Csatlakozz hozzánk

Műhely

Café Kedd: BT-03, ami után minden csaj megfordul

Így lesz egy Harley Davidson Fat Bob-ból BT-03-as kód nevű izgalmas Café Racer. Igen, elsőre nekünk is nagyon furcsán hangzott, elvégre egy Café Racer általában egy könnyű, szellős, esetenként apró dolog, amivel stílusosan, könnyedén motorozhatunk egyik helyről a másikra.

Közzétéve

ekkor

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

– Café Kedd néven új sorozatot indítottunk, melyben a Café Racer kultúra enciklopédiáját igyekszünk fellapozni. Hétről-hétre láthattok nálunk keddenként racer-csemegéket, de tanácsokat is adunk, illetve alkatrészeket is javasolunk a motorátépítéshez. A célunk, hogy hazánkban is minél nagyobb nyilvánosságot biztosítsunk ennek az arra érdemes műfajnak.

Erre meg itt van ez a Harley monstrum, amiből a BLACKTRACK MOTORS nevű műhely próbált meg valami egészen váratlant kihozni és szerintem ez sikerült is. Az amcsi márka hívőinek (már ha olvassák ezt a szentségtörést) álljon itt a motor teljes típusneve: Harley-Davidson Fat Bob 114 FXFBS.

A 114-es az egyik legmozgékonyabb modell a Harley Softail vázú motorjainak kínálatából, az 1800 köbcentis blokkja ellenére elég jól viselkedik, persze ha a többi HD motorhoz hasonlítjuk. Ennek ellenére még mindig nem mehetünk el amellett, hogy egy ilyen karakter mérföldekre van a Café Racerek világától.

Sacha Lakic, a műhely alapítója és egyeben vezetője pontosan egy ilyen kiindulási alapot keresett, mégpedig azért, mert gyerekkorában egyszer meglátott egy Harley-Davidson XLCR-t, amit azóta nem tudott elfelejteni.

A célja nem az volt, hogy készítsen egy másolatot az 1977 és 1979 között gyártott motorról, hanem sokkal inkább egy kortárs értelmezésben akarta megidézni az XLCR hangulatát.

Értelemszerűen a főbb célok között szerepelt a súlycsökkentés, a teljesítménynövelés, valamint a Fat Bob még mozgékonyabbá tétele. Nem is tököltek sokat, a vázon, váltón és a Milwaukee-Eight blokkon kívül nem nagyon maradt érintetlen egy porcikája sem a Harleynak: vagy reszeltek rajtuk, vagy teljesen újra cserélték a gyári megoldások nagy részét.

Új, kompozit anyagú a fejidom, a tank és a farokidom is, amelyek igyekeznek az eredeti XLCR formavilágát megidézni, de érdekes részlet az egyedi első sárvédő, és a hátsó rugóstag védőlemeze is.

Az igazi művészet viszont az ülés alatt kezdődik, a srácok terveztek ugyanis egy alu segédvázat, ami az érintetlen Harley váz meglévő furataihoz csatlakozik, egészen gyárias megoldást imitálva.

Persze kellett még egy egyedi kormánykifli is, na meg a hátsó fék és a váltókar is egyedi tervezés, profi CNC munka eredménye.

A rövidebb tengelytáv és a meredekebb villaszög az Öhlins termékeinek köszönhető elöl-hátul, de sokat javít a képen a 17”-os Dymag alufelni szett is, amit a jó-hírű Michelin Power RS abroncsokkal párosítottak a fiúk. Persze, hogy a féket sem hagyták békén, így került Beringer szett az egykori Fat Bob-ra.

A kormánycsutkákat az ABM adta, a markolatot a jól ismert Rizoma, a megfelelő megvilágításról pedig mindkét oldalon Highsider égők adják. A gyári kilométeróra megmaradt, viszont egészen diszkréten átköltözött a tankról a fejidom mögé.

A motort belülről ugye nem bántották, de a jobb légmozgás érdekében ráaggattak egy Screamin’ Eagle levegő szűrőt és egy pár Jekill & Hyde kipufogó dobot, amit igen jól mutat az egyedi rozsdamentes acél rendszer végén. Egy új gyújtástérképpel sikerült 105 lóerőre és 163 Nm-re feltornázni a teljesítményt, ami egyáltalán nem hangzik rosszul.

A BT-03 így már nem csak erősebb és mozgékonyabb, hanem könnyebb is lett. Azért a 248 kilós száraz tömeg még így is elég messze van a műfajban megszokott értékektől, de hát ez van, ha erős csontozatú a drága.

A motor külsejéről még nem sok szó esett, pedig vétek lenne kihagyni: fekete és szürke árnyalatok váltják a vöröst, ami diszkréten csak az ülésen, a gyújtás kábeleken, a légszűrőn és a szélvédő plexin tűnnek elő, leginkább nyomokban.

Megfelelő vastagságú pénztárcával rendelkezőknek jó, hír, hogy még legalább négy darab fog elkészüli a motorból, a rossz hír viszont az, hogy egy darab BT-03-as kb. egy évig készül, úgyhogy türelmesebbek előre!

Forrás: Bike Exif

Ha motorépítő vagy és bármire szükséged van, keresd a Szilágyi Erzsébet fasor 17.-es szám alatt lévő MotoPartsShopot.
Akár még ötleteket is tudunk adni!

MPS ALPINESTARS 2017
ALPINESTARS OFF ROAD

Comments

comments

Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD

Trending