Csatlakozz hozzánk

Hírek

Bol d’Or: Kispataki kiállta a próbát

Viktor maximálisan megfelelt az elvárásoknak, nem úgy a GSX-R, vagy csapattársa…

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

Forrás: Viktor Menedzsment

Kispataki a csapat leggyorsabbjaként motorozott éjjel-nappal. A pódium ezúttal ugyan elmaradt, de izgalmakból nem volt hiány. Dióhéjban a legendás francia verseny, a 75. alkalommal megrendezett Bol d’Or: egy motor, egy póttank, két injektor sor csere, két bukás, három pilóta és huszonnégy óra.

A verseny rögvest kaotikusan kezdődött: a felvezető körről tankcserére a boxba hajtott Viktor csapattársa, mivel szivárgott a benzin… Így Michael Savary a boxutcából eredt a mezőny után. A gumikat nem kímélve tört előre és adta át a stafétát Janez Proseniknek, akit Kispataki váltott.

A huszonnégy óra folyamán e sorrendben léptek pályára az MCS Racing – Ipone versenyzői. A Superstock 1000 kategória kereteinek megfelelően 28 körönként tankoltak és cseréltek pilótát. Új gumit – tekintettel a művelet időigényességére – hátulra kettő, előre hét-nyolcóránként tettek.

Kispataki második etapját teljesítette, mikor Savary még nem állt készen – sisak, kesztyű, és karszalag nélkül várta… „Sietsz a pályán és elveszted a kiálláskor, mert nem áll készen a másik. Ezt nehéz higgadtan viselni, de ha rúgom a port, akkor sem lesz jobb.”– élte meg Viktor a történteket. Közben a GSX-R alulról egyre nehezebben vette a lapot, csak hörgött, így Viktor következő pályára lépése előtt egy extra boxkiállást kellett beiktatni, amikor az injektorsort cserélte ki a csapat, körülbelül 10 perc alatt.


Nagyon nehéz, technikai gondokkal és emberi figyelmetlenséggel is tarkított futamon állta meg a helyét Kispataki

Eközben szépen besötétedett, a hőmérséklet lehűlt, s eljött a legkritikusabb hajnali időszak. Kispataki egy szűk kanyarhoz érkezve előzés közben lyukat váltva sodródott ki a sóderágyba, ahol el is esett. Neki és a Suzukinak szerencsére nem esett baja, így a versenyt azonnal folytatta.

A benzinpumpa elromlása miatt újabb tankcsere következett: a rajtnál használtat javították meg időközben –  illetve a javítás nem volt kifogástalan, hisz két óra elteltével benzint észlelt a ruháján a szlovén Janez. A boxba hajtva megkapta a korábban funkcionáló darabot új pumpával… A tankmizériát újabb injektorsor csere követte, nem hiába, a 24 órás viadal felér egy tartós teszttel… A versenyzők együttesen 760 kört teljesítettek.

Kevesebb, mint két óra volt hátra a viadalból, mikor Prosenik is “dobott egyet”, de ő is tovább tudott motorozni, sőt, a célig vitte a motort. Ő tavaly is az olasz alakulatnál szerepelt, s munkáját a befejezésre való felkéréssel hálálta meg a vezetőség.


Új fiúként csapata legjobbja volt… Kicsit jobb eredményben reménykedett Viktor

„Nagyon izgalmas és fárasztó versenyen vagyunk túl. Örülök, hogy célba értünk, de reménykedtem a jobb helyezésben. Az összesített 21. helyen végeztünk az 52 csapatból. Kategóriánkban a kilencedikek lettünk. Az ötödik csere környékén jegyeztük a legjobb helyezést, ekkor kategóriánkban negyedikek voltunk. Ha kevesebb probléma merül fel, flottabbul mennek a cserék, megtarthattuk volna e pozíciót.” – összegezte az embert és gépet egyaránt alaposan próbára tevő versengést a magyar motoros.

„Elégedettek vagyunk Viktor teljesítményével, köridőivel. Szimpatikus hogy mellébeszélés nélkül teljesíti a csapat kéréseit” – nyilatkozta a verseny után Andy Fanotto csapat menedzser. Az Endurance Világbajnokság következő fordulója a spanyolországi Albacetében lesz május 21-én – Viktor szereplése sajnos még kérdéses.

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Trending