Csatlakozz hozzánk

Hírek

Budapest Motorkiállítás, 2009

Hogy érdemes volt-e idén kimenni a kiállíátsra? Olvassátok el a cikket és döntsetek

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Hogy érdemes volt-e idén kimenni a kiállíátsra? Olvassátok el a cikket és döntsetek

Kedves motoros barátaim, úgy érzem Kovács Niki nem csak a Budapest Motorkiállítást nyitotta meg múlt hét szerdán, hanem egyben az idei szezont is. Nálam ez a rendezvény már tradicionálisan a motoros élet elindulását jelképezi, amikor kisüt a nap, szárazak az utak, szép lassan emelkedik a hőmérséklet, világszerte indulnak a motoros bajnokságok, egy szóval öröm költözik a szívünkbe. Ahogy ma kinéztem az ablakon, remélem sokan húztátok le a téli leplet a kedvencetekről.

Amikor kedden, még a nyitónap előtt építettük össze a standunkat, már gyanús volt, hogy sok az üres, illetve kényszeresen kitöltött terület. Pókertől kezdve, a tuningautón, a tisztitószereken és a tetováláson át a helikopterig volt minden. Ahogy mondani szokták talán még halott német katonát is találtunk volna, ha alaposabban körbenézünk. Viszont nem láttunk Kawasakit, Triumphot, MV Agustát, KTM-et, Ducatit, sőt BMW-t se, hogy csak a nagyobbakat említsem.

Egy videó a kiállításról

Sajnos a divatosan csengő gazdasági világválság tehát a motoros piacra is árnyékot vetett, és a recesszió sokak számára így meg is ölte a kiállítást. Persze ehhez hozzátartozik, hogy a rendezők sem könnyítették meg a kiállítók dolgát, idén kifejezetten drága volt a megjelenés. Ámbár végül is miért jótékonykodnának, nekik is túl kell élni, de azért elvárható lenne, hogy a kiállítók a sokszázezres számláik mellé parkolási lehetőséget kapjanak.

És egy másik

Mindettől függetlenül a látogatók száma szerintem alig maradt el a tavalyitól. Szinte biztos, hogy nem dőlt meg a pozitív rekord, de nagyságrendekkel kevesebben sem voltak, így a negatívnak sem kellett félnie. A hivatalos információk szerint 40.000-en voltatok.

Ami az értékesítést illeti, ahogy a kereskedésekkel beszéltem, a többségük várakozáson felül teljesítettek, sőt motort is adtak el, nem iy egyet. Nem tudom ebből mennyi a PR és mennyi a valóság, de jó néhány stand volt, ahol lépni nem lehetett a vásárlóktól. Tőlünk péládul a Dainese cuccokat kapkodták, na meg Báthory András kis könyvét. Persze jobban fogyott, amikor a CKM-es csajoktól lehetett megvenni (ezt a Dezsőért :D).


Báthory művész úr munkái

Mindegy, ne foglalkozzunk most semmivel és senkivel, csakis azzal, mit láthattak a motorshow vendégei, avagy miért késő bánat annak, aki nem volt kint. A nagy japán márkák hozták a tavalyi színvonalat, persze a Kawasaki kivételével, mert ők ugye semmit sem hoztak. A többieknél minden modell és egy kis csemege is ott volt a terítéken, amolyan igazi svédasztal a szemeknek. A legnagyobb kiállító idén is a Honda volt, bár a 2009-es újdonságok listája kicsit szűkre sikeredett.  Több típus lélegzetelálltó új színekben állt a közönség elé, mint péládul a DN-01, a VFR800, a CB600F, az XL700, a CBR-ek és a többi.


A hölgy a Karasnában dolgozik. Csak gondoltam megjegyzem 😛

A tetszetős standon láthattuk a technikai csemegének számító NR750-et, vagy a szintén matuzsálem VFR750R-t. Versenymotort most nem hoztak el nekünk, viszont gondoltak a gyerekekre és szimulátorokat kedvelőkre.

