Csatlakozz hozzánk

Blog

Brno a paddockon belül – élménybeszámoló

Élet a zárt kapukon belül

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Élet a zárt kapukon belül

Brno egy olyan hely a MotoGP helyszíneken belül, ahová sokan bejuthattak a boxig, hiszen van olyan belépő a pályán, amivel át lehet menni a pálya alatti alagúton, egész a paddock-ig. Innen is lehet sokat látni, de az igazi történések mégiscsak a zárt kapukon belül történnek.

Gyorsan körbesétáltunk, megnéztük a kirakatba kitett hostesseket és a lakóautókat, amik hihetetlen jól néznek ki. Ilyenben laknak az európai versenyeken a versenyzők.


Az utolsó képen lévő “úr” meglehetősen pofátlanul fotózott

Balról jobbra: Nicky Hayden lakókocsija, Tóth Imi és Rossi Lakóautója, a Shoei szervizkamionja

Természetesen Valentino Rossi lakóautója előtt folyamatos sor áll, ahogy kimerészkedik onnan Vale egyből megtámadja 2-3 tucat rajongó. Hihetetlen hisztéria van körülötte, nem is értem,hogy tud pihenni, mert minden pillanatban meg kell felelnie valakinek.

Rossi lakóautója mellett közvetlenül ott áll Tóth Imi guruló ágya és mellette egyből Talmáé. Így közvetlen közelből szimatolhatják, ha Rossi szellent egyet, nem mint ha nekik ez akkora élmény lenne, mint a rajongóknak.

Szinte minden nagyobb csapat kihasználja azt, hogy nem kell szállodában aludni, ezért telis teli van a parkoló ezekkel és a kamionokkal.

Néhányba be is pillantottunk, a Shoei-ben éppen a sisakokat szervízelték, ahová később én is visszamentem, hogy be tudjuk mutatni nektek a munkájukat leszervízeltettem a sisakomat. Pont úgy, ahogy a nagyokét csinálják. Erről külön cikk készül majd.

De van sisakszervíze minden gyárnak, ahová az edzések után beszállítják a bukókat és rendberakják őket. A Dainese ultra hiperszuper kamionjában szervízelikk az AGV sisakokat, és láttuk Rossi edzésen megsérült ruháját, ami innen egyből megy a fejlesztő csapathoz, hogy még biztonságosabb ruhákat tudjanak készíteni. Biztos láttátok Lorenzo ruhájában lévő légzsák a versenyen, hogy felfújódott. Az is ezeknek a fejlesztéseknek köszönhető, amiket remélhetőleg nemsokára elkészítenek utcai használatra is.


A Nolan-X-Lite kamionja sem volt látványmentes, de ide sajnos nem tudtunk bekukkantani.

A Team Tóth-nak és a MotoGP Könyv írójának Budur Gabinak a segítségével jutottunk be a boxokhoz, mivel internetoldalak nem akreditálhatják magukat a versenyekre, ezért trükköznünk kellett a bejutás miatt. Szerencsénkre ők segítettek nekünk, és a 250-es hazai csapat kiszolgáló kamionjában pihenhettünk, a sok járkálás után. A 125-ös versenyt a rajt után itt néztük meg a TV-ből, de a 250-es verseny rajtja előtt már a boxban lábatlankodtunk. Itt készültek ezek a képek.


Mattia Pasini hihetetlenül lazán, jókedvűen ült fel a gépre miután lecserélte a koptatóit a verseny előtt, – szerintem előre tudta már, hogy jó eredmény születik.

Ezt meg tudjátok csinálni? Még az apukája is féltve néz rá, nehogy összetörjön a kiscsávó…

Majd miután kiment a mezőny a rajtrácsra mi a Pasini Fan Club elnöke mögött néztük a versenyt. Amikor Pasini dobogós pozícióba került megérkezett a boxba a kamera is, és végig ott maradt mutatni a csapatot. Ő az a nagydarab a fekete-fehér pólóban aki mutogat.

A második helyezés nagyon jó eredmény Mattiának, főleg úgy, hogy végig harcban volt a győzelemért is. Ám a végén elég volt egy kicsit szélesebbre venni a kigyorsítást és a győzelem lehetősége elszállt. Simoncelliék boxa pont mellettünk volt, ebben a pillanatban ők örömükben mi pedig kissé bosszankodva kiáltottunk fel.

