– Café Kedd néven új sorozatot indítottunk, melyben a Café Racer kultúra enciklopédiáját igyekszünk fellapozni. Hétről-hétre láthattok nálunk keddenként racer-csemegéket, de tanácsokat is adunk, illetve alkatrészeket is javasolunk az építéshez. A célunk, hogy hazánkban is minél nagyobb nyilvánosságot biztosítsunk ennek az arra érdemes műfajnak.
Az Oregon állambeli Portland az Icon Motorsports egyik főhadiszállása és innen gurult ki ez a túramotornak született Suzuki Bandita is. Az 1999-es 1200-as persze gyökerestül megváltozott és eléggé levetette túrás múltját. A munkát szokásos módon Kurt Walter-re bízták, aki éppenséggel az Icon dizájnfőnöke, így elég nehéz vele félrelőni. Szerencsétlen motoron persze már látszott a kor, húsz év után eléggé megrogytak a túratáskák és megkoptak az egykor csillogó feliratok.
Az a blokk bizony legendás
Hőskori alapok
A gyári blokk a GSX-R 1100-ből ered és mai szemmel kicsit kevésnek tűnő 100 lovat hajt. Ezt a ménest könnyen meg lehet növelni 15 csikóval csupán a gyári kipufogódob cseréjével. Na erre viszont a mai Euro 4-es időkben már nem sok esély van. Ahogyan négy darab módosított fúvókás Mikuni karburátorokra, és a rájuk aggatott szabadabban áramló K&N légszűrőkre sem. Ha már korábban szóba került, a kipufogó rendszer is leegyszerűsödött, két külön tölcsér véget kapott a leömlőtől 2-2 kiosztásba, hogy garantált legyen a hangorkán.
…aminek csak a perifériáját bántották
Mivel az öreg Bandita fiatalkorában sem kanyarvadászatra hangolt futóművel büszkélkedett, ezért gyorsan alápakolták egy Triumph Daytona 45 mm-es első villáját ami az összes irányba (is) állítható. Azért kellet egy CBR900RR kormánykifli hozzá, hogy összeálljon a rendszer.
Az állítható hátsó rugóstagokat a Nitron szállította, azok pedig egy Kawasaki ZRX1200 alumínium hátsó lengőkarját mozgatják. A szintén alu Comstar felnik egy még régebbi Honda VF1000R-ből érkeztek, elől 16” hátul 17” méretben.
Önmagukban nem a legpofásabb felnik, de itt simán belefér
Ha már mindenhez hozzányúltak, miért maradt volna ki a fékrendszer, nem igaz? A tárcsákat az EBC, a négydugattyús munkahengereket a Triumph/Nissin, a fém fékcsöveket a Goodridge, a főfékhengert pedig a Magura biztosította a lassításhoz.
Sajnos nem eléggé, ugyanis ezen a ponton sikerült kicsit összecsukni a motort, így kis túlzással az egész tél alatti munka mehetett a levesbe. Az elhajlott futómű helyére új került, a törött műanyagokat új formák váltották.
Ez se gyári
A gyári benzintank kapott két pofont és kicsit összébb ment, közben pedig formásabb is lett, a némileg lerövidült segédvázra pakoltak egy 70-es éveket idéző C-Racer farokidomot, de a vékonyka bőrülést se vitték túlzásba.
Ahogy a képeken is látszik, az idomozást sem tolták túl, a motorblokk pucéran virít a némileg lenyújtott fejidom alatt. Elöl pedig egy pár felújított Per-Lux 36 segít látni a sötétben.
Az a fényszóró mindent visz
Azt persze soha nem tudjuk meg, hogy mennyire csukták össze szegény öreg banditát az építés közben, de igazából semmi nyoma nem látszik a malőrnek és összességében egy ízléses gépet sikerült összehoznia az Icon-nak.
Nem kell majd csodálkozni, ha a következő reklámfilmjükben ez a motor fog szembejönni. Amit be is linkelek ide: