Csatlakozz hozzánk

Műhely

Café Kedd: Honda CB350 egy repülőgép szerelő szemszögéből

Habár az eggyel nagyobb testvér, a Honda CB750 már csak a kultusza miatt is érdekesebb motor, épített 350-est ritkábban látni és már csak ezért is megéri foglalkozni vele

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

– Café Kedd néven új sorozatot indítottunk, melyben a Café Racer kultúra enciklopédiáját igyekszünk fellapozni. Hétről-hétre láthattok nálunk keddenként racer-csemegéket, de tanácsokat is adunk, illetve alkatrészeket is javasolunk a motorátépítéshez. A célunk, hogy hazánkban is minél nagyobb nyilvánosságot biztosítsunk ennek az arra érdemes műfajnak.

Így gondolhatta az építő is, a New Jerseyben élő 56 éves Mark Kouri, aki a Merlin Cycleworks nevű egyszemélyes garázst vezeti.

Ami erősen különlegessé teszi emberünket az a múltja: eddig 30 évet húzott le repülőgép szerelőként a Unites Airlines-nál, szóval eléggé oda figyel minden apró részletre, ami meg is látszódik a munkáján. Amikor éppen nem hajtóműveket szerel, vagy robotpilótát javít, saját garázsában épít szebbnél szebb egyedi motorokat.

Saját elmondása szerint csak pár éve vágott bele a műfajba, amikor a szomszéd kertjébe letámasztott 1974-es Honda CB450 erősen megihlette.

Jó pár éve ott állt már a motor, amit kemény 100 dollárért sikerült megszereznie magának és amolyan brat – café racer keverékként alakította szinte újjá.

Próba szerencse alapon elvitte pár motorkiállításra, aminek az lett a vége, hogy hat alkalomból ötöt csont nélkül meg is nyert. Hamar elterjed a mester híre, elkezdett szárnyalni az üzlet.

Ezt a kis 1972-es CB-t tavaly találta egy texasi ólban, ahol a motor magányosan várta az újjászületést. Hatszáz dollárért sikerült elhozni és rögtön indult is a munka, ami nála a csupasz vázig való szétszerelést jelentette.

A cél az emelt teljesítmény, jobb kezelhetőség és megbízhatóság volt, sikerült is kipipálni mindegyiket. (Nem is vártunk mást egy ilyen kaliberű szakembertől.)

A vázról leszedett minden felesleges sallangot, ahol kellett megerősítette, a gyárilag zártszelvényből készült hátsó traktust pedig teljesen újjáépítette.

Nyilván a motor se maradt gyári, került bele túlméretes 10.5:1-es Wiseco dugattyú szett, egyedi megmunkálású Megacycle versenytengely, valamint Kibblewhite Black Diamond szelepek. A gyújtást a nálunk semennyire sem ismert Charlie’s Place rendszer fedezi, a rotor és a stator pedig Rick’s Hotshot készítésű. A 8-cellás akksit egészügyesen sikerült eldugni a farokidomban.

A blokkot és néhány mozgó alkatrészt roppant igényesen szinterezte, míg a tankot, villát és idomokat BASF Glasurittal fényezte le a mester, a legfelső réteg pedig kapott egy kerámia bevonatot, amit még egy XPEL védőréteggel fejeltek meg.

A leömlő és 1.25” átmérőjű kipufogó rendszert szintén saját maga készítette el, művészi TIG hegesztéssekkel, egyedül a végdob jött a Cone Engineering-től.

Az első fertályon is van mit nézni, mondjuk például az újjáépített, gyönyörű fényezésű 2005-ös GSXR-750 villát, amit egy Cognito Moto kormánykifli fog közre. Plusz érdekesség, hogy a tank felső fele megegyezik a villa színével.

A felnik könnyített Excel Takasago darabok, Buchanan’s féle fűzött küllőkkel, amik elől egy Cognito Moto agyba futnak, hátul pedig egy gyári Honda agyban érnek véget.

A gumikat a Continental szállította, elöl Road Attack, hátul pedig Classic Attack félállásban.

Persze a fékek is átestek egy alapos vérfrissítésen, kaptak egy pár Brembo főfékhengert, fém fékcsövekkel.

A csutka kormány Vortex, a fék és kuplungkar ASV, a gyorsgáz Domino féle készítmény, a kapcsolókat a Renard Speed Shop adta, a GPS alapú km/h óra és fordulatszámmérő pedig Speedhut gyártmány.

Nem volt egyszerű ezt felsorolni, de sikerült. 😀

Ennyi újdonsághoz persze kellett egy zsír új kábelköteg is, ami azért új minden eddigi építéshez képest, mert csak repülőgépekben használatos csatlakozókkal ér révbe egy Motogadget m.unit vezérlő egységben, az ülés alatt.

A diszkrét kartervédő 0.60-as alumíniumból született és Mark saját munkája, ahogyan az Alcantara ülés is.

Nekünk nagyon bejön a ”kis” CB építés, jó az ha néha a kicsi elrabolja a rivaldafényt a nagytesótól, nemde?

Forrás: Bike Exif

Ha motorépítő vagy és bármire szükséged van, keresd a Szilágyi Erzsébet fasor 17.-es szám alatt lévő MotoPartsShopot.
Akár még ötleteket is tudunk adni!

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD

Trending