A trükkös technikáról a figura kitalálója, James Stewart mesél, tanuljunk együtt a mestertől:
„A scrub mondhatni megújította a motocross versenyzést.
Sokan meg tudják neked tanítani a scrub-ot, de a Bubba Scrub-ot csak egy valaki tudja igazán. A technikát a szükség és a nyerni akarásom hívta életre. Az igazi Bubba Scrub-hoz tempó és elég nagy elszántság kell.
Én próbálom a nagyobb és a hármas ugratókon alkalmazni. Ha vannak kisebb bukkanók előtte, azokról ugratok, aztán amikor a motor hátulja már a levegőben van, a föld felé döntöm a gépet.
Ha nem tudok előtte ugratni, akkor mindkét kerékkel, döntve indítom az ugrást. Most ugye mindkét kerék a levegőben van, a motor le van döntve. Ennél a pontnál együtt dőlök a motorral, de közben próbálom a fejem egyenesen tartani, hogy figyelni és összpontosítani tudjak. Ahogy dőlök előre, próbálom visszahúzni egyenesbe a motort, mivel a figura közben csak centikre vagyok a földtől, hamar végig kell vinni a manővert.
Én általában próbálom lefelé dönteni az első kereket, mert ha emelném, akkor nem lehetne így dönteni a motort. Van ugyanis egy pont, amikor a motor szabadon repül, várod, hogy a gép kiegyenesítse magát. Ha nem sikerül, akkor nyélgázon kell földet érni.
Őszintén szólva, nem szeretem ezt a trükköt. Az igazán alacsonyan végrehajtott Bubba Scrub tud a leggonoszabb és legveszélyesebb lenni, mondjuk pont előzés közben. Én találtam fel a figurát, de nem használom gyakran, csak akkor amikor biztosra megyek.”