Csatlakozz hozzánk

Műhely

Café Kedd: Hív a kilencvenes évek – Kawasaki Zephyr 750

A Kawasaki Zephyr 750 egyike azoknak a kevésbé ismert titkos tippeknek, amik nagyobb figyelmet érdemelnének, hiszen a modellnek nagy szerepe volt Európában a retro építések fellendítésében.

Közzétéve

ekkor

KTM
MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

– Café Kedd néven új sorozatot indítottunk, melyben a Café Racer kultúra enciklopédiáját igyekszünk fellapozni. Hétről-hétre láthattok nálunk keddenként racer-csemegéket, de tanácsokat is adunk, illetve alkatrészeket is javasolunk a motorátépítéshez. A célunk, hogy hazánkban is minél nagyobb nyilvánosságot biztosítsunk ennek az arra érdemes műfajnak.

Érdekes módon Amerikában nem aratott osztatlan sikereket, Angliában viszont elég jól fogyott, hála a népes rajongótáborának, így a November Customs garázs lelkes építői (Linda és Paul) neki is álltak módosítani egy példányt.

Nem árulok el nagy titkot azzal, hogy parádésra sikerült a motor, főleg annak fényében, hogy a családi házuk kertjében található fabódé műhelyük nem nagyobb, mint egy hajózási konténer. Ennek ellenére minden gép rendelkezésükre áll, amire csak szükség lehet egy ilyen melóhoz: van maró és eszterga gép, hidraulikus motoremelő, MIG és TIG hegesztő, valamint csőhajlító is, akár egy profi műhelyben.

A zsúfolt műhely ellenére dübörög az üzlet: Linda irányítja a céget és rendezi a papírmunkát, Paul pedig már-már művészi gépeket alkot a kis műhelyben. Ez az 1991-es Kawasaki Zephyr Linda saját motorja, amit Paul teljes mértékben az ő igényeihez és hibátlan stílus érzékének megfelelően épített.

Ahogyan a legtöbb esetben, most is egy keveset futott, félkész projekt motorként érkezett a Kawa, első módosításként pedig egy csővázas Honda CB900 hátsó lengőkart kapott, ami jobban illik a vázhoz. A hozzá tartozó rugók külső gáztartály nélküli YSS alkatrészek, így hátul hibátlan a korhűség.

Az érdekesebb rész most jön, ugyanis a motor eleje kompletten egy Ducati 848-as, beleértve a kormánykiflit, a csutka kormányokat viszont egy 748-as modellről sikerült beszerezni.

Hogy még összetettebb legyen a kép, a gyári Zephyr felniket egy Triumph Thruxton 1200-asból emelte át Paul, így bátran kijelenthető, hogy egy Japán-Olasz-Német motort láthatunk a képeken. Egy Triumph 675-ről származó Brembo tárcsák kerültek előre és hátra is, Aprilia munkahengerekkel.

Mivel baromira eltérő márkákról van szó, így persze elsőre semmi nem adta ki, csak jelentős farigcsálás árán sikerült vonalba hozni az összes fék alkatrészt.

Hozzáértő profik már biztosan kiszúrták, hogy az első tengelyen felfedezhető egy extra alkatrész, ami nem más, mint egy mechanikus bólintás, vagy inkább összeülés gátló rendszer: erősebb fékezés hatására sem ül össze a motor eleje.

Paul beismeri, hogy nem éppen a legfejlettebb a technológia, de nem ez az első ilyen munkája, plusz már csak a nyers mechanika miatt is imádják. Hátul azért jóval egyszerűbb a helyzet, minden alkatrész elsőre passzolt. Kivéve talán a Brembo fék munkahenger tartó konzolját, de az is annyira szép munka, hogy nehéz megkülönböztetni a gyári megoldásoktól.

Persze a blokk sem sokáig maradt meg bontatlan: hamar szét lett kapva majd újjá lett építve a léghűtéses sornégyes, és kapott egy selyemfekete fényezést, a kuplungot hidraulikusra, a gyári 32 mm-es Keihin karburátorokat FCR35 flatside darabokra, a gázkart pedig egy rövidebb útura cserélték, ezzel javítva a motor reakcióját.

Nem volt se olcsó se gyors buli Japánból beszerezni, de Paul szerint minden fillért megért. Mi hiszünk neki.

A kipufogó leömlő eredete már homályba merült az évek során, a kipufogó közepe és a végdob viszont egy BMW S1000R-ről származik, így már a németek is beszállnak a motor multi-kulti mivoltába.

Nem volt egyszerű, de eljutottunk a vázhoz is: mivel emberünk régóta építeni akart egy mococoque vázas motort, így lőttek a gyári segédváznak, helyét egy egyedi készítésű megoldás vette át.

A tank megmaradt gyárinak, persze csak ha eltekintünk a ténytől, miszerint le lett szerelve, szét lett vágva, és egybe lett hegesztve a komplett nyereg és farok idom anyagával.

A szélvédő plexit már egy ideje kerülgették a kis műhelyben, most viszont egy flexszel történő randi után végre otthonra lelt, rögzítését Enduro versenyekből ismerős pinekkel oldotta meg Paul.

Az acélból készült farokidom rejti az apró Lítium-ion akkumulátort, ami a mai műanyag világban üdítően hat sokaknak. Persze az elektronika sem gyári, kompletten újra lett kötegelve és LED fényszórókkal lett modernizálva.

A gyönyörű Kawa zöldre fújást követően pedig fékpadra tették a motort, ahol némi állítgatást követően sikerült szép simára rajzolni a teljesítmény görbét.

Ennyi munkaóra és egy ilyen végeredmény után gondolta volna bárki is, hogy ez a gép igazából egy kerti fészerben épült meg? Mert mi biztosan nem.

Forrás: Bike Exif

Ha motorépítő vagy és bármire szükséged van, keresd a Szilágyi Erzsébet fasor 17.-es szám alatt lévő MotoPartsShopot.
Akár még ötleteket is tudunk adni!

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Trending