Csatlakozz hozzánk

Műhely

Café Kedd – BMW Airhead café style

Portugália nem feltétlenül az épített motorokról híres, de egy ilyen BMW után mindenképp felkerülnek a térképre!

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

– Café Kedd néven új sorozatot indítottunk, melyben a Café Racer kultúra enciklopédiáját igyekszünk fellapozni. Hétről-hétre láthattok nálunk keddenként racer-csemegéket, de tanácsokat is adunk, illetve alkatrészeket is javasolunk az építéshez. A célunk, hogy hazánkban is minél nagyobb nyilvánosságot biztosítsunk ennek az arra érdemes műfajnak

Ha valaki nem vágja fejből a BMW motorok becenevét, kezdjünk egy kis segítséggel: Az Airhead becenevet az 1923 és 1995 között gyártott léghűtéses, kéthengeres boxermotoros bömösök kapták, melyek 1969 után többnyire a 247-es motort használták. De vissza a jelenlegi pácienshez:

első pillantásra olyan a motor, mintha egy profi műhely munkája lenne, pedig csak hobbiból vágott bele a két építő, Tiago és Luis Gonçalves, akiknek ez az első munkája.

Nem, nem testvérek, hiába egyezik a családi név.

Az építés ötlete egy motoros túra alatt rajzolódott ki bennük, Cabo da Roca egyik kávézójában, presszót szürcsölve. Ezért is lett a vállalkozás neve ”Projekt Roca”. Az elképzelés egy kétszemélyes, sötétebb színekkel dolgozó, mégis elegáns motor megépítése volt. Ehhez kellett egy kis gépes modellezés, amiben a szintén portugál Rodolfo Tiago dizájner segített.

A legszembetűnőbb elem persze a gerenda villa, ami nem egy polcról leemelt darab, hanem teljes mértékben egyedi munka szülötte.

A megvalósítást nem kevés kétség előzte meg, de szerencsére élőben jól mutat végeredmény. Hasonló folyamaton ment át az első fényszóró is, de így legalább sikerült elkerülni a chopperes megjelenést.

A segédváz is teljesen ­új munka, melybe sikerült ügyesen elrejteni az indexeket és a féklámpát is, de a lábtartók is hátrébb kerültek. Mivel a csillapítás felfogatása is helyet változtatott, a BMW kiállása is némileg sportosabb lett.

Az R45-ös tankjának is búcsút intettek, helyére a formásabb R80 tankja került. A kétszemélyes ülés fekete-bordó színösszeállítás is baromi jól mutat, habár közelről nézve a varrást ki lehet emelni, mint gyenge pontot.

A motor is kapott némi erősítést, bár itt is inkább a megjelenés volt az első: új szerzemény a két Bing karburátor, melyek K&N szűrőkön keresztül szívják be a friss levegőt, az akksi és a gyújtásrendszer pedig diszkréten a tank alá bújtak.

A festés is hibátlan lett, fekete és sötét bordó az uralkodó színek: a váz, a futómű és a felnik feketék, a bordót a benzintank kapta, de szemfülesek kiszúrhatják, hogy az ülést is ugyanezzel a színnel varrták. Az új BMW embléma száműzte a kék színt, helyette karbon hatású fekete-fehér színűek a propellerek.

A minimalizmushoz szépen hozzájárul a Motogadget apró digitális órája, na meg a kormányvégekbe rejtett irányjelző páros. Az összkép alig emlékeztet az alap R45-re, de a végeredményt nézegetve ez egyáltalán nem baj. Ja, azt mondtam, hogy ez Tiago és Luis első építése? Ennek fényében kíváncsian várjuk a lelkes páros következő munkáját!

Comments

comments

Hirdetés
Kattintson a hozzászóláshoz

Hagyj egy üzenetet

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Astone

Facebook

Asesso

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna

Trending