Csatlakozz hozzánk

Hírek

Bridgestone-történelem

A japán gumigyár (siker)története a kezdetektől napjainkig

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

Mivel Bridgestone-hetet tartunk, – vagyis minden nap más terméket mutatunk be nektek a cég kínálatából – , épp itt az ideje megismerkedni a japán gyártó múltjával. Fény derül a kezdetek és a közelmúlt történései mellett olyan érdekességekre is, hogy például miért pont így hívják ezt a híres gumigyártót.

Minden cégnek van története és alapítója. De kevés cégnek van csak olyan céltudatos megalkotója, mint a Bridgestone-nak. Shojiro Ishibashi született vállalkozó volt már jóval azelőtt, hogy belefogott volna a gumiabroncsgyártásba. Ishibashi 1925-ben elsőként kezdett tömegesen hagyományos japán lábbelit, “tabit” gyártani. Japán rohamos iparosításán felbuzdulva, felmérést készített a gumiabroncspiacról és 1930-ban legyártotta az első gumiabroncsot. 1931-ben Ishibashi megvalósította álmát: ő lett az első japán gumiabroncsgyártó a Bridgestone Tire Co. Ltd megalapításával. Hogy miért választott egy japán egy angol nevet cégének? A harmincas években igen keresettek voltak a brit és amerikai termékek, így elhatározta, hogy betör erre a nemzetközi piacra. A Bridgestone valójában családnevének szó szerinti angol fordítása („Stone Bridge”), magyarul „kőhidat” jelent, melynek két szavát a jobb hangzás kedvéért felcserélte Bridgestone-ra.

A Bridgestone Corporation a világ legnagyobb gumiabroncsgyártó cége, mely több mint 150 országban értékesíti termékeit és 123 ezer főt foglalkoztat. 1988-ban a Bridgestone Corporation megvásárolta az Egyesült Államok második legnagyobb és világszerte elismert gumiabroncsgyártó cégét, a Firestone-t. A két cég amerikai és európai vállalatai összeolvadtak. A Bridgestone Europe hat európai gyárával, kiemelt kutatási és fejlesztési központjával és több mint 11 ezer alkalmazottjával különféle típusú gumiabroncsokat és termékeket fejleszt és gyárt Európában, mind gyári szereléshez, mind az utólagos alkatrészellátáshoz. A Bridgestone Europe több mint 20 millió gumiabroncsot értékesít évente Európában, 17 nemzeti értékesítő leányvállalatán keresztül, több mint két milliárd eurós forgalommal! A termékeket a kontinensen kívül Japánba is exportálják.


A Bridgestone kifejezés magyarul kőhidat jelent

Az ötvenes évek kezdetén rohamos növekedésnek indult a vállalat. Új központ felépítésére került sor Tokyo szívében, majd az első gumiabroncs-forgalmazó leanyvállalat megnyitása. Ezek mindegyike sikeres üzleti döntésnek bizonyult, hiszen az értékesítés 1953-ban meghaladta a 10 milliárd jent, minek következtében a Bridgestone Japán legnagyobb gumiabroncsgyártó vállalatává vált. Ishibashi sosem felejtette el gyökereit és a cég fennállásának 25. évfordulójára létrehozta az Ishibashi Kulturális Központot Kuruméban, és a városnak adományozta.

A hatvanas években született a vállalat mottója: „kiváló minőségű termékekkel szolgálni a társadalmat”, és ugyanebben az évtizedben, 1962-ben fejlesztették ki az első japán acél radiálgumiabroncsot is teherautókhoz és buszokhoz, 1964-ben pedig az első radiálabroncsot személyautókhoz. A kurumei, yokohamai és tokyói gyárakban gumiabroncsok és más gumitermékek széles választékát állította elő a vállalat. Emellett Japán vezető kerékpárgyártója volt, autógyártó üzeme pedig több mint 5000 személy- és teherautót állított elő havonta!


Mára a világ egyik vezető (motorkerékpár) gumigyártója…

Az autóipari termelés rohamos és világméretű növekedésének hatására a Bridgestone kiterjesztette a termelést Japán határain túlra. 1965-ben új Bridgestone-gyárat nyitottak Malajziában, mely a vállalat első tengerentúli üzeme volt a második világháborút követően. Ezt egy marketing leányvállalat alapítása követte az Egyesült Államokban, 1967-ben. Az egész cégre kiterjedő, a minőség javítását és a termelékenység fokozását célzó minőségellenőrzési kampánynak köszönhetően a vállalat elnyerte a neves Deming Díjat 1968-ban!


A motorsport területén is hatalmas sikereket könyvelhet el a cég

Shojiro Ishibashi 1976-ban meghalt, de az általa alapított szervezet tovább működött, és egyre nagyobb piacokat hódított meg és újabb fejlesztéseket eszközölt ki. 1970-ben a vállalat szponzorálta az első Bridgestone Golfversenyt, melyet ma Bridgestone Open néven ismernek. A Bridgestone Corporation Európai Irodáját 1972-ben alapították Brüsszelben. A cég 1979-ben dobta piacra a személyautók számára gyártott alufelnit és fejlesztette ki a használt gumiabroncsok újrahasznosításának technológiáját. A nyolcvanas évek elején ünnepelte a vállalat fennállásának 50. évfordulóját, ami egyben egy hosszú sikersorozat kezdetét is jelentette: terjeszkedés és forradalmi technológiák követték egymást. A nemzetközi terjeszkedés eredményeként a cég megvásárolja a Firestone-t. A Bridgestone ezzel valódi globális vállalattá alakult.

Az üzleti sikereken túl a Bridgestone technológiai fejlesztései forradalmasították a gumiabroncsgyártást és tervezést. 1982-ben a Bridgestone piacra dobta az első téligumit Japánban, öt évvel később pedig a cég mérnökei terveztek a téli gumiabroncshoz az ún. multicell keveréket. Fontos mérföldkő a Bridgestone 21. századi történelmében, hogy a Suzuki Grand Prix Csapat gumi beszállítója lett a japán gumigyártó a 2004-es MotoGP szezonban. A motorverseny fontos részét képezi a Bridgestone motorsport progjamjának, mely közismert a Formula 1-en, az IndyCar Racingen és más autóversenyeken elért sikeréről. Makoto Tamadának a riói MotoGP-n aratott győzelme mindkét fél számára az első MotoGP győzelmet jelentette.


A Bridgestone a MotoGP-be is betört: első sikerét Suzukival érte el – vagy fordítva

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés

Trending