Csatlakozz hozzánk

Műhely

Café Kedd: Egy 40 éves motor is lehet táltos paripa

Egy 1979-es BMW Boxer R100/7 motor átépítése, ami nem csak kiállításokon tündököl

Közzétéve

ekkor

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

– Café Kedd néven új sorozatot indítottunk, melyben a Café Racer kultúra enciklopédiáját igyekszünk fellapozni. Hétről-hétre láthattok nálunk keddenként racer-csemegéket, de tanácsokat is adunk, illetve alkatrészeket is javasolunk a motorátépítéshez. A célunk, hogy hazánkban is minél nagyobb nyilvánosságot biztosítsunk ennek az arra érdemes műfajnak.

A motorépítés műfajában a forma és a funkció szinte állandóan harcban áll egymással. Rengeteg igazán gyönyörűen megálmodott és megépített motort láttunk már, viszont ezek nagyrészt vagy csak nagyon keveset, vagy semennyit sem tölt az aszfalton aktív használatban. Néha viszont megjelenik egy-egy kivétel, ami külsőre is mutatós, valamint tökéletesen használható a hétköznapok során is. Ilyen ez a Hookie Co. által gondozásba vett klasszikus BMW Boxer is.

A ’Racoon’ (Mosómedve) becenevet viselő 1979-es R100/7 építése során két dolog vezette a fontossági sorrendet: a mindennapos teljesítmény és a feltétlen megbízhatóság. Szó sincs komoly motor tuningról, vagy bandázsolt leömlőkről, a műhelyvezető Nico annyival írta le a motort, hogy ’A jóság élvezete’.

Kívülről csupán egy szépen rendbe hozott scrambler szerű Boxer BMW-t látunk, de a drezdai srácok ennél azért sokkal több munkát tettek bele. Kezdve a motorral, amit simán kiemeltek a vázból és elküldték a Sport-Evolution csapatához, akik kompletten újjáépítették tetőtől talpig, majd sötét metálszürke fújták, a szelepdeklikkel együtt. 

A gyári Bing karbik megmaradtak, ahogyan a gyári airbox is, mivel a megbízhatóság az első. Persze mindkettő kapott egy alapos frissítő kúrát, így a szintén felújított motorral sok ezer kilométeren keresztül fog még problémamentesen menetelni az öreg Boxer.

Azt már nem bírták megállni, hogy a segédvázhoz és az üléshez ne nyúljanak a Hookie emberei, előbbit egy egyszerűbb, picit felfelé ívelő darabra cserélték, utóbbit pedig egy kézzel varrt, hurkás mintájú sötét barna darab váltotta, így akár már másfél ember is elfér rajta, igaz szűkösen. A bal oldalra került még egy doboz, vagy inkább táskatartó elem is, amire gyorsan rá is aggattak egy pofás motoros táskát.

Persze itt nem ért véget az egyedi munka, mert a rendszámtábla tartó és az indexek konzolja is saját gyártmány, méghozzá igen minőségi: a felfogatási pontok hibátlanul illeszkednek a gyár által anno kitalált pontokhoz, valamint egy Hookie Co logót is sikerült odacsempészni.

Aki nem szeretné összemocskolnia magát (annyira) az örömmel nyugtázhatja, hogy sárvédők is kerültek mindkét kerékre, amik Continental TKC 80 gumikon gurulnak, YSS rugókon mozogva.

Persze cserélni kellett a majd’ 40 éves villamossági részleget is, a kipróbált és bevált Motogadget m.Unit rendszerére, plusz az aksi is zsír új, valamint az összes irányjelző extra fényes Kellermann lett. Az első fényszóró is erősebb már mint egy pislákoló gyertya, hála a Koso LED technikájának.

A ’pilótafülkében’ is a szokásost találjuk, úgy mint LSL kormánycsutkák, Biltwell markolatok, Koso km/óra és a Motogadget kapcsolók, de a fékhatás is javulhatott kicsit, amihez leginkább a Brembo főfékhengernek van köze.

A benzintank nagyjából megúszta, de a sapka kicsit lefogyott (értsd: keskenyebbre cserélték), valamint a lábtartók és pedálok is megfiatalodtak, mivel tök újak. A nagyobb lemez elemek monokróm színben csillognak, a váz és felnik viszont sötétebbek mint az éjszaka.

A kipufogóról még szót sem ejtettünk, pedig érdemes lenne: a SuperTrapp végdob ismerős név a műfajban, a leömlőket és a csövezést viszont sehol máshol nem lehet fellelni, mivel full egyedi munka. Még szerencse, hogy a srácok szeretnek gondolkodni, és hiába vannak a forró gázokkal töltött csövek elég közel a motoros lábához, a hővédő lemezek ügyesen védik meg a motorost a váratlan és módfelett kellemetlen égési sérülésektől.

A puding próbája az evés, így hasonló logika mentén haladva a motoré pedig a motorozás, tehát nem volt más hátra, minthogy a megrendelő átvegye a frissen elkészült motorját és meginduljon vele kalandozni. Nem kellett könyörögni, sikerült az első nap több mint 500 kilométert belecsavarni a BMW-be, ráadásul mindezt bármiféle meghibásodás nélkül sikerült abszolválni. Kell ennél több bizonyíték rá, hogy egy épített motort egyszerre lehet stílusos és használható is? Nekünk nem.

Forrás: Bike Exif

Ha motorépítő vagy és bármire szükséged van, keresd a Szilágyi Erzsébet fasor 17.-es szám alatt lévő MotoPartsShopot.
Akár még ötleteket is tudunk adni!

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD

Trending