Csatlakozz hozzánk

Műhely

Café Kedd: Azért ez a Honda CB750 modernizált változata eléggé betalált

Ha azt mondom, hogy Honda CB750, sokan biztos egy makulátlan, gyári állapotú, hibátlan motort képzelnek el maguk előtt, pedig másképp is lehet ezt csinálni

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

– Café Kedd néven új sorozatot indítottunk, melyben a Café Racer kultúra enciklopédiáját igyekszünk fellapozni. Hétről-hétre láthattok nálunk keddenként racer-csemegéket, de tanácsokat is adunk, illetve alkatrészeket is javasolunk az építéshez. A célunk, hogy hazánkban is minél nagyobb nyilvánosságot biztosítsunk ennek az arra érdemes műfajnak.

Sőt, továbbmegyek, biztos bánt is valakit, hogy az állapotmegőrzés helyett a Kaspeed Moto fogta ezt a klasszikus Honda CB750-et és tetőtől talpig újragondolta. Pontosítok: igazából egy Honda Nighthawk-ról van szó, az USA-ban ugyanis így (is) hívták ezt a modellt. Maga az alapmodell nem a legszebb ebben a verziójában, de ennek ellenére sikerült egy egész dögös gépet összehoznia a családi vállalkozásnak.

Azért ez jól sikerült

Családi biznisz

Merthogy bizony, Jimmy Dressel az ikertesójával és a faterjukkal hárman vágtak bele a közös projektbe. A szászországi, Glauchauban található műhelyben több mint 300 órát öltek a Honda megvalósításába, kezdve az olyan elhanyagolt alkatrészek kipucolásával, mint a karburátorok, s ha már arra jártak, belefért egy fúvóka csere, meg a légszűrők, tömítések, valamint a lánc és a lánckerék ledobása is.

Ott a legendás blokk

Tiszta mázli, hogy legalább a blokk és a váltó jó egészségnek örvendtek, így azt a fertályt belülről nem kellett bántani, csupán kívülről történt némi szín frissítés. A futómű nagy része bezzeg mehetett a levesbe: a villa, villabefogó és első fék egy 2000-es Yamaha R1 donorból ered, amit egy Cognito Moto átalakító szett segítségével lehetett ”hondásítani”.

Hátra a kiváló minőségről híres Öhlins HO 141 rugópáros került be. A gyári felnik megmaradtak, de kicsit besárgultak (bebronzultak?) és Metzeler Roadtec 01-es gumikat kaptak, mert hát elég hülyén viselkedne a motor csupasz felniken.

A felni pont elég

A hátsó traktus megtervezése már komolyabb melót igényelt, de egy kis CAD segítséggel nem volt akadály és hamar el is készült a kézzel formázott poliuretán öntőforma. Így nyerte el végleges formáját az üveg és szénszálas anyagú farokidom. Ha minden igaz, az öntőforma még vagy 10-15 ilyen műveletet elbírna, tervben is van egy mini-széria gyártás.

Bárhonnan nézzük, elég karcsú a megjelenés, ami részben köszönhető a hagyományos hátsó lámpa hiányának is. Azért elfért még pár aprócska Kellermann LED, ami az index és féklámpa szerepét tölti be. Az ülés természetesen igazi bőr.

A narancs egyenlő a minőséggel ha futóműről van szó

Az elektronika és a kisebb lítium-ion akkumulátor be is költözött a vadi-új idom alá, de ehhez először kicsit meg kellett vagdosni a segédvázat. Hozzáférni viszont pofonegyszerű, a gyári zárrendszert nem bántotta senki.

A tank is megúszta nagyobb vagdosás nélkül, csupán kicsit meghosszabbították a hátulját, hogy vonalba legyen az üléssel. Azért maradt még lehetőség az egyéni elképzelésekre is, az első sárvédő például egyedi munka gyümölcse.

A megszokott bevásárlólista

Persze az egész mit sem ér az olyan ízléses apróságok nélkül, mint az LSL kormánycsutkák, fék folyadék tartályok és lábtartók, vagy a Kellermann indexek a kormány végén. A fényt az éjszakában a KOSO első fényszóró adja, az olyan lényegi infót pedig, hogy mennyivel száguldunk, egy Daytona műszer szolgáltatja.

A kulcsnélküli, RFID gyújtáskapcsolóra is láttunk már példát korábban, de még nem eleget, megunhatatlanul egyszerű és egyben menő a Motogadget megoldása. Persze nem maradhat néma egy ilyen motor, így két Leo Vince dobot is ráhúztak a 4-2-es leömlőkre.

A kipufogó se rossz

A sok munka összesen kb. 8%-nyi súlybeli megkönnyebbülést jelent, ráadásul mindezt TÜV engedéllyel együtt.

Itthon egy ilyen motorért lehet, hogy főbe lőnek, aztán elzavarnak szigorított műszakira megbukni, de ne legyünk előítéletesek. 😀

Visszatérve a motorra, a színválasztást illetően is maradtak a Honda színeiben, csak két kerék helyett a négy kerekű legenda, a Honda NSX ”Source Silver” színét pingálták fel rá. Ha kedvetek támadna rendeli egyet a motorból, igazából bármilyen színben elkészíthető – az építő család szerint.

Rács mögött

Persze csak amíg a tervezett 12 darabos gyártási mennyiséget egytől-egyig meg nem rendelik. 😉

Lesz egy Heritage és egy Racer verzió is, az előbbi némileg olcsóbb lesz és szerényebb futóművel, valamint kevesebb kiegészítővel fog bírni, míg a Racer feltehetőleg többe fog fájni és a képeken látható felszereltséggel fog bírni. Vagy több pénzért még többel, ez már csak zseb mélység függő.

Élőben a nemrég megrendezett Glemseck 101 rendezvényen debütált a mókolt Honda, versenypályán és a Honda Germany standján egyaránt, és a pozitív szereplés alapján gyanús, hogy már előre el fog fogyni az összes tervezett darab.

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Astone

Facebook

MPS Vespa-MV

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

KTM

Trending