Csatlakozz hozzánk

Műhely

Café Kedd: Az agresszív Ducati esete

Ezért a hihetetlenül morcos építésért Simone Contit illeti dicséret, méghozzá nem is kevés.

Közzétéve

ekkor

KTM
MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

– Café Kedd néven új sorozatot indítottunk, melyben a Café Racer kultúra enciklopédiáját igyekszünk fellapozni. Hétről-hétre láthattok nálunk keddenként racer-csemegéket, de tanácsokat is adunk, illetve alkatrészeket is javasolunk a motorátépítéshez. A célunk, hogy hazánkban is minél nagyobb nyilvánosságot biztosítsunk ennek az arra érdemes műfajnak.

Minden kultúra ismeri Horstman törvényét, miszerint a “: A munka kitölti a rendelkezésére álló időt. Ez különösen igaz egy motorkerékpár építése során, mert néha képesek évekig elhúzódni. Simone Conti jól ismeri ezt a törvényt. A Ducati SuperSport testreszabásával sokat küszködött, de a hihetetlen eredmény minden verejtékcseppet megért.

Emberünk egyébként nem kimondottan profi a motorépítős szakmában, viszont a jövőre nézve ez a terve. Jelenleg Olaszországban, a családi vállalkozás üzemelésében segít be a felmenőinek, motorokat csak szabadidejében épít a tesója garázsában. Eddig hat különböző projekttel büszkélkedhet, de már most további négy építést vállalt be. Ezt a Ducatit viszont saját magának építette.

A motor eredetileg egy 2003-as Ducati Supersport 1000 DS volt egykoron, amit kimondottan erre a projektre szerzett be. Eredetileg egy hangulatos Café Racernek tervezte, időközben viszont kicsit elgurult a gyógyszer, amit azóta sem talált meg olasz barátunk. AranyosCafé Racer helyett ugyanis sikerült összehoznia egy elé mérges tekintetű ”Café Fighter” motort, amit nem titok, hogy rengetegszer újratervezett.

Az idomok egytől-egyig saját tervezésűek és gyártásúak, a sárvédőktől a benzintankon át a farokidomig. Mind alumínium és a nagy műhelyekkel ellentétben nem használt számítógépes tervezést, csupán kalapáccsal és hagyományos hajlító gépekkel formázta meg a Ducati külsejét. A részletekre is odafigyelt, ugyanis a fényszóró és a LED-es hátsó lámpa burkolat alá rejtése is elég szépen sikerült, tökéletesen megidézi a modern supersport gépek megjelenését.

A szélvédő egy másik Ducati modellből érkezett, az új benzintank pedig passzol a gyári airboxra, így azt nem kellett bántani. A hátsó térhálós segédváz viszont új, és remekül kiegészíti a gyári vázat. A farokidom és az ülés elég hamar véget ér, ez is sokat hozzátesz a morcos megjelenéshez.

Az első villát egy 998-as egységére cserélte, amit egy egyedi kormánykiflivel párosított össze. Mivel hátul gyárilag Öhlins egység dolgozik, azt felesleges lett volna bántani, a lengőkart viszont kicsit kiszélesítette, hogy az egy mérettel vastagabb hátsó gumi ne okozzon gondot.

A felnik megmaradtak gyárinak, a fék viszont Brembo lett, az új hátsó lengőkar miatt pedig egy új konzolra volt szükség, de ez nem okozott különösebb fejtörést emberünknek.

A motor alján lévő hókotró (értsd: hasidom) a gyönyörűen fonott 2-1 rendszerű leömlőt és kipufogó rendszert rejti, illetve az maga a rendszer vége, természetesen saját gyártmány, aluból. Eléggé jól szólhat, már csak azért is, mert a köbcentit 1,100-ra növelte Simone, de rádobott még egy csúszókuplungot is, biztos ami tuti. Eddig se volt az, de most már egész biztosan nem lassú a motor.

Az apró, de pofás karbon elemek a blokkon sokat adnak az összképhez, de a nyitott EVR kuplungvédő sem ront rajta, sőt. A markolat, a tükrök és a fékfolyadék tárolók mind a Rizomától jöttek és tökéletesen passzolnak a motorhoz, ahogy az a márkától elvárható.

A Ducati nem tartalmaz festéket és grafikát, kivéve a piros váz és a fekete lengőkar. Ha ebben a formájában picit megosztó is a motor, egy biztos, hogy még egy ilyen nem fog szembe jönni az Olasz utakon!

Forrás: Bike Exif

Ha motorépítő vagy és bármire szükséged van, keresd a Szilágyi Erzsébet fasor 17.-es szám alatt lévő MotoPartsShopot.
Akár még ötleteket is tudunk adni!

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Trending