Csatlakozz hozzánk

Hírek

BMW 2010

Új BMW R 1200 GS, R 1200 GS Adventure, és R 1200 RT

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

Míg korábban egy-két ellenfele akadt csak a BMW GS-nek (volt, amelyik inkább közúti erényekkel dicsekedhetett, és volt, amelyik terepen állta meg jobban a helyét), mostanra egy rakás óriás túraenduró kapható. A gyártók felismerték az újra divatba jövő kategóriában rejlő lehetőségeket, és alaposan beleerősítettek. Itt vannak a populáris japán modellek, mint a Honda Varadero, vagy a Suzuki V-Strom. Az amerikaiak a feledhető Buell Ulysses-szel kerültek be a népes kompániába. A kisebb olasz márkáknál mind megvan a maguk túraendurója, a Moto Morini Granpasso, a Moto Guzzi Stelvio, és a Benelli Tre-K Amazonas. Ne feledkezzünk meg a nagyszerű KTM-ről sem, az osztrákoknak több variációjuk van a témára, az Adventure-től az SMT-ig. A Ducati már most piacra dobja új Multistradáját, míg a Yamaha jövőre készül el a Super Tenere 1200-assal.

 

A BMW GS-ek közel három évtizedes történelme alatt, a cég mindvégig hű maradt az alapkoncepcióhoz, vagyis nagyteljesítményű, boxermotorral hajtott, kényelmes, megbízható motorokat gyártanak a típusnév alatt. És valóban, a folyamatos fejlesztések ellenére egy GS-t semmi mással nem lehet összetéveszteni. Most, hogy Európa hosszú ideje legkelendőbb túraenduróját egyre több irányból támadják, a BMW nem csücsülhet a babérjain, egyet tehet csupán, hogy előre menekül. