Csatlakozz hozzánk
KTM

Hírek

Brutál csávó újragyúrva

Bemutatkozott a 2012-es szezon nehézfiúja, az MV Agusta Brutale R 1090.

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

Fotók: MV Agusta

Az MV Agustánál nagyon értenek ahhoz, hogyan kell lehúzni ugyanarról a motorról több bőrt. A 2012-es Brutale R 1090 csak erős jóindulattal nevezhető új modellnek, ettől függetlenül biztosan beindítja a nakedek szerelmeseinek nyálelválasztását.

Az MV Agusta bemutatta a Brutale család legifjabb, ugyanakkor jelenlegi legkomolyabb tagját, az R 1090-et, amely a 1090 RR-t váltja fel. A sajtóanyag új modellnek titulálja a gépet, de ez inkább csak marketingfogás, ugyanis nem történtek hatalmas változások.

Ez nem is baj, hiszen a második generációs Brutale egy gyönyörű, klasszikus naked nagyszerű műszaki tartalommal. A modell lelke az 1078 cm3-es, radiális elhelyezésű szelepekkel ellátott, soros négyhengeres erőforrás, amely változatlanul 144,2 lóerőt ad le 10300-as percenkénti főtengelyfordulat mellett, legnagyobb forgatónyomatéka pedig 112 Nm 8100-nál. A leszabályozás 11600-nál vet véget a gyönyörnek.

A Brutale R 1090 az első sebességfokozatban hajszál híján 110 km/h-ig gyorsul, másodikban eléri a 150-et, harmadikban pedig a 180-as tempót. A bűvös 200-as határt negyedikben lépi át, az ötödiket legkésőbb 214 km/h-nál kell kapcsolni és 243-ig tart. A 265 km/h-s végsebességet hatodik fokozatban éri el az olasz szépség. Vannak nála erősebb izomgépek a piacon, de legyünk őszinték magunkhoz: legtöbbünk már ekkora teljesítményt sem tud maradéktalanul kihasználni, főleg nem utcán, pláne nem egy burkolat nélküli motoron.

A túlélést a kimondottan ehhez a modellhez programozott motorvezérlő elektronika segíti, amely a 8 fokozatban állítható kipörgésgátlóval együttműködve próbál segíteni, ha túlvállaljuk magunkat. Persze a hülyeség ellen nincs orvosság, de egy ilyen őrangyal mindig jól jön. A futómű a MV-től megszokott masszív összetevőkből áll: elöl Marzocchi márkájú, 50 mm belsőcső-átmérőjű fordított teleszkópok dolgoznak, hátul pedig Sachs központi rugóstag. A teleszkópok teljesen állíthatók, a rugóstagon csak a rugó-előfeszítés és a húzófokozati csillapítás módosítható, a nyomófokozat nem. A váz a szokásos konstrukció, acélcsövekből álló térhálós szerkezet csatlakozik a lengőkar forgáspontját körbelölelő öntött alumínium elemekhez – az egyetlen újdonság, hogy feketére fényezik.

A sajtóanyag szerint a korábbinál méretesebb, egyrészes nyerget az utasok dicsérik majd a nagyobb kényelemért, viszont úgy tűnik, nem jár hozzá takaróidom – valószínűleg a kedvezőbb vételár érdekében. A tervezők vélhetően ugyanezen célból váltak meg a visszapillantó tükrökbe épített első irányjelzőktől, helyüket hagyományos, narancssárga burájú indexek vették át (a 1090 RR-nek fehér irányjelzői voltak). A „jóárasítást” jelzi az is, hogy a szárazon 190 kg-os masina lassításáról elöl négydugattyús, radiális, de nem egyrészes (monoblock) féknyergek gondoskodnak.

A fehér, piros és fekete változatban készülő Brutale R 1090 az ígéretek szerint már szeptember végén a kereskedésekbe kerül, az ára 13990 euró, azaz közel 4,1 millió forint lesz. Az MV Agusta valószínűleg azért mutatta be ilyen korán gépet, mert a novemberi a milánói kiállításon már a szériaérett F3 sportmotort és testvérét, a Brutale 675-öt szeretnék reflektorfénybe állítani.

Reméljük, hogy így lesz, mert mostanában nem sok jó hír érkezett a kis olasz gyártó háza tájáról. Augusztusban elhunyt a legendás cégvezető, Claudio Castiglioni, szeptemberben pedig olyan pletykák láttak napvilágot, hogy az MV pénzügyi problémákkal küzd és nem tud fizetni beszállítóinak.

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés

Trending