Café Kedd - BMW Airhead café style
Csatlakozz hozzánk

Műhely

Café Kedd – BMW Airhead café style

Portugália nem feltétlenül az épített motorokról híres, de egy ilyen BMW után mindenképp felkerülnek a térképre!

Közzétéve

ekkor

MotoStar

– Café Kedd néven új sorozatot indítottunk, melyben a Café Racer kultúra enciklopédiáját igyekszünk fellapozni. Hétről-hétre láthattok nálunk keddenként racer-csemegéket, de tanácsokat is adunk, illetve alkatrészeket is javasolunk az építéshez. A célunk, hogy hazánkban is minél nagyobb nyilvánosságot biztosítsunk ennek az arra érdemes műfajnak

Ha valaki nem vágja fejből a BMW motorok becenevét, kezdjünk egy kis segítséggel: Az Airhead becenevet az 1923 és 1995 között gyártott léghűtéses, kéthengeres boxermotoros bömösök kapták, melyek 1969 után többnyire a 247-es motort használták. De vissza a jelenlegi pácienshez:

első pillantásra olyan a motor, mintha egy profi műhely munkája lenne, pedig csak hobbiból vágott bele a két építő, Tiago és Luis Gonçalves, akiknek ez az első munkája.

Nem, nem testvérek, hiába egyezik a családi név.

Az építés ötlete egy motoros túra alatt rajzolódott ki bennük, Cabo da Roca egyik kávézójában, presszót szürcsölve. Ezért is lett a vállalkozás neve ”Projekt Roca”. Az elképzelés egy kétszemélyes, sötétebb színekkel dolgozó, mégis elegáns motor megépítése volt. Ehhez kellett egy kis gépes modellezés, amiben a szintén portugál Rodolfo Tiago dizájner segített.

A legszembetűnőbb elem persze a gerenda villa, ami nem egy polcról leemelt darab, hanem teljes mértékben egyedi munka szülötte.

A megvalósítást nem kevés kétség előzte meg, de szerencsére élőben jól mutat végeredmény. Hasonló folyamaton ment át az első fényszóró is, de így legalább sikerült elkerülni a chopperes megjelenést.

A segédváz is teljesen ­új munka, melybe sikerült ügyesen elrejteni az indexeket és a féklámpát is, de a lábtartók is hátrébb kerültek. Mivel a csillapítás felfogatása is helyet változtatott, a BMW kiállása is némileg sportosabb lett.

Az R45-ös tankjának is búcsút intettek, helyére a formásabb R80 tankja került. A kétszemélyes ülés fekete-bordó színösszeállítás is baromi jól mutat, habár közelről nézve a varrást ki lehet emelni, mint gyenge pontot.

A motor is kapott némi erősítést, bár itt is inkább a megjelenés volt az első: új szerzemény a két Bing karburátor, melyek K&N szűrőkön keresztül szívják be a friss levegőt, az akksi és a gyújtásrendszer pedig diszkréten a tank alá bújtak.

A festés is hibátlan lett, fekete és sötét bordó az uralkodó színek: a váz, a futómű és a felnik feketék, a bordót a benzintank kapta, de szemfülesek kiszúrhatják, hogy az ülést is ugyanezzel a színnel varrták. Az új BMW embléma száműzte a kék színt, helyette karbon hatású fekete-fehér színűek a propellerek.

A minimalizmushoz szépen hozzájárul a Motogadget apró digitális órája, na meg a kormányvégekbe rejtett irányjelző páros. Az összkép alig emlékeztet az alap R45-re, de a végeredményt nézegetve ez egyáltalán nem baj. Ja, azt mondtam, hogy ez Tiago és Luis első építése? Ennek fényében kíváncsian várjuk a lelkes páros következő munkáját!

Comments

comments

Husqvarna 2019 Enduro

Facebook

Asesso

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Please enter an Access Token on the Instagram Feed plugin Settings page.

Husqvarna

Trending