Csatlakozz hozzánk

Műhely

Café Kedd: Hogyan lesz egy Scramblerből egy módfelett igényes Café Racer?

Vannak motorok, amik már alapból is olyan dögösek, hogy igazából tök felesleges hozzájuk nyúlni. A Ducati nagyon tudja, hogyan kell már gyári formában is igazán szép motort alkotni, tökéletes bizonyíték erre a Scrambler modell.

Közzétéve

ekkor

KTM
MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

– Café Kedd néven új sorozatot indítottunk, melyben a Café Racer kultúra enciklopédiáját igyekszünk fellapozni. Hétről-hétre láthattok nálunk keddenként racer-csemegéket, de tanácsokat is adunk, illetve alkatrészeket is javasolunk a motorátépítéshez. A célunk, hogy hazánkban is minél nagyobb nyilvánosságot biztosítsunk ennek az arra érdemes műfajnak.

Ennek csupán egy hátulütője van, mégpedig az, hogy a custom garázsok és műhelyek nem nagyon mernek hozzányúlni az ilyen motorokhoz, mert elég nagy kihívás úgy módosítani azokat, hogy a végeredmény ne legyen rosszabb, mint a kiindulópont.

Ennek ellenére a görög Jigsaw Customsnak mégis sikerült valahogy túllendülnie ezen a problémán és elég sok melóval összedobtak egy igazán ütős kis Café Racert.

Magáról a Jigsaw műhelyéről annyit, hogy egy szó szerint családi vállalkozásról van szó, Athén külvárosában, egy Yamaha kereskedés oldalában. Nyáron szervizként üzemelnek, télen viszont az uborkaszezon miatt több idejük jut a veterán motorok restaurálásra, valamint a custom motorok építésére, amit ki is használnak.

A felkérés egyenesen a helyi Ducati forgalmazótól érkezett, mivel a Jigsaw már korábban bizonyított egy Yamaha XSR 700 Tracker építéssel. Az olaszok csak annyit kötöttek ki, hogy az alap egy Scrambler 800-as legyen, minden mást Petros Chatzirodelis csapatára bíztak.

A Jigsaw féle motorok általában elég hasonló megjelenést képviselnek: megtévesztően letisztult és egyszerű külső, amire jólesik ránézni, valamint rendkívül áramvonalas formák jellemzik a stílusukat. Mivel az olaszok vérében van a szépérzék, ezért baromi nehéz überelni amit már megálmodtak, de a görögöknek mégis sikerült valami emlékezetest kitalálniuk.

Mivel szinte védjegyük a monocoque megoldású idomzat, ezúttal is ezen megoldás felé kezdtek el gondolkodni. Kezdésnek leszedték az összes gyári műanyagot és a kerekeket is, majd egy 3D program segítségével megálmodták az új, karcsúbb üvegszálas külsőt, amit egy CNC géppel ültettek át a valóságba.

Persze ezután még rengeteg munkaórát emésztett fel a sok-sok szerelési és illesztési próba, de a végeredmény hozta az elvárt megjelenést.

A hátsó lámák a más ligában játszó Panigale motorok farára emlékeztet, pedig csupán szilikon csövekbe hajlított plexilapokról van szó, LED megvilágítással. Leleményességből és költséghatékonyságból csillagos ötös.

Az első felnit egy mérettel kisebb, 17” méretű D.I.D. görgőre cserélték, valamint saját gyártású kormánykiflit és német gyártmányú ABM féle kormánycsutkákat szereltek a vezető kezei alá.

Szintén a német beszállító küldte a KOSO fényszóró felfogatóját, valamint a fék és a kuplungkart is, az első indexeket, a markolatot és a tükröket viszont már a jól bejáratott Motogadget szállította.

A Scrambler motorvezérlője állítólag legendásan kényes bármiféle beavatkozásra, így a kapcsolók megmaradtak gyárinak, viszont a gyújtáskapcsolót azért átköltöztették a vázra.

A kipufogó rendszert is házon belül álmodták és építették meg, a gyárihoz képest egyszerűbb vonalakkal, a végén egy HP Corse végdobbal.

A végeredmény egy még letisztultabb, még egyszerűbb tűzvörös Ducati Café Racer lett, ami eszméletlen jól mutatna akár a nappaliban, akár a városban letámasztva.

Forrás: BikeExif

Ha motorépítő vagy és bármire szükséged van, keresd a Szilágyi Erzsébet fasor 17.-es szám alatt lévő MotoPartsShopot.
Akár még ötleteket is tudunk adni!

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Trending