Természetesen mindkét új C-ABS-es CBR egy kiemelt dobogón kapott helyet, ami mögött a kivetítőn a Katarban készült filmünk pörgött az egész kiállítás ideje alatt. Ezeket a C-ABS-es modelleket egyébként a pavilon mellett működés közben is megnézhettétek. A blokkolás gátlós sportmotorok bemutatóját péntektől magamra vállaltam, így kicsit a TesztMotor is nevét adhatta a világújdonságnak számító, zseniális rendszerhez. A bemutató lényege az volt, hogy miközben Szabó Ákos, a Safety-Hungary oktatója “szpíkelt”, én megmutattam, hogy egy tisztességes gyorsítás után miként viselkedik a CBR600RR, hogy ha markolatig húzom az első féket és teljes súlyommal ránehezedek a hátsó fékpedálra. Mindezt homokon illetve vizes aszfalton is megtettem, szerintem a látottak magáért beszélnek. Aki lemaradt róla, ők olvashatnak nálunk itt, itt és itt. A jövő hétenpedig a tököli reptéren, egy kicsit nagyobb tempónál is próbára tesszük!

A “produkcióm” után rögtön jött a Safety-Hungary bemutatója. Továbbra is Ákos beszélt, Zoli és Matyi pedig hiba nélkül bemutatta hogyan is kéne tudni kezelni egy motorkerékpárt. Náluk ezt elsajátíthatjátok és higgyétek el, kis gyakorlással ugyanazokat a nehéznek tűnő mozdulatokat ti is könnyűszerrel megtudjátok csinálni.

A Safety-Hungary után pedig jött Mókus, aki a nem hivatalos stunt világbajnokságon második lett és a hivataloson nagyon jó eséllyel indul a világbajnoki címért. Hihetetlen miket és milyen magabiztonsággalcsinál meg. Emellett pedig nagyon nagy showman, magyar szóval élve közönségember. Szegény az utolsó nap végére, amikor a 14. műsorán is túl volt, már alig tudott megmozdulni a fáradtságtól. Innen is gratulálunk, szuper volt!

A Suzukinál a Gladius, a chopperek és persze a Gixerek kötötték le legjobban a nagyérdeműt. Utóbbiak közül az alapjaiban megváltozott ezres nagyon megtetszett nekem. Sosem voltam őrülten Suzuki rajongó, de ahogy elnéztem ezt a kompakt gépet, lehet változni fog a hozzáállásom. Egyedül a kipufogók nem tetszenek, bár meg kell vallani, az átlag gyári ocsmányságokhoz képest a két végdob kifejezetten bevállalható.

Ha már új modellekről beszélünk, az utcai naked Gladius is szép élőben. Nagyon kíváncsi vagyok már rá utcán, illetve a közönség véleménye is érdekel, komoly szereplője lehet az idei piacnak. A chopperek kedvelői az M1500 előtt csorgatták a nyálukat. Az új gépről rengeteg plakátot állítottak ki a Hungexpo körül és szerte a városban, ez alapján szerintem nagy reményeket fűz hozzá a magyar Suzuki képviselet.


Kint volt még Borsay Szabb gyorsulós gépe és a komplett Suzuki Full-Gas Racing Team is.

Amúgy ezen a standon is voltak érdekes régiségek, mint például a szürke Katana, vagy a korszakalkotó, legelső GSX-R 750. Akkoriban (1985- ) ezek a gépek voltak a sportmotorozás netovábbjai, aztán az idővel szép lassan sajnos kihalt a kategória. Ma már csak a Suzuki tartja életben és ennek állítottak emléket ezzel a csodálatos motorral. Remélem ez nem egy végső emlék…

Átellenben a Yamahánál nehéz volt másra fordítani a szemünk, mint az új R1-esre. Nem feltétlenül azért, mert szép -bár nekem tetszik-, hanem mert technikailag megint nagyot ugrott a hangvillás márka. Hogy pontosan mit, arról a kép aláírásra, vagy ide kattintva olvashattok.

A YamahaCity jóvoltából naponta többször is hallhattuk a hangját, lenyűgöző audio élmény! Nemsokára, pár héten belül jön a teszt, és akkor kézközelből is beszámolunk róla, hogy milyen lett. Az R1 mellett ott volt Rossi GP motorja is, jelezvén a két gép rokonságát, amit részben talán el is lehet fogadni, de azért ne essünk túlzásokba.

 

Az XJ6-os, azaz a Diversion is az érdeklődés középpontjában állt, mindig ült rajta valaki és folyton fotozták. Nem csodálom, hisz szépre sikeredett, és valószínűleg a belbecsre se lesz panasz. Jó hír a kezdőknek, hogy fojtottan is megvehetjük, tehát az XJ6-tal nem kell nagyobb motort vennünk, ha fel akarunk lépni egy kategóriát. Az új Majestyt is alaposan körbe jártuk, de a fekete-sárga T-Max mellett is elálldogáltunk egy darabig.

