Csatlakozz hozzánk

Műhely

Café Kedd: Dani Pedrosa új motorja

Nem lehet kis munka hírességnek motort építeni, főleg ha a megrendelő Dani Pedrosa, az egyik leggyorsabb motoros a világon

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

– Café Kedd néven új sorozatot indítottunk, melyben a Café Racer kultúra enciklopédiáját igyekszünk fellapozni. Hétről-hétre láthattok nálunk keddenként racer-csemegéket, de tanácsokat is adunk, illetve alkatrészeket is javasolunk a motorátépítéshez. A célunk, hogy hazánkban is minél nagyobb nyilvánosságot biztosítsunk ennek az arra érdemes műfajnak.

Habár tavaly már elbúcsúzott a MotoGP versenyzéstől a legenda, attól még ott van mögötte 54 megnyert futam, amivel a hetedik legtöbb győzelmet bezsebelő versenyző, Mick Doohannel mellett. És hát egy ilyen karrier után kijár egy jóféle búcsúajándék is, amit Michael Woolaway dobott össze, a Red Bull közreműködésével.

A Woolie becenévre hallgató amerikai Deus garázs vezetője tud egyet s mást a motorok építéséről, mivel jelenleg is egy Ducati Hypermotard-ot épít, amivel már második alkalommal vág neki a Pikes Peak hegyi felfutó versenynek.

Mivel Pedrosa a komplett MotoGP karrierjét kizárólag a Hondánál töltötte el, így nem okozott túl nagy fejtörést a megfelelő donor kiválasztása, ami egy egyhengeres, kétütemű CR500-as lett.

Pontosabban csak egy CR500-as blokk, amit egy 1985-ös modellből szereztek, a gyári váz helyett pedig Jeff Cole mesterépítő dobott össze egy króm-molibdén ötvözetből épített mesterművet.

Amellett, hogy baromi erős, annyit még illik tudni erről a blokkról, hogy önindító hiányában szinte lehetetlen volt berúgni, így némi kutatómunka után Woolie arra jutott, hogy kicsit módosítani kell a szívó oldalt. A szívócső polírozást nyugodt szívvel bízták Jim Wood mesterre, mivel fényidejében több mint 200 ilyen blokkot tökéletesített tovább.

Ezután kicsit módosítottak a berúgókar elhelyezésén is, de mivel még így is olyat rúgott vissza a motor, hogy azóta is foltos Woolie talpa (pedig csizma volt rajta), szóval mindenképpen új megoldást kellett keresni. Végül egy automata dekompresszort épített a hengerfejbe, ezzel rövidre zárva a kérdést.

A motor frissítéséből nem maradhatott ki a gyújtás felújítása sem, de előkerült még egy szett homokfújt HRC dekli védő, valamint egy kézzel készített hűtő is, de a biztonság kedvéért odapakoltak még egy Lectron karburátort is.

Persze, hogy a futómű se maradt ki, így került előre újraépített Öhlins villa állítható kormánykiflivel, hátulra pedig egy Race Tech rugó, egyedi adatok alapján összeépítve. A 19” méretű felniket a Dubya szállította, az abroncsok pedig utcán is legálisan használható, de igazából dirt track célú darabok.

A fémlapos rajtszámok, a benzintank és a farok rész mind Woolie műve, inspirációként a klasszikus amerikai flat tracker motorokból merített. A nyeregbe a gyártó Saddlemen neve mellett Pedrosa rajtszáma szerepel, természetesen igényesen rávarrva.

Egy ilyen kategóriájú motornál nyilván kizárt volt az olcsójánoskodás, így minden egyes alkatrész a legfelső polcokról lett összeválogatva: kezdve a kipufogó rendszertől, a kormányon és kezelőszerveken át, egészen a fékrendszerig. És mivel a szinte az egész motor a nulláról lett megépítve, rengeteg a borzasztó igényes, egyedileg tervezett és készített részlet, mint például a fékmunkahengerek felfogatási pontja.

Közelebbről nézve pedig olyan részletek is feltűnnek, mint a 26-os rajtszám a motor elején, a Red Bull logó a benzintankon, vagy a Honda szárny a farok részen.

Eléggé adja a végeredmény összképe, építője szerint is egy nagyon gonosz kis motort sikerült összedobni, ami könnyen meg tudná tréfálni az átlagos motorost, de hát nem is nekik készült ez a szépség, hanem az egyik legjobb motorosnak a Földön.

Forrás: Bike Exif

Ha motorépítő vagy és bármire szükséged van, keresd a Szilágyi Erzsébet fasor 17.-es szám alatt lévő MotoPartsShopot.
Akár még ötleteket is tudunk adni!

 

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Trending