Csatlakozz hozzánk

Hírek

Brnoban pályáztunk – European Suzuki Days beszámoló

A Suzuki pályanap sorozatának csehországi állomására ruccantunk ki-. robogóval

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

Augusztus 2-a, 3-a és 4-e nagy nap volt a hazai hobby pályázók körében, mert kedvező feltételek mellett lehetőségük nyílt egy igazi motoGP versenypályán motorozni, a European Suzuki Days keretein belül – nem csak Suzukikkal!

Bár mi stílszerűen Suzukival érkeztünk, de nem ám valami GSX-rel, hanem egy Burgman 650 nevű kétszemélyes fotellel, amivel még az első TesztMotor Túrán “indultunk”. Ez alkalommal is megtúráztattuk rendesen, a mi esetünkben az oda-vissza vezető út legalább akkora kihívást jelentett, mint maga a pályamotorozás. Mintegy 700 kilométert gurult egy nap alatt a Burgonya, négy órát oda, négyet vissza, Budapestig.

A hamarosan tesztünkben is szereplő nagy Burgman köztudottan kényelmes, de ez volt az a ritka alkalom, amikor szívesen lecseréltem volna, mondjuk egy új Swiftre. Mivel már a harmadik napja rajta ültem és a 2:15-kor csörgő óra sem hozott lázba különösebben… Mert “sorakozóra”, azaz transzponder osztásra már a helyszínen kellett lenni, ami reggel nyolcra volt hirdetve. Háromnegyedre mind a hárman gyönyörűen megérkeztünk: BenZso, a Burgonya és én. Ezek voltak azok a pillanatok, amikor nem sok hiányzott, hogy az egyik boxot kibérelve átaludjam az European Suzuki Days mind a három napját, de a hamarosan startoló utcai-és versenyvasak felnyitották a szemem…


Mindenki a valós tudásának megfelelő csoportba került, ahogy kell

Azért kellett korán kelni, illetve korán indulni, mert reggel kötelező volt lejelentkezni és átvenni a transzpondert, ugyanis az első menetek időeredményei alapján történt a nap (és napok) további beosztása, miszerint ki melyik csoportba kerül. Ez igencsak okos megoldásnak bizonyult, hiszen így nem zavarták az amatőrök a profibbakat, és fordítva: mindenki az idejének megfelelő csoport tagja lett, így könnyebb volt valós ellenfeleket találni magának és a balesetek valószínűsége is csökkent. A Suzuki tehát profi módon szervezte az eseményt, így a résztvevőknek, akik a Full Gas-nál jelentkezhettek, nem volt más dolguk, mint húzni a gázt, három napon keresztül. Sőt, az utolsó nap a bevállalósabbak még versenyezhettek is egyet.


BenZso alatt a GSX-R 1000, a motor alatt pedig az új Pirelli Superbike Pro-k


Ha nem fogytak volna el a fékbetétek…

BenZso a Magyar Suzuki széria GSX-R 1000-esét terelgette Pirelli Superbike Pro slickekkel felfegyverezve. Egészen addig, amíg hirtelen el nem fogyott a fékerő, mivel a “Gixerezer” fékbetétei épp az Automotodrom-on mondták azt, hogy elég. Pont időben, ugyanis BenZso állítása szerint nem sok hiányzott, hogy a fék (hiánya) miatt telibe verje az előtte karistoló SuperBike-os Oncsik Zolit az RSV4-en… Így hát jobbnak látta kimaradni a játékból, ezért ki is állt a boxba, majd a parkolóba. Emiatt csak nagyjából fél pályán töltött üzemórát sikerült az ezresbe tenni, pedig a vatta új Pirelli slickek és a motoGP pálya elég csábító páros volt. Ráadásul a GSX-R transzponderével is volt valami gixer, ezért a valós köridőre sem kaptunk kielégítő választ – de számunkra nem is a számok számítottak leginkább, nem GSX-R Kupa döntő futama volt ez.


Balra a magyarok egyik boxa – mintha otthon lettünk volna


A 650-es Burgman repített minket Brnoba és vissza, háttérben a “forgalomból kivont” GSX-R

Igaz, a szerdai versenyek a GSX-R Klub Kupa értékelésébe is beleszámítottak, de a rendezvény elsősorban egy jóízű pályázást kívánt biztosítani Max Biaggi kedvenc pályáján. Azt hiszem, a résztvevők minden tekintetben elégedettek lehettek, BenZso-t kivéve, mert a GSX-R feladta a harcot, de sokkal több menetet amúgy sem erőltetett volna a négy órás út és az ugyanennyi alvás után. Így ránk szakadt egy kis szabadidő, amit egy kis pályabejárással töltöttünk ki, miután belógtunk a szervízútra. Nagyon élvezetes aszfaltcsík a brnoi, motoros szempontból sokkal ideálisabb, mint mondjuk a Hungaroring. Lendületes vonalvezetés, trükkös kanyarok, nagy szintkülönbségek – motoGP fíling. Ezért érdemes kihasználni a magyar motorosoknak az ilyen jól szervezett lehetőségeket. Hogy megérte-e nyolc órát robogózni fél óra pályázásért? Mindenképp, hiszen a Brno Circuit és a GSX-R 1000 nem egy gyenge párosítás…


“Ott a C-szektor, ahol az óriás magyar zászló szokott lenni”


Naponta 6-szor 20 perc motorozásra volt lehetőség, ami bőven elegendő


További info a  pályanap sorozatról: europeansuzukidays.com

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

ohropax

INSTAGRAM

Trending