Connect with us
Suzuki
just1 mx

Blog

Bultaco – minden a sportért

„ A piac a kockás zászlót követi”

Published

on

jgpr
RST AIRBAG

Francisco Xavier Bulto egy textiliparos burzsoázia család sarja – ismertebb nevén Paco Bulto katalán üzletember és a motorsport lelkes híve, a két társával alapított Montesa Honda gyárában vitába keveredve úgy döntött kilép és inkább megalapítja saját motorkerékpár-gyárát.

Don Paco Bulto legfőbb célja az volt, hogy bekapcsolódjék a motorsport világába.
A barceloniai Bulto birodalomban 1968-ban kezdtek foglalkozni a Tralla 101 kifejlesztésével. Minden motort tesztpilóták teszteltek. A trialsportban Spanyolország számára ezekben az években kedvezőek voltak a körülmények. A Sherpa T-vel 1965-ben először nyerte meg külföldi gép a skóciai Six-Days versenyt. Az USA nagy vásárlóerővel rendelkező fogyasztói számára a Bultaco speciális – amatőr – versenymodelleket fejlesztett.

Az egyszerű, de nagy teljesítményű Bultaco-gépek gyártása a nyolcvanas évek elejéig tartott. Pénzügyi nehézségek miatt a termelést 1982-ben szüntették meg.

Modell: Bultaco Tralla 101 Gran Turismo
Gyártási év: 1959
Teljesítmény: 12 LE
Lökettérfogat: 125 cm3
Motortípus: egyhengeres, kétütemű
A kép eredeti reklám, melyen az áll: Gyorsan… biztonságban vagyok

  • Bultaco Tralla 101 Gran Turismo
    A Bultaco cég első modelljének gyártása 1958-ban indult, s bár a Tralla 101 Gran Turismo a megbízható hétköznapi gépek kategóriájába tartozik, komoly sportos adottságokkal is rendelkezik. A Tralla – bemutatásakor – a legdrágább 125-ös volt a spanyol piacon, ezzel együtt nagyon kedvezően alakult az értékesítés, elsősorban a stabil felépítmény, s a nagy teljesítményre képes motorja miatt.

Modell: Bultaco TSS
Gyártási év: 1967
Teljesítmény: 38 LE
Lökettérfogat: 244 cm3
Motortípus: egyhengeres, kétütemű

  • Bultaco TSS
    A Bultaco neve szorosan összekapcsolódott a versenysporttal. A versenyek győzelmeit a gyár a TSS modellsorozattal ünnepelte, amely 125, 175, 250 és 350 cm3-es kereskedelmi forgalomban értékesített versenygépekből állt. A folyamatos fejlesztés, például a hatfokozatú váltó és 1967-től a vízhűtéses motor a versenygépeket kifejezetten népszerűvé tette Európában, és Dél-Amerikában is. A modellsorozat a hatvanas évek leginkább keresett motorkerékpárjai közé tartoztak.

Modell: Bultaco Matador Mk4 SD
Gyártási év: 1971
Teljesítmény: 23,5 LE
Lökettérfogat: 244 cm3
Motortípus: egyhengeres, kétütemű

  • Bultaco Matador Mk4 SD
    A spanyol piacot célzó gyártási programban a Matador és a Frontera képviselték a terepmotorok vonalát. A két modellt magasépítésűre tervezték, a légtorok és a kipufogó a felépítmény felső részéhez csatlakozott, a kerekek és a kormány pedig alkalmazkodott a terepmotorozáshoz. Európában és az Egyesült Államokban komoly piaci sikereket értek el vele. A modell nevét záró SD rövidítés a Six Days versenyre utal, jelezve, hogy az 1971-ben megjelent 250-es Mk4 „fajtatiszta” versenygép.

Modell: Bultaco Sherpa 250T
Gyártási év: 1974
Teljesítmény: 18 LE
Lökettérfogat: 244 cm3
Motortípus: egyhengeres, kétütemű

  • Bultaco Sherpa 250T
    Hosszú éveken át a Sherpa volt a világon a leginkább keresett trialmotor. A speciálisan e célra kifejlesztett konstrukció a maga idejében a legjobb volt a világon. A spanyol motorok mindig megelőzték a konkurenciát. A Sherpa T 250-es volt az első trialgép, ahol a benzintank benyúlt az ülés alá. Ezt a megoldást nem sokkal később már a standard változatokon is alkalmazták.

Forrás: 1000 motorkerékpár

– Az Adler története
– Az Aermacchi története
– Az AJS története
– Az Aprilia – és az olasz versenyszellem
– Ariel – tradíció és extravagancia
– AWO/Simson – szegényes egyhengeresek a háború utáni NDK-ból
– Benelli – egy legenda visszatér
– Betamotor – versenygépek Toscanából
– Bianchi – egy olasz úttörő a motorkerékpárok fejlesztésében
– Bimota – különlegességek Itáliából
– BMW – egy német sikertörténet – első rész
– BMW – egy német sikertörténet – második rész
– BMW – egy német sikertörténet – harmadik rész
– BMW – egy német sikertörténet – negyedik rész
– BMW – egy német sikertörténet –ötödik rész
– Brough Superior – mindenből a legjobbat
– BSA – a birminghami legnagyobbak
-Buell – amerikai sportgépek Harley-szívvel

Click to comment

Leave a Reply

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Sportster

Facebook

INSTAGRAM

MPS AIRFORM
caballero

Trending