Csatlakozz hozzánk

Műhely

Café Kedd – egy kis hazai 749 SC-Project

Az úgy kezdődött, hogy… Tavaly télen jött egy vásárló a motorosboltunkba, aki rendelt egy SC-Project kipufogót a motorjára…

Közzétéve

ekkor

KTM
MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

– Café Kedd néven új sorozatot indítottunk, melyben a Café Racer kultúra enciklopédiáját igyekszünk fellapozni. Hétről-hétre láthattok nálunk keddenként racer-csemegéket, de tanácsokat is adunk, illetve alkatrészeket is javasolunk az építéshez. A célunk, hogy hazánkban is minél nagyobb nyilvánosságot biztosítsunk ennek az arra érdemes műfajnak.

Mivel a 749-es Ducatira nem gyárt az olasz gyár kéményt, ezért gondoltam, hogy valami átépítés készül majd a nálunk vásárolt kipufogóból.  (A CR-T dob hangját is meghallgathatjátok a fönti videón!) Beszélgettünk kicsit Ricsivel aki a motor tulajdonosa és “építésze” is volt és elmondta, hogy épp akkor vette ezt a 749-est amit át szeretne építeni. Azt tudta, hogy egy SC-Project CR-T kipufogót szeretne rá a hangja miatt és a többi majd még alakul, de nagy vonalakban már megvolt a terv is, hogy milyen Café Racert szeretne a gyorsasági motorból.

Ahogy teltek a hónapok néha kaptunk egy-két képet és beszéltünk is, hogy épp hol tart a projekt, de mivel Ricsi jelenleg autószerelésből él, ezért kellett kicsit több, mint 6 hónap a gép elkészítéséhez.

Itt kezdődött a bontási folyamat

A legfontosabb a gép hátuljának a kialakítása volt, amit még a szétszerelés előtt ki kellett találni. A gyári konzolra kellett készíteni egy kis Racer stílusú ülésvéget, mert a gyári ülés alatti kipufogódobra már nem volt szükség. Természetesen karbonból készült a motor hátulján lévő kicsi idom, ami alá egy LED csík került. Az a zárófény és az indexet is magába foglalja.

Erre a cső alapra készült a karbon hátsó idom formájának a kialakítása sok-sok csiszolással

Ilyen volt…

De ennél a féklámpánál fontosabb illetve nehezebb munkálatok is történtek. A gép teljesen szét lett szedve, a szürke térhálós váz piros színt kapott a fényezőben és a blokk is feketére lett festve, a homokfúvás után.

 

…ilyen lett

Természetesen minden nyíláshoz készíteni kellett dugókat, hogy a homok ne hatoljon be a blokk belsejébe. Már magában ez is sok munkaórát követelt, de a részletek kidolgozása még több időt emésztett fel.

 

 

Az elejére Harley V-Rod lámpa került, amelybe egy LED helyzetjelző karika is világít, amelyet külön kellett belefaragni.

Harley V-Rod lámpában egy világító LED karika

A gyári fölső villahíd maradt, de készíteni kellett hozzá egy olyat ami eltakarja, így a fölül dupla híd van a gyári csutkakormányok fölött.

A legnehezebb feladat mégis a kábelköteg és a rajta logó mindenféle elektronikák eltüntetése volt. A 749-en az idom sok mindent eltakar, de ezen a csupasz gépen az a legszebb, hogy mindenféle kábelek nem rondítják az összképet. A műszerfal a tank elején kapott helyet, mivel máshová már nem is lehetett volna rakni.

Az ülések igényes kárpitozása egy motor ülésekkel foglalkozó hazai cég munkája, amelyhez kapcsolódik egy tankvédő burkolat is. Nagyon szép minőségi munka!

Sok-sok idő és még több alkatrész kellett hozzá, de végeredmény magáért beszél.

Mivel a fotózásra én mehettem vele így ki is tudtam próbálni. A híresen jó Ducati futómű azonban sajnos a kopott gumik miatt nem tudták megmutatni mire képesek. Itt is kiderült, hogy a gumi a legfontosabb kapcsolat a gép és az út között. Jó gumi nélkül bármilyen szép motorja lehet az embernek, annak a vezetését nem lehet nagyon élvezni. Természetesen a gumicsere most következik ezen a gépen, nincs elfelejtve, csak a fotózás előtt sajnos még nem történt meg.

A végeredmény

Az átépítés költsége az alap géppel együtt kb 2.5Mft. Úgyhogy ha valami hasonló egyedit szeretnél, azt kb ennyi pénzből megvalósítja neked az építész. Ricsi szeretne sok ilyen gépet vagy még szebbet építeni, ha megkeresitek van rá kapacitása 06209576005 .

Mi ajánljuk, mert szép lett a végeredmény!

Galéria

Az akkumlátor a blokk bal oldalára került

A tankvédő is az üléssel egy helyen készült

Ahonnan az egész projekt kezdődött. EZ az SC-Project CR-T kémény volt az első megvásárolt alkatrész. Ha szeretnétek ilyet: scproject.hu

A hátsó lengéscsillapító gáztartályát én inkább HELL-es doboznak álcáznám, az jobban illene a piros-fekete színvilághoz
Az ülés alatt kapott helyet a hátsólámpa-index kombó

A fényezés is makulátlan

A blokk is fekete-piros színre lett festve. A gyújtáskapcsoló a váz jobb oldalára került, a kürtnek csak itt lett helye…

 

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Trending