzítette, ami előtt található egy erőteljes LED-es fényszóró.

A villamosságot sem hagyták gyári állapotban. Az NCT beépített egy komplett új vezérlést, így akár bluetooth-on keresztül rácsatlakozhatunk az okostelefonunkkal is.

Amikor a motorblokkhoz értek, úgy döntöttek, hogy csak egy apró frissítést kap komoly változtatás helyett. Kidobták a légszűrőházat, mert kellett a hely a rugóstagnak, ezért kerek kúpos légszűrőket helyeztek fel a karburátorokra. Ezt követően, ahogy David mondta, a motorépítés legnehezebb részéhez érkeztek, a kipufogóhoz.

A két hengerből külön-külön megy hátra egy-egy leömlő és dob. Az egész rendszer egyedileg készült kézzel, rozsdamentes acélból. Vonalai párhuzamosan követik a farokidom emelkedését, ezzel tovább erősítve a Honda agresszív megjelenését.

Nem csak az új testtartása tesz mindent vonzóvá, hanem a részletek kidolgozása is.

A motorblokk, a kerekek, és a váz is „Rich Black” színt kapott, ami a legfeketébb fekete. A tank és a farokidom lélegzetelállító ezüst, piros, kék fényezése a diszkrét arany csíkkal, továbbá a korhű Honda logóval igazán figyelemfelkeltő lett. Végezetül a teleszkópokat kékre festették a hátsó rugót pedig pirosra.

A végeredménnyel az NCT egy újabb remekművet alkotott, amit David csakis a jó csapatmunkának köszönhet. Manuel készítette el a fényezést, a vázat és az ülést, Ő rakta össze az elejét és Ő készítette el a kipufogót is. Philipp segített összerakni a motor javát, Mario kábelezte be.

Végül a csapat a Honda Highflyer névre keresztelte, amely egy XVIII. századi veretlen versenyló volt.

MentésMentés

Comments

comments

Hirdetés
Kattintson a hozzászóláshoz

Hagyj egy üzenetet

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Trending