– Café Kedd néven új sorozatot indítottunk, melyben a Café Racer kultúra enciklopédiáját igyekszünk fellapozni. Hétről-hétre láthattok nálunk keddenként racer-csemegéket, de tanácsokat is adunk, illetve alkatrészeket is javasolunk az építéshez. A célunk, hogy hazánkban is minél nagyobb nyilvánosságot biztosítsunk ennek az arra érdemes műfajnak.
Most Kunyik Gergely írását és átépítését szeretnénk bemutatni. Ha Nektek is van hozzá kedvetek írjátok meg nekünk cikk formájában és sok szép képpel együtt küldjétek el nekünk az info@tesztmotor.hu ra, hogy megmutathassuk az olvasóinknak a gépeiteket.

Szevasztok, én igaz nem Magyarországról vagyok hanem határon túlról Szlovákiából, de remélem ez nem akadály! :)
Szóval építettem egy café racert, jobban mondva ez brat racer, amit úgymond a nulláról építettem. Remélem a kidolgozása elegendő ahhoz, hogy a honlapotokon szerepelhessen! :)
Ahogy írtam a nulláról indultam…Teljesen ripityomra szétszedtem a motort, nem volt a legjobb állapotban. De nem adtam fel… Kiderült az elején, hogy a főtengely csapágyas és az egész motor ez miatt nagyon rezonált, akkor volt egy pillanat amikor el akartam adni mert úgy éreztem meghaladja a képességeimet, de nem tettem meg… szerencsére! Nem normális, hogy mennyit ültem az internet előtt kutatva az alkatrészeket. Amerika, Németország, Spanyolország, és még sorolhatnám honnan szereztem be a különböző alkatrészeket (ahelyett, hogy a MotoPartsShopnál hívtad volna Zsoltit – szerk.).
Én egy egyszerű brat racert akartam kihozni, új élettel megtölteni a mocit, hogy meg sok-sok kilométert meg tudjon tenni!

Mindent én csináltam rajta kivéve az ülés alatti hegesztést és az elektronikát… Ezeket nem mertem bevállalni, de ha legközelebb építek motort ezt is bevállalom :)
A motorblokk fel lett újítva, majd lefestettem antracit szürkére a vázat és a kerekeket feketére fújtam. A benzintankot lecsiszoltam fémig, de csakis keresztirányban csiszolva, amely érdekes textúrát adott a tanknak majd lelakkoztam. Az ülés egy előregyártott bőrrel bevont cucc, ami rendelhető bármikor. Például ezek a C-Racer ülések is elég jók.
Mivel Szlovákiában sem lehet nagyon átalakítani a vázat úgy mint Magyarországon, nem változtattam nagyon a konstrukción csak az ülés alatti részt. A világítás, helyzetjelző stb. mind EU-s szabványnak megfelelő. A régi kormányt levettem és a villákra külön-külön rászerelhető egyszerű kormány rudakat használtam, ami elég agresszív sportos hatást nyújt, ha mondhatunk ilyet egy brat racerre :).
A képen a gumik még eredetiek, amelyekre ráférne még egy kis frissítés, a
Pirelli Phantom néven gyárt nagyon jó régi mintázatú gumikat, csak ebben a méretben még nem találtam hozzá. Pár hete mondtam azt, hogy na most már készen van. Persze az semmit nem jelent ugye, mert lehet soha nem lesz kész hiszen mindig amíg velem lesz kicsit tuningolom, kicserélek ezt-azt.
Törekedtem az egyéniségre és a minimalizmusra, a kevesebb több elvet követve!
A motor egy Honda CB400N, azaz 400 köbcentis twin motor, 1983-ban látta meg a napvilágot és az európai piacra szánták. Jobban mondva Németországba. Onnan is lett behozva a vas, majd honosítottuk.
A kezdeti nehézségek ellenére jól haladtam a motorral és kb. 7 hónap alatt be is fejeztem!
Üdvözlettel:
Kunyik Gergely
Galéria: