Hosszútávú együttműködési megállapodást kötött a bajor és az olasz gyártó, melynek keretében innovatív motoros ruházatot fejlesztenek a BMW Motorrad számára
A Dainese D-Air Protect System védőrendszert alapul véve a partnerek egy teljesen integrált és felfújható protektorokkal felszerelt motoros ruházatot fejlesztenek a BMW-nek. Az együttműködés első közös terméke a D-Air – verseny protektorokkal szerelt – DoubleR RaceAir egyrészes bőrruha lesz, amelyet kifejezetten pályahasználatra terveznek. A milánói EICMA kiállításon mutatják be novemberben, miután a BMW befejezte a szükséges teszteket Münchenben.
A következő lépés a D-Air Street System továbbfejlesztése lesz, amely utólag felszerelhető védelmet jelent. Ennek a rendszernek a piacra kerülését 2015-re tervezik a sikeres törésteszteket követően. A BMW ügyfelei ezután utólagosan is felszerelhetik motorkerékpárjaikat egy innovatív biztonsági rendszerrel.
DoubleR RaceAir D-Air verseny-protektorokkal
A két cég több módját is tervezi a kooperációnak annak érdekében, hogy további védelmet nyújthassanak a motorosok számára. A BMW évtizedek óta vezető szerepet játszik a motorkerékpárok/motorosok aktív és passzív biztonsága terén, a Dainese-vel megkötött hosszútávú együttműködés tovább erősíti mindezt.
Biztonság és a BMW
A BMW az egyetlen motorkerékpár gyártó, amely teljes motoros ruházati termékpalettát (a bukósisaktól a kesztyűn, kabáton és nadrágon át a csizmáig) fejlesztett és kínál már az 1970-es évek óta. A fejlesztés során a fő prioritás a maximális kényelem és egy esetleges baleset következményeinek minimalizálása.
A bajor cég által kifejlesztett, motoros ruházatba illeszthető NP protektorok, valamint a biztonságos csizmák és kesztyűk mellett, a 2007-ben bemutatott nyaktámasz (Neck Brace System) is a biztonsági rendszer része.
A blokkolásgátlók úttörőjeként a BMW mindig is úgy gondolta, hogy a motorozás és a biztonság elválaszthatatlanul összetartozik, ezt az alapelvét rögzítette is a „Biztonság 360 fokban” című alapelvében. Ez a motorozással kapcsolatos biztonsági tényezőket három részre osztja: járműbiztonsági technológiák, a motoros ruházat biztonságossága, vezetéstechnikai tréning.