Csatlakozz hozzánk

Hírek

Buell 1125RR, a gyári verseny-superbike

Korlátozott darabszámban készül, csak profiknak adják, potom 40 ezer dollárért.

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

Az amerikai sbk-bajnokság (AMA Pro Racing Superbike) illetékesei szerdán bejelentették, hogy a Buell csúcsmodellje megkapta a homologizációt, így rajthoz állhat a kategória futamain. Néhány órával később érkezett is a Buell sajtóközleménye az AMA szabályainak megfelelő gyári versenymotorról, az 1125RR-ről.

Az új, kizárólag versenycélokra használható masina az utcai 1125R-en alapul. Az erőforrás ennek megfelelően már nem Harley-származék, hanem a Rotax segítségével fejlesztett, Helicon névre hallgató V2-es. Az 1125 cm3-es egység „racsing” változata minden bizonnyal jóval erősebb a 146 lovas szériablokknál, de hogy pontosan mennyivel, azt nem árulták el. Annyit lehet tudni, hogy a tuning részeként méretesebb airboxot és hatékonyabb szívócsatornákat alkalmaztak, módosították a szelepeket és a vezérműtengelyeket, megnövelték a sűrítési arányt, valamint felpattintottak egy titán kipufogórendszert, amely persze a súlyt is jelentősen csökkenti. A további fogyókúra érdekében az eredeti alumíniumfelniket magnéziumból készített darabokra cserélték. Fontos változás, hogy a hátsó kereket szíj helyett immár lánc hajtja, így egyszerűbb variálni az áttételekkel. (Az amerikai Motorcycle-USA értesülési szerint a szériagépnél is átállnak a láncos megoldásra.)

A benzintankként is szolgáló váz szinte változatlan maradt, csupán annyi az eltérés az 1125R-hez képest, hogy módosítható az alumínium lengőkar forgáspontja. A sajtóanyag nem beszél róla, a de a képek alapján elképzelhető, hogy magával a lengőkarral is variáltak valamit, legalábbis a tengely felőli rész eltérően néz ki a superbike-on és az utcai változaton. A rugózó elemek továbbra is a Showától érkeznek és természetesen minden irányba állíthatók, de biztosan sokkal különlegesebb cuccok, mint amiket a szériagépen találunk. Az egyetlen számszerűsített különbség, hogy az első teleszkópok belsőcső-átmérője 47 helyett csak 43 mm. A nyolcdugattyús féknyereg állítólag nem változott, a felniperemre rögzített első féktárcsát viszont módosították.

A Buell kimondottan az AMA Pro Racing Superbike kategóriában induló privát versenyzőknek szánja a korlátozott példányszámban készülő 1125RR-t. A bolti modellhez képest az RR nem olcsó mulatság, 12 500 helyett 40 000 amerikai zöldhasút kérnek érte. De számoljunk csak! Ez jelen árfolyamon 7,78 millió Ftnem is olyan sok egy gyári superbike-ért.

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés
Siren7 vadrisztó

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

KTM

Trending