Csatlakozz hozzánk

Hírek

Brutál csávó újragyúrva

Bemutatkozott a 2012-es szezon nehézfiúja, az MV Agusta Brutale R 1090.

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

Fotók: MV Agusta

Az MV Agustánál nagyon értenek ahhoz, hogyan kell lehúzni ugyanarról a motorról több bőrt. A 2012-es Brutale R 1090 csak erős jóindulattal nevezhető új modellnek, ettől függetlenül biztosan beindítja a nakedek szerelmeseinek nyálelválasztását.

Az MV Agusta bemutatta a Brutale család legifjabb, ugyanakkor jelenlegi legkomolyabb tagját, az R 1090-et, amely a 1090 RR-t váltja fel. A sajtóanyag új modellnek titulálja a gépet, de ez inkább csak marketingfogás, ugyanis nem történtek hatalmas változások.

Ez nem is baj, hiszen a második generációs Brutale egy gyönyörű, klasszikus naked nagyszerű műszaki tartalommal. A modell lelke az 1078 cm3-es, radiális elhelyezésű szelepekkel ellátott, soros négyhengeres erőforrás, amely változatlanul 144,2 lóerőt ad le 10300-as percenkénti főtengelyfordulat mellett, legnagyobb forgatónyomatéka pedig 112 Nm 8100-nál. A leszabályozás 11600-nál vet véget a gyönyörnek.

A Brutale R 1090 az első sebességfokozatban hajszál híján 110 km/h-ig gyorsul, másodikban eléri a 150-et, harmadikban pedig a 180-as tempót. A bűvös 200-as határt negyedikben lépi át, az ötödiket legkésőbb 214 km/h-nál kell kapcsolni és 243-ig tart. A 265 km/h-s végsebességet hatodik fokozatban éri el az olasz szépség. Vannak nála erősebb izomgépek a piacon, de legyünk őszinték magunkhoz: legtöbbünk már ekkora teljesítményt sem tud maradéktalanul kihasználni, főleg nem utcán, pláne nem egy burkolat nélküli motoron.

A túlélést a kimondottan ehhez a modellhez programozott motorvezérlő elektronika segíti, amely a 8 fokozatban állítható kipörgésgátlóval együttműködve próbál segíteni, ha túlvállaljuk magunkat. Persze a hülyeség ellen nincs orvosság, de egy ilyen őrangyal mindig jól jön. A futómű a MV-től megszokott masszív összetevőkből áll: elöl Marzocchi márkájú, 50 mm belsőcső-átmérőjű fordított teleszkópok dolgoznak, hátul pedig Sachs központi rugóstag. A teleszkópok teljesen állíthatók, a rugóstagon csak a rugó-előfeszítés és a húzófokozati csillapítás módosítható, a nyomófokozat nem. A váz a szokásos konstrukció, acélcsövekből álló térhálós szerkezet csatlakozik a lengőkar forgáspontját körbelölelő öntött alumínium elemekhez – az egyetlen újdonság, hogy feketére fényezik.

A sajtóanyag szerint a korábbinál méretesebb, egyrészes nyerget az utasok dicsérik majd a nagyobb kényelemért, viszont úgy tűnik, nem jár hozzá takaróidom – valószínűleg a kedvezőbb vételár érdekében. A tervezők vélhetően ugyanezen célból váltak meg a visszapillantó tükrökbe épített első irányjelzőktől, helyüket hagyományos, narancssárga burájú indexek vették át (a 1090 RR-nek fehér irányjelzői voltak). A „jóárasítást” jelzi az is, hogy a szárazon 190 kg-os masina lassításáról elöl négydugattyús, radiális, de nem egyrészes (monoblock) féknyergek gondoskodnak.

A fehér, piros és fekete változatban készülő Brutale R 1090 az ígéretek szerint már szeptember végén a kereskedésekbe kerül, az ára 13990 euró, azaz közel 4,1 millió forint lesz. Az MV Agusta valószínűleg azért mutatta be ilyen korán gépet, mert a novemberi a milánói kiállításon már a szériaérett F3 sportmotort és testvérét, a Brutale 675-öt szeretnék reflektorfénybe állítani.

Reméljük, hogy így lesz, mert mostanában nem sok jó hír érkezett a kis olasz gyártó háza tájáról. Augusztusban elhunyt a legendás cégvezető, Claudio Castiglioni, szeptemberben pedig olyan pletykák láttak napvilágot, hogy az MV pénzügyi problémákkal küzd és nem tud fizetni beszállítóinak.

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Trending