Az S 1000 RR és a HP4 sportmotorok, valamint az S 1000 R naked után immáron sornégyes családjának negyedik tagját mutatta be a BMW Milánóban. Az S 1000 XR-t az “Adventure Sport” kategóriába sorolja a gyártó – érdekes is lenne túraendurónak hívni ezt a 160 lóerős (112Nm), mondjuk úgy hogy magasabb építésű S 1000 RR-t…
A bajorok dinamikus túraképességet, sportos teljesítményt, magas fokú kényelmet és kiemelkedő hétköznapi használhatóságot ígérnek – az első kettőben semmi okunk kételkedni, a második kettő pedig majd kiderül (mindenesetre az üléspróba meggyőző volt). A BMW szerint, röviden: “az S 1000 XR saját, egyéni módján írja újra a kategóriákat a sporttól a túramotorokig, és nem utolsósorban mindezt érzelemmel társítja”
R nineT: gyönyörű café racerrel ünnepli a BMW 90. születésnapját
Az S 1000 XR különlegességei
Soros négyhengeres motor 999cm3 hengerűrtartalommal. Teljesítménye 160LE 11.000 fordulat/percnél, 112Nm legnagyobb forgatónyomatékát 92.50 fordulat/percnél adja le
Széria BMW ABS (részlegesen integrált, kikapcsolható)
OpcionálisABS Pro a bedöntött állapotban való fékezések biztonságának növelésére
Alapáron kínált kipörgésgátló (Automatic Stability Control – ASC) a biztonságos gyorsítások érdekében, még alacsony tapadási együtthatójú útfelületen is
Menetstabilizátor (Dynamic Traction Control – DTC) dőlésszög-érzékelővel a lehető legnagyobb teljesítmény átadása és a gyorsítás közbeni biztonság aktív növelése érdekében
Szériafelszerelésként kettő választható menetprogram („Rain” és „Road”)
Két további opcionális menetprogram, a „Dynamic” és a „Dynamic Pro” is elérhető
Rugóstagok hosszú rugóutakkal a magas fokú agilitás és nagy csillapítási tartalékok érdekében
Rendelhető extraként kínált elektronikus futóműállítás (Dynamic ESA) az optimális futóműhangolás érdekében
Könnyű kezelhetőség és magas üléspozíció
Multifunkciós műszeregység
Átfogó felszereltség és személyre szabott tartozékajánlatok a BMW Motorradtól megszokott minőségben A BMW S 1000 R alapára 3.898.000 forint
Az új F 800 R dinamikusabb megjelenésű csomagolásban nyújt az eddiginél sokoldalúbb élményt – ahogy a BMW fogalmaz. A kezdő motorosoknak is szánt 90 lovas sorkettes dizájnja jelentősen megújult: új oldal- és hűtőidomaival, első sárvédőjével és felnijeivel sportosabb megjelenésű a bajor bringa. Viszont az immáron szimmetrikus(!) fényszórójával valamelyest karakterét vesztette, ugyanakkor “fogyaszthatóbb” is lett.
A dizájnon kívül az alkatrészek minőségében (vagy inkább csak kinézetében?) is emelte a lécet a gyártó: elölre látványosabb, fordított teleszkóp és radiális féknyereg került. Jobb lett a gép gyorsulása is a rövidebb 1-es és 2-es fokozatnak köszönhetően, és kicsit erősebb is lett, 3 lóerővel. A nyereg 1 centivel alacsonyabban van, mint korábban, a változó átmérőjű egyenes kormány pedig minden igényt kielégít.
2014-re szériaérett lett a gyártó elektromos robogója, a C evolution
Az F800R újdonságai
• Elődjénél nagyobb teljesítmény – 90LE 8.000-es percenkénti fordulatszámnál (korábban: 87 lóerő 8000-es percenkénti fordulatszámnál) • Módosított áttételű váltó (első és második sebességfokozat) • Új formatervezésű burkolatok, illetve idomok, új színek • Szimmetrikus(!) fényszóró • Fordított teleszkópvilla • Radiális féknyergek elöl • Kisebb tömegű, dinamikus formatervezésű, új kerekek • Új első lábtartók • 790 milliméterre csökkentett ülésmagasság (korábban 800 milliméter) • Új, a végek felé növekvő falvastagságú alumínium kormány • Extraként elérhető kipörgésgátló (Automatic Stability Control – ASC) • Extraként elektronikus futóműállítás (Electronic Suspension Adjustment – ESA) • A2-re (48 lóerőre) csökkentett teljesítménnyel is kérhető
A fényszórók kialakítása a K 1600 modelljeinek koncepcióján alapul – extraként rendelhető a nappali menetfény