Csatlakozz hozzánk

Hírek

BMW Demonstener D1200R

Álomból valóság. Az egyedi épített koncepciómotor megvásárolható az eBay-en

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Pablo Gonzalez de Chaves és Carlos Beltran Carrión évekkel ezelőtt megálmodott egy különleges motorkerékpárt. Először papírra vázolták fel a csodamasinát, aztán számítógépen, CAD programban valósághű háromdimenziós képet alkottak róla. A történet eddig mindennapos, és általában itt szokott véget érni, de a két spanyol nem elégedett meg ennyivel. Rengeteg munkával megépítették a BMW D1200R Demonstenert.

 

 


A fényszórók ledesek, és a tankba integrálták őket

 

Az egyedi kerékagy-kormányzásos BMW rendkívül pozitív fogadtatásra talált, ami arra sarkalta a tervezőket, hogy legyártsanak belőle egy egész sorozatot. Persze nem nagyüzemi termelésre kell itt gondolni, hanem csak egy limitált szériára. Sőt, a széria annyira kicsi, hogy összesen öt darab motor fog elkészülni, tehát ha valaki szert tenne egy ilyenre, akkor aligha kellene tartania attól, hogy minden sarkon szembe jönnek vele egy hasonló motoron. A BMW Demonstener interneten keresztül vásárolható meg. Az eBay-en a licit kerek 40 000 euróról indul (a villámár 50 000 euro), és nagyon rövid ideig, december 5-éig tart.

 


Az eredeti, számítógéppel készült tervek

 

A motor ára elég borsos, de valószínűleg megéri, különösen annak fényében, hogy mi az, ami ennyi pénzért jár. Először is a D1200R nem csupán egy látványos show bike. A prototípust hosszú ideig tesztelték a madridi Jarama versenypályán, és az ott szerzett gyakorlati tapasztalatok alapján tökéletesítették a konstrukciót, különösen az egykarú, agykormányzásos első felfüggesztést. Ezen felül a készítők hajlanak arra, hogy a megrendelő bármiféle egyedi igényét kielégítsék, beleértve a felnikkel, a felhasznált anyagokkal, a fényezéssel, és a váz formájával kapcsolatos kívánságokat.

 


A megvalósult, kész motorkerékpár

 

Tudtad-e?

Noha százalékos arányban kevés van belőle, mégis rengeteg kerékagy-kormányzásos motorkerékpár létezik napjainkban. Különösen az épített motoroknál divat ez az egyedi futómű-megoldás, de szériamotoroknál is találkozni velük. Vegyük például az oldalkocsis motorokat. Ilyet gyárilag kizárólag csak az Ural modellpalettáján találunk, na az pont nem az. Ellenben gyakorlatilag a legtöbb nagyteljesítményű motorkerékpárból épített fogat teleszkópvilláját lecserélik lengővillával kombinált kerékagy-kormányzásos felfüggesztésre, így tudják csak hatékonyan kiküszöbölni a rugózásnak a kormányzásra ható negatív hatásait, ez pedig – különösen oldalkocsis motoroknál – létfontosságú lehet.


Kawasaki ZX-14R átépítés

A Bimota talán a legismertebb gyártó, amelyik foglalkozik a függőcsapszeges, kerékagy-kormányzásos technológiával. Tesi 1D jelű modelljükön 1990-ben jelent meg először ez a forradalmi felfüggesztés. Azóta már a 3. generációnál tartanak. A Bimotától kivált Ascanio Rodorigo szintén hasonló (ugyanilyen) motorokat árul Vyrus néven.


Bimota Tesi 1D 1990

A Yamaha szintén próbálkozott ezzel a 90-es évek közepén. Az egykarú első felfüggesztés a GTS1000 túramotoron tökéletesen funkcionált. Évekig forgalmazták a típust, még nálunk is eladtak belőle pár darabot, de magas ára miatt nem aratott átütő sikert.


Yamaha GTS1000 1993

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD

Trending