A Motorpartsnak köszönhetően David Checa is kint volt két napot a Yamaha City standján. Beszéltünk vele mi is, közben pedig pont néztük a hétvégi Superbike verseny első futamát, amin az ő bátyja is indult. Ötödik lett, volt öröm.

Az olaszok közül az Aprilia, a Piaggio csoport és nagy meglepetésünkre a Bimota mentette meg a “kondér” becsületét. Az Aprilia kisebb standdal jött, mint tavaly, de a lényeg, hogy kint voltak. És kihozták a szívem csücskébe zárt RSV4-et is. Számomra ő volt a legszebb a kiállításon.


Gyönyörűűű

Na jó, a néha-néha beindított Bimota DB7 se volt csúnya, amiben a másik nagy kedvencem, a Ducati erőforrása dolgozik. Sajnos mivel ők nem voltak a Streetfightert se láthattam, pedig a képzeletbeli “hú de kellene” díjat szívem szerint neki adnám idén. Egyébként ha minden jól megy, Henzsely Csabával alias Henzsivel, aki idén Bimotával fog versenyezni, együtt tesztelhetjük majd a DB7-est. Már előre dörzsölöm a tenyerem, jó móka lesz.

Piaggioéknál, azaz a Moto Italia standján találkozhattunk a háromkerekű robogókkal, azaz az MP3-akkal és az ex-tartósteszt gépünkkel, a Gilera Fuocoval is. A Vespák is kint voltak náluk, ha robogó kellene, akkor BenZsonak is, meg nekem is a GTS 300 lenne a befutó. Nem csak a stílus miatt, hanem mert eszméletlen jó vele menni.


A Suzuki Hollós matt fekete konténere is nagyon népszerű volt, amit egész évben láthattok majd a versenyeken is.

A Harley-Davidson standja idén is látványos volt, de kisebb, mint tavaly. Ettől függetlenül mindent kihoztak, ami érdekes, vagy amit érdemes, legtöbbjüket eddig nem látott színekben. Volt egy utánfutós, három kerekű, esküvői csoda is, nekem az keltette fel legjobban a figyelmem. A H-D-k mellől természetesen most sem hiányoztak a Buellek.

A Keeway is kihozta a robogóit, mint minden évben. Ha nem nézzük meg alaposan őket, talán észre se vesszük a két új elektromos robogójukat. A Matrix és a Flash amellett, hogy fontos a járműipar fejlődésének fontos alapkövei, még ráadásul szépek is.

Kint volt még amúgy az IMET, ahol akár 10.000 Ft-ért is volt dzseki, kitelepült a Danger Bikes, a Shox, az Euromotor, a Ago Motors és még sok-sok kereskedő. A biztonság is főszerepet játszott, a Safety-Hungary, a HUMOK, a Motoros Akadémia, a Bike alapítvány, az OMSZ mind kint volt és igyekeztek felhívni a motorosok figyelmét a tanulásra és a képzésekre.

És végül, de nem utolsó sorban mi is kint voltunk Bátrhory Andrással közösen, aki a motoromat festegette. Sokáig nem jutott vele, mert nagyon sokat kérdezgették a munkáiról, az árakról és egyáltalán a festésről, de az elkészült részek magáért beszélnek. Ha minden igaz a héten, jövő héten elkészül. Kíváncsi vagyok a végeredményre, mert még én sem tudom milyen lesz.

Péntektől CKM delegálta csajok is voltak nálunk, akik e-mail címért cserébe újságot osztogattak. Akik regisztrálták magukat részt vesznek majd a nyereményjátékainkon.

Tényleg, ti már regisztráltatok? Ha még nem, itt megtehetitek. Havonta sorsolunk értékes kiegészítőket, fogyóeszközöket. A cikkekhez hozzászóló, bejelentkezett felhasználóink előnyben lesznek a sorsoláskor, annyit elárulhatunk, de mindenkinek van esélye, csak aki aktívabb, annak több.

Ezen kívűl a festés közben egy hegedűművész  előadást egy elektromos hangszerrel. Elég egyedi hangzásvilágot szólaltatott meg, sokak megálltak nálunk nézni és hallgatni.

Részünkről jól sikerült a 2009-es és egyben 8. budapest motorkiállítás.
Jövőre újra kint!?

A CKM és a TesztMotor.hu lányai
“Tróger” Mókus
Galéria

{gallery}DennyM/Magazin/VIII_Bp_MKiallitas{/gallery}

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés

Trending