Csatlakozz hozzánk
HYPERSPORT

Hírek

CAF-E, a hibrid café racer

Soros kéthengeres blokk feltöltővel és villanymotorral kiegészítve.

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Az autóiparban már évek óta terjed a hibrid technológia, a kétkerekűeknél még csak mostanság kezdik felfedezni az alternatív hajtási módokat. Az ausztrál Tim Cameron koncepciója, a CAF-E azt mutatja meg, hogy egy környezetbarát motor is lehet izgalmas.

Cameron eddig nem arról volt híres, hogy takarékos motorokat tervez: a turbinahajtású Y2K ugyanúgy nem a zöldaktivisták kedvence, ahogyan a Harley-Davidson V2-essel hajtott Travertson V-Rex és a VR-2 sem. A CAF-E tanulmánymotor megjelenésben nem marad el az említett masináktól, legalább olyan izgalmas és avantgárd, mint Tim többi alkotása; műszaki megoldásai viszont egészen más filozófiát követnek.

A CAF-E belsőégésű erőforrása soros kéthengeres konstrukció, amelyet elektromos hajtású(!), 1 bar nyomást garantáló feltöltővel láttak el. Cameron szerint az elekromos feltöltő olcsóbb, és használata – a kompresszorokkal ellentétben – nem jár mechanikai veszteségekkel. A benzinmotort egy villanymotor egészíti ki, amelyet 180 voltos, a blokk és a lengőkar között elhelyezett lítium-ion akkumulátor táplál. Úgynevezett párhuzamos (parallel) hibrid konstrukcióról van szó, vagyis a két erőforrás egymást segítve, egyszerre hajtja a mocit. A hajtóműveket okos elektronika hangolja össze, figyelembe véve a terhelést és a körülményeket, erejüket pedig elektronikusan vezérelt fokozatmentes váltó (CVT) továbbítja kardántengelyen keresztül a hátsó kerékhez.

További érdekes – bár a hibridhajtáshoz nem kötődő – megoldás a fordított Y formájú váz, az első teleszkópok ovális keresztmetszetű háza, illetve az ülés alatt elhelyezett radiátor. A hűtőfolyadék a váz és a segédváz üreges elemeinek belsejében jut el a blokkig, illetve tér vissza a hűtőhöz.

Az autókban már bizonyított ez a hibrid technológia, és Cameron szerint minden további nélkül átültethető lenne motorkerékpárokba is. Tim úgy véli, a CAF-E nagyjából egy felsőkategóriás Harley-Davidson áráért lenne kapható – szerinte nem nagy pénz az a 4-5 millió forint, szerintünk viszont ilyen drágán biztosan nem lesz világmegváltó egyetlen hibridmotor sem.

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna 2019 Fall

Trending