Csatlakozz hozzánk

Műhely

Café Kedd: BMW R65, Cam Elkins módra

BMW R65 Café Racer átépítés letisztult stílusban. Bár a BMW boxerét ezer átépítésben is láthattuk már, ez mégis megfogott bennünket valahogy…

Közzétéve

ekkor

BMW R65 kicsit másképp
KTM
MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

– Café Kedd néven új sorozatot indítottunk, melyben a Café Racer kultúra enciklopédiáját igyekszünk fellapozni. Hétről-hétre láthattok nálunk keddenként racer-csemegéket, de tanácsokat is adunk, illetve alkatrészeket is javasolunk a motorátépítéshez. A célunk, hogy hazánkban is minél nagyobb nyilvánosságot biztosítsunk ennek az arra érdemes műfajnak.

Az nem baj, ha Cam Elkins neve nem mond túl sokat, de az általa üzemeltetett Stories of Bike nevű weboldalt érdemes meglesni. Épített motorok és gazdájuk kapcsolatát, közös útját mutatja be, most viszont saját magát akarta meglepni egy BMW R65-el.

Miután Cam elég sok évet töltött el mások motorjainak fotózásával és videózásával, elérkezettnek látta az időt, hogy beújítson saját magának is egy hangulatos BMW-t, választása pedig egy 1986-os BMW R65-re esett. Mindig is szerette a boxer motorokat, mivel szerinte van bennük valami a második világháborús harci repülők világából, illetve annak is köze lehet a választásához, hogy amikor belevágott a Café Racerek világába, elsőként egy egyedi R80-as és egy R65-ös BMW formavilága fogta meg a leginkább.

Az R65-ös modell nem véletlenül gyakori választás, mivel kiváló alapként szolgál. Könnyű, kezes és jól manőverezhető, köszönhetően a combos kormánykiflinek. Tökéletes kanyargós utakra, főleg ha egy 1985 utáni modellről van szó, ami már az újabb futóművel bír.

Miután összejött a lé a motorra és az átalakításra is, kezdődhetett a munka. Mivel nem először dolgozott együtt a Gasoline nevű garázs vezetőivel, Jason Leppa és Sean Taylor guruk örömmel vették kezelésbe a kis boxer BMW-t.

Így le is adta az alapot a Sydney-ben található garázsba, ahol megkezdődött a munka. Az elképzelés egy időtálló, kortalan motor megalkotása volt, egyszerű letisztult vonalakkal, ami ettől függetlenül modern felszereltséggel és kiváló futóművel bír.

Mivel nem mai motorról van szó, kezdésnek a blokk és a váltó kapott egy alapos frissítést, új csapágyak és tömítések kerültek mindenhova, végül pedig matt fekete és ezüst színekkel frissítették fel a motor külsejét.

Nyilván a karburátorok sem maradhattak olyan állapotban, ezért új fúvókákat kaptak, meg persze a szokásos módon felkerült egy DNA gyártmányú légszűrő rendszer is, hogy a friss levegő könnyebben találjon be a hengerekhez. Onnan kifelé is meg lett könnyítve a dolga, két külön leömlő és kipufogó útján keresztül vezet az útja a légtérbe, némi égéstermék társaságában.

Az új hátsó rugóstagnak köszönhetőn a motor hátulja 50 mm-el magasabbra került, míg az elején végzett módosítások végett az orra 40 mm-el alacsonyabbra zuhant, így már sikerült is elérni a műfajban kötelező, agresszív, kézen álló motorozási stílust.

Ehhez a szetthez persze nem ártott egy úgy kormánykifli sem, de felkerült még egy villamerevítő is a TinWorks-tól. A retró feelinget szemből a Purpose Built Moto által forgalmazott kis profilú fényszóró adja meg, a hozzátartozó vezérlővel együtt.

Persze, hogy kellett egy pár kormánycsutka is, amit Beringer kezelőszervekkel és szintén Beringer féle fék illetve kuplungkarral egészítettek ki. A kilométerórát, markolatot és tükröket a Motogadget szolgáltatta, utóbbit tükörsimára polírozva.

Café kedd sorozatunk cikkeit itt érhetitek el:

 

Hogy némi németes hangulat is maradjon, a fék és index lámpa szettet a germán Kellermann adta a projekthez.

Mindez egy külön ehhez a motorhoz készített új kábelköteg segítségével működik, beleértve az utólagos tempomatot is, ami Cam külön kérésére került bele az építésbe.

A fényezés is becsülendő munka, úgy lett igényes, hogy közben a BMW egykori gyári színeinek állít emléket: deep royal blue és matt grey váltják egymást a benzintankon.

Mindez persze így már nem tűnik nagy melónak, már csak a letisztultsága miatt sem, pedig elég sokat kellett pofozgatni a BMW-t, mire ilyen lett. Jason beszámolója szerint szinte minden új alkatrészt újra kellett faragni, hogy tökéletesen passzoljon a múlt századbeli alapokhoz.

Azért még így is megérte, ahogy azt a motor neve is tükrözi: ‘The Keeper’, avagy az a gép, amit bármi lesz is, de mindenképpen megtartasz magadnak.

Forrás: Bike Exif

Ha motorépítő vagy és bármire szükséged van, keresd a Szilágyi Erzsébet fasor 17.-es szám alatt lévő MotoPartsShopot.
Akár még ötleteket is tudunk adni!

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Trending