Mi már csak a beérkezés pillanatában vettük észre, hogy a harmadik helyezett Bautistat egy másik versenyző hozza be. Akkor nem értettük mi történhetett, de ez a video elég jól bemutatja:

Bautista esése a befutó után:

Visszafelé a boxutcában elkezdték melegíteni a nagyvasakat. Olyan dolgokat láttunk az éles gépeken, amit normális esetben rejtegetnek egymás elől, de most ott állt előttünk rengeteg idom nélküli gép, amit természetesen le is fotóztunk. Megnézhetitek milyen alkatrészekkel operálnak a nagyok. Ajánlom figyelmetekbe a műszerfalakat, a kipufogórendszereket és a futóműalkatrészeket.


Valentino Rossi – Yamaha M1

 
Marco Melandri – Hayate


Loris Capirossi – Suzuki GSV-R


Randy De Puniet – Honda RCV 211


Talmácsi Gábor – Honda RCV211

Majd miután kizavartak minket a sok fotózás miatt, visszamentünk a Shoei sisakszervízhez lebeszélni, hogy jövünk a MotoGP verseny után a beígért szervízre, majd bemehettünk Talmáék boxába. Innen néztük amíg kimegy a rajtrácsra. Az utolsó mondata az volt, hogy úgyis megcsinálom valahogy. Ez arra vonatkozott, hogy bármi áron sem hagyja, hogy pont nélkül fejezze be a versenyt. Ezt már tudjuk azóta, hogy a pontok összejöttek, de megint nem tudott értük sokáig harcolni.
Kár, mert már tényleg csak egy kicsi hiányzik ahhoz, hogy nagy csatákban lássuk.

Talmácsi Gábor - Brno 2009
A középső képen látszik, hogy Gábor mennyire nyomás nélkül motorozik idén.

– Szerintem erre már nem kell sokat várni, mindössze egy kis tapadást kell még a hátsókerékre varázsolni. Ha tudtok woodoo szertartásról, amivel ezt el lehet intézni, írjatok!

Gabesz kiment a rajthoz, mi meg a célegyenes végi kanyarhoz. Az első 4 körben innen örültünk, hogy mögötte még hárman vannak.

Majd miután megelőzték visszatértünk a boxba, hogy lássuk milyen időket tud motorozni.

1.59 és 2.00-ás időkkel bizony itt nem lehetett labdába rúgni, de amikor leszállt a motorról, akkor mondta, hogy a motor erős, a Pramac Ducatit és Vermuellen Suzukiját utól tudja érni, az egyenesben, de hogy meg is tudja őket előzni, ahhoz még az kellene, ogy hamarabb tudjon kigyorsítani. Ezt meg lehetne kockáztatni is, de ahogy elnéztük Lorenzo tavalyi ténykedését elég sok sérülés születhetne belőle. Ez az év nem erről szól Gábornak, hanem a tanulásról, amivel elég jól halad.
 

Ha egy kicsivel jobb technika kerülne alá, akkor ott lehetne a 10. hely körül folyamatosan.


Stefano itt még Zarco rajtja előtt izgult

Stefanot kérdeztem a 10.kör környékén, hogy mi lehet a probléma. Azt mondta, hogy a semmi segítséget nem kapnak a Hondától, a tavalyi Dovizioso adatait pedig nem lehet használni, mivel 2008-ban még Michelin gumikat használtak, így nem mérvadóak.

Van némi kommunikációs probléma is, mert amikor Gábor bejön egy edzésről, akkor elmondja angolul egy tolmácsnak, hogy mit érzett, aki továbbfordítja a japán mérnököknek, akik hozzányúlhatnak a motorhoz. Ha ezt az állítgatást Gábor csinálhatná, már rég meg lenne a helyes alapbeállítás, de sajnos ezt nem lehet.

A hétfői teszt sem hozott nagy áttörést, pedig nagyon sokat vártak tőle.

Gábor nyilatkozata a teszt után:

A nagy áttörést nem hozta meg a mai teszt, de néhány dolgon sikerült javítanunk. Bízom a csapatomban és magamban is, a rengeteg munkának előbb-utóbb eredménye lesz. Azért jó lenne, ha mindez minél hamarabb összejönne, mert nem azért jöttem a MotoGP kategóriába, hogy a mezőny végén motorozzak.


A teszten elért legjobb köridő: 1’59.008

A verseny végeztével megcsináltattuk a sisakot és elindultunk haza. A szervezésből nagyon jók a csehek. Ezt a rengeteg embert terelgetni nem lehet egyszerű, de a hatalmas tömeg ellenére is este 8-ra itthon voltunk.


A SHOEI sisakok (sisakom) karbantartója Michael Rivoire

Jövőre újra megyünk és megpróbálunk egy-két szerencsés olvasót is kijuttatni a paddockba.

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés

Trending