Hírek

BMW S 1000 RR: Monzában mutatkozik be a szériaváltozat

A nagy kérdés, hogy milyen lesz az eleje. Az utcai modell versenyt nyert Hockenheimban.
Euromotor2
MotoStar

Az S 1000 RR történelmi jelentőségű modell a BMW történetében, s ez nem üres marketingmaszlag. Ez a gép a bajorok első modern gyorsasági motorja. Olyan területre léptek vele, amelyen korábban sosem jártak, s amelyet eddig a nagy japán és olasz márkák uraltak.

Nemcsak a motor forradalmi, hanem az a mód is, ahogyan a németek a reklámkampányt felépítették. A profin kidolgozott forgatókönyv részeként először tavaly áprilisban tárták a nagyközönség elé az S 1000 RR-t, de akkor még csak a szénszálas idomokba öltöztetett superbike versenymotor prototípusát láthattuk. Aztán érkeztek a fotók a hagyományos BMW-színekben pompázó SBK-tesztgépről, később a végleges versenyváltozatról, majd – a szériagyártás megkezdésekor – az utcai kivitelről.

Talán az sem a véletlen műve, hogy a közúti tesztekről oly sok kémfotó (biztosan kellett kémkedni?) került fel az internetre. Idén április 11-én aztán akció közben volt látható a szériamodell: a hockenheimi 1000 km-es endurance versenyen Jürgen Fuchs és Arne Tode indult vele, s kategóriájukban az első helyen végeztek, R1-es Yamahákat és Suzuki GSX-R1000-eseket megelőzve.

Videó: pályán a BMW superbike-ja

A modellt hivatalosan az SBK-vb május 10-i, monzai futamán mutatják be, de nagy meglepetés valószínűleg nem várható, hiszen a gép majdnem minden részét láttuk már álca nélkül – a fejidom kivételével. Az említett kémfotók és belső információk szerint más BMW-khez hasonlóan az S 1000 RR is asszimetrikus arcot kap: bal oldalon nyújtott, Yamaha R6-stílusú, jobb oldalon kerek vagy enyhén ovális fényszórója lesz. A hátsó lámpa szépen belesimul a faridomba, formája szintén az R6-ost idézi. A rövid kipufogó a képeken kicsit idétlennek hat, főleg hátulról lehetne valamivel nagyfiúsabb, de kellene látni élőben.

A BMW-től szokatlan marketing részeként két csajos fotósorozat is készült az RR-ről, mindkettő a híres német divatfotós, Markus Hoffmann munkája. A reptéri képek után nemrég megérkeztek a finom erotikával fűszerezett gepárdos fotók. A motor és a ragadozó közti párhuzam – miszerint mindkettő veszettül gyors, elegáns, szép és imádja a küzdelmet – kissé elcsépelt ugyan, de ezt szívesen elnézzük a Bayerische Motoren Werkének, mert díjazzuk a bátorságot, az újító szellemet. Csak így tovább, meine Herren! Reméljük, hogy az S 1000 RR legalább olyan profi lesz, mint a körítés!

Három cicus és az S 1000 RR
Galéria

További képek a BMW S 1000 RR honlapján.

Comments

comments