Bővül az A2-es jogsival vezethető sportmotorok kategóriája, itt a Lexmoto új kéthengeres modellje
A nálunk kevésbé ismert kínai Lexmoto megtette az első lépéseket az A2-es jogosítvánnyal vezethető sportmotorok felé, egy 380 köbcentis kéthengeres modell formájában
A gyártó közösségi média oldalain már el lehetett csípni pár részletet, de a Warwickshire-ben megrendezett 2019 Motorcycle Trade Expo-n is feltűnt az újdonság.
A kínaiak fogták a bestseller LXR 125 motorjukat és a blokkot egy 380 köbcentis Zongshen erőműre cserélték, ami 30 lóerős teljesítményt tud. Annyit még ki lehet szúrni a képekről, hogy dual ABS-el, radiális fékekkel és hullámos tárcsákkal, valamint USD teleszkóppal szerelik a motort, ami azért bizakodásra ad okot a kis köbcentis, sportos motorok kedvelőinek.
A fekete-fehér idomok mögött, az LXR 125 némileg módosított váza található, KTM narancs fényezéssel, és feltűnik egy alumínium hátsó lengőkar is, elöl pedig LED fényszóró fogja megvilágítani az utat. Bár az idomok egy vérbeli sportmotoron is megállnák a helyüket, a lábtartók és a kormánycsutkák állásából könnyű kiszúrni, hogy elsődlegesen egy praktikus és városban könnyen használható motorról beszélünk, ami mellesleg alkalmas egy kis hétvégi csapatásra is.
Még várható, hogy a végleges verzió megjelenésééig párszor átfésülik a blokk hangulatát a motorvezérlő finomhangolásával, így is ez lesz a márka első motorja, ami nagyobb tüdővel bír, mint 125 ccm. Angliában várhatóan 3800 Font körüli áron kerül bemutatásra, ami egész kedvezőnek mondható.
Ha szétnézünk ebben a kategóriában, elég nyilvánvalóvá válik, hogy tele van Japán és Európai riválisokkal is, mint a sorkettes Kawasaki Ninja 400, az egyhengeres KTM RC390 és a nemrégiben frissített Yamaha YZF R3, amelyek egytől egyig minőségi futóművel és LCD kijelzőkkel vannak felszerelve, igaz jóval többe is kerülnek.
Ha tehát a Lexmoto valóban tartani tudja magát a beígért árszinthez, akkor egész jó eséllyel indul a sportos, könnyű A2-es városi motorok versenyében.