Az amerikai sbk-bajnokság (AMA Pro Racing Superbike) illetékesei szerdán bejelentették, hogy a Buell csúcsmodellje megkapta a homologizációt, így rajthoz állhat a kategória futamain. Néhány órával később érkezett is a Buell sajtóközleménye az AMA szabályainak megfelelő gyári versenymotorról, az 1125RR-ről.
Az új, kizárólag versenycélokra használható masina az utcai 1125R-en alapul. Az erőforrás ennek megfelelően már nem Harley-származék, hanem a Rotax segítségével fejlesztett, Helicon névre hallgató V2-es. Az 1125 cm3-es egység „racsing” változata minden bizonnyal jóval erősebb a 146 lovas szériablokknál, de hogy pontosan mennyivel, azt nem árulták el. Annyit lehet tudni, hogy a tuning részeként méretesebb airboxot és hatékonyabb szívócsatornákat alkalmaztak, módosították a szelepeket és a vezérműtengelyeket, megnövelték a sűrítési arányt, valamint felpattintottak egy titán kipufogórendszert, amely persze a súlyt is jelentősen csökkenti. A további fogyókúra érdekében az eredeti alumíniumfelniket magnéziumból készített darabokra cserélték. Fontos változás, hogy a hátsó kereket szíj helyett immár lánc hajtja, így egyszerűbb variálni az áttételekkel. (Az amerikai Motorcycle-USA értesülési szerint a szériagépnél is átállnak a láncos megoldásra.)

A benzintankként is szolgáló váz szinte változatlan maradt, csupán annyi az eltérés az 1125R-hez képest, hogy módosítható az alumínium lengőkar forgáspontja. A sajtóanyag nem beszél róla, a de a képek alapján elképzelhető, hogy magával a lengőkarral is variáltak valamit, legalábbis a tengely felőli rész eltérően néz ki a superbike-on és az utcai változaton. A rugózó elemek továbbra is a Showától érkeznek és természetesen minden irányba állíthatók, de biztosan sokkal különlegesebb cuccok, mint amiket a szériagépen találunk. Az egyetlen számszerűsített különbség, hogy az első teleszkópok belsőcső-átmérője 47 helyett csak 43 mm. A nyolcdugattyús féknyereg állítólag nem változott, a felniperemre rögzített első féktárcsát viszont módosították.

A Buell kimondottan az AMA Pro Racing Superbike kategóriában induló privát versenyzőknek szánja a korlátozott példányszámban készülő 1125RR-t. A bolti modellhez képest az RR nem olcsó mulatság, 12 500 helyett 40 000 amerikai zöldhasút kérnek érte. De számoljunk csak! Ez jelen árfolyamon 7,78 millió Ft – nem is olyan sok egy gyári superbike-ért.