Csatlakozz hozzánk

Hírek

BMW modellpaletta 2015

Ezúttal a BMW motorkerékpár modelljeit mutatjuk be röviden!

Közzétéve

ekkor

bmw modellpaletta 2015
MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD
Hol van már az az idő, amikor a BMW motorokat említve csupán a boxer erőforrások jutottak eszünkbe? Amikor még a GS modell tűnt legismertebbnek, a gyártó sportmotorja pedig a K1200S volt? A németek az utóbbi években nagyon bekeményítettek, és az S1000RR rengeteg összehasonlító teszten diadalmaskodott. Mai cikkünkben a BMW 2015-ös modellpalettáján szaladunk végig!

BMW S1000RR

S1000RR

A 2009-ben bemutatott 1 literes sornégyes sportmotor rögtön nagyot robbantott, sőt a SuperBike világbajnoki címre is esélyes volt (2012). Hihetetlenül precíz elektronikai csomagja és 193 lóerős teljesítménye sokkolta az újságírókat. Az idei évben (hat év után) a gyártó kiadja az első komolyabb ráncfelvarrást, ami által kívül-belül megújult a gép. A modell első generációjából kapható volt a HP4 csúcsmodell is, mely gyárilag könnyebben és még versenyképesebb elektronikai csomaggal érkezett.

BMW S1000R

S1000R

Régóta vártuk az S1000RR csupasz változatát, mely természetesen el is készült. 160 lóerős teljesítmény és 115Nm nyomaték, így minden lóerőre csupán 1,29kg jut. A tavaly tesztelt modell így méltó kihívója lehet a kategória legerősebb modelljének, a KTM SuperDuke-nak.

BMW K1300S

K1300S

A BMW meghagyta a kínálatban régi sportmotorjukat, mely az S1000RR-hez képest egy sokkal testesebb, ám kényelmesebb gépezet. A sornégyes erőforrás már 1,3 literes, teljesítménye pedig 175 lóerő. Hátul egyoldalas villa kardán meghajtással, elöl pedig szokatlan BMW duolever felfüggesztés.

BMW K1300R

K1300R

A K1300S naked változata, amely már álló helyzetben is agresszivitást sugall – ez főként a vitathatóan sikerült fejidom miatt lehet. A 173 lóerős és 140Nm-es erőforrás igazán erős csupaszmotorrá tette a gépet, s a gyártó legizgalmasabb csupasz motorja volt, amíg a gyártó elő nem rukkolt az S1000R-el.

BMW R1200RS

R1200RS

A gyártó boxermotoros sport-túra modellje sportos vezethetőséget és kényelmes utazást ígér. A lég és folyadékhűtéses kéthengeres erőforrás 125 lóerőt teljesít, a felfüggesztés pedig automatikusan vezérli a stabilitást (ASC).

BMW R1200R

R1200R

Az 1,2 literes boxermotorból is készült csupasz változat, mely talán 125 lóerejével nem veheti fel a versenyt az erősebb naked-ekkel, mégis egy elegánsan masszív konstrukció lett, kedvező (4-5l) fogyasztással.

BMW R NINE T

R NINE T

Ne tévesszen meg senkit az elnevezés, az erőforrás 1,2 literes lég/olajhűtéses boxermotor 110 lóerővel. A modell a könnyű átépítés jegyében született, bár már a gyári állapotában is egyedi a vas.

BMW F800R

F800R

A BMW kínálatában szerepel természetesen egy kezes csupaszmotor is, melyet sorkettes 800 köbcentiméteres erőforrással szereltek. Az erőforrás 90 lóerőt produkál, az alacsony fogyasztás és a kényelmes üléspozíció pedig alkalmassá teszi a mindennapi használatra és a hosszabb túrákra egyaránt.

BMW F800GT

F800GT

A nyolcszázas sorkettes erőforrásból egy túramotor is készült, így akár 3,4 literes fogyasztással is túrázhatunk. A motoron hagyományos első felfüggesztés, és egyoldalas hátsó villa kapott helyet szíjhajtással.

BMW K1600GTL

K1600GT, GTL és GTL exclusive

Ha már lúd, legyen kövér! A túramotorok legmagasabb osztályát személyesíti meg a GT/GTL, amely hathengeres erőforrása méltó helyre került. 1650 köbcentiméter, 160 lóerő és 175Nm! A motor minden porcikája precizitást és exkluzivitást sugall, aminek természetesen megkérik az árát.

BMW K1200RT

K1200RT

A már említett lég és vízhűtéses boxermotor bekerült egy igazi túramotorba is, amiben a boxermotor kedvelői egy igazi társra találhatnak a hosszú távú cirkáláshoz.

BMW R1200GS

R1200GS

Akár egy Európát átszelő túrára készülünk, akár a Dakarnak szeretnénk nekivágni, a BMW GS modelljei már évek óta az egyik legjobb választást kínálják. Az új lég/vízhűtéses boxer erőforrás már minden szituációban kellő teljesítményt produkál, és ma már nem csak mechanikailag a legalkalmasabb, de elektronikai csomagja is az egyik legjobb a kategóriában. Az igazi kalandoroknak készült a modell Adventure változata.

BMW S1000XR

S1000XR

Az egyik legújabb modell egy átmenetet próbál megszemélyesíteni az endurók és a sportmotorok közt. A végeredmény valószínűleg egy funbike lesz, ami az Aprilia Dorsoduro és a Ducati Hypermotard-ának lehet konkurense.

BMW F800GS

F800GS

Aki egy könnyebb és kezelhetőbb géppel kívánna a terepre menni, annak kiváló választás lehet a sorkettes erőforrással szerelt nyolcszázas GS. A kalandorok számára ebből is készült Adventure kivitel!

BMW G650GS

G650GS

A gyártó régebbi terepmotorjait idézi fel a G650GS, ami egyhengeres erőforrással szerelve a legkönnyebb kalandjáró. Teljesítménye 48 lóerő, súlya pedig 175kg! A régi Dakar változat festésére hajazó kalandor modell a SERTÃO
nevet kapta (Brazília észak-keleti régióira utalva).

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Trending