Csatlakozz hozzánk

Műhely

Café Kedd: Fenséges egyhengeres

Ez van, ha az ember munkája egyben a hobbija is: nem tud elszakadni hivatásától és szabadidejében is szebbnél szebbeket alkot, ami alól egy KTM Supermoto sem lehet kivétel

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

– Café Kedd néven új sorozatot indítottunk, melyben a Café Racer kultúra enciklopédiáját igyekszünk fellapozni. Hétről-hétre láthattok nálunk keddenként racer-csemegéket, de tanácsokat is adunk, illetve alkatrészeket is javasolunk az építéshez. A célunk, hogy hazánkban is minél nagyobb nyilvánosságot biztosítsunk ennek az arra érdemes műfajnak.

Krzysztof Szews neve leginkább a BMW fanatikus körökben lehet ismerős, hiszen ő felel az új bömösök külsejéért. Sokat elmond elhivatottságáról, hogy szabadnapjait is munkájának szenteli, csak éppen hobbi formájában: olyan egyedi motorokat épít, mint például ez a Scrambler, amely egy KTM supermoto motorból készült.

Motormániája 16 éves korában kezdődött, amikor egy motokrosszos fószer nyomott egy egykereket az utca elejétől a végéig a kicsi Kris szeme láttára. Instant szerelem volt, emberünk azóta imádja a böhöm egyhengeresek hangját és látványát.

A blokk sokat elárul

Nincs pihenés

Nagyjából két éve, miközben jól megérdemelt szabadságát töltötte a kanári szigeteken, újra eszébe jutott a gyerekkori pillanat és neki is látott photoshop-ban rajzolgatni.

A cél egy olyan retró scrambler volt, ami ötvözi a hagyományos, tisztességes iparosmunka hangulatát a modern gyártási technológiákkal. Ehhez a legjobb alanynak egy 2005-ös KTM 640 LC4 Supermoto bizonyult, így be is gurított egyet a München melletti műhelyébe és már fél órán belül csupasz is volt a motor.

Az alap KTM nem egészen így fest

Ennél a projektnél is hasonlóképpen járt el, mintha az irodában lenne: főszerepben az arányok, felületek, részletek. Így első lépésként a KTM idomait cserélte le kezdve a benzintankkal. Annak a helyét egy Honda XL250R tankja vette át, de azért kicsit meg kellett püfölni az alját, hogy felmenjen a széles vázra. Ehhez a tankhoz persze nem passzolt a gyári hűtő, de csere helyett csak kicsit lejjebb költöztette.

Japán tank osztrák alapon

Aztán jött a segédváz: a gyári zártszelvény a flex áldozata lett, helyére pofásabb csőváz került, ami a gyári airbox-ot is magába foglalja.

Az üvegszál alapú nyereg frankó bőrborítást kapott, a mögötte lévő alumínium táskatartó pedig lézer-vágott módszerrel született meg, de az első-hátsó sárvédő is új darab. Mivel emberünk nem szívleli az üres tereket, ezért az airbox-ot mindkét oldalról elrejtette, egy-egy egyedileg gyártott retró hangulatú takaró elemmel.

Mintha gyári lenne, de persze már rég nem az

Miután 3D-vel beszkennelte az egész motort, indult az igazi játék.

3D-s programban megtervezte a formákat, majd ki is nyomtatta őket 3 mm vastag hőálló poliamidból. Mivel a blokkban csak 17.000 kilométer volt, a szokásos lánc és lánckerék cseréjén kívül túlságosan nagy szervizelést nem igényelt a KTM.

Erőben sem nagyon akarta a határokat feszegetni, de egy pár KTM Duke leömlő azért belefért, amelyek egy-egy Spark kipufogóban végződnek.

Hangja az van

Mivel a gépezet már gyárilag állítható futóművel és fékekkel bírt, így a gumikon kívül Kris békén hagyta a rendszert, azok viszont Continental TKC80-ra cserélődtek, fokozva a scrambler összképet.

Egy pár apróság azért még befigyel: a kormány és kartervédő egy LC4 Adventure modellről hiányzik és újak az enduro tükrök is. A vízhűtőre is került némi oldalvédelem, amelyek aprócska Motogadget LED irányjelzőket bújtatnak.

S ha már bújtatás, a hátsó sárvédő alól ép hogy csak kikandikál a hátsó lámpa egység…

Nincs nem igényes része

A szín még az építés előtt eldőlt, hogy a Land Rover féle ”Keswick Green” lesz, amit én magyarul leginkább mocsár-zöldnek hívnék.

A pofásan átértelmezett KTM logó természetesen a művész úr saját keze munkája.

Érdemes megemlíteni, hogy néhány kivételtől eltekintve a munka nagy részét saját maga végezte, párhuzamosan a főállásával, miközben párjára és két kislányára is szakított időt.

Ott bujkál a hátsó lámpa

Már most kiderült, hogy nem ez lesz az utolsó munkája, ugyanis akad pár újabb photoshop vázlat a gépén.

Man And The Machines’, vagyis a ’Férfi és a Gépek’ névvel egy weboldalt tervez aminek célja, hogy létrehozzon a hasonló építők számára egy olyan felületet, ahol tippeket és tanácsokat is kaphatnak a már tapasztaltabb, vagy akár profi építőktől.

A naplemente kinek nem áll jól?

Ha ez azt jelenti, hogy egyre több igényes és egyedi motort fogunk látni, mi nem ellenkezünk! 😉

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Astone

Facebook

Asesso

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

KTM

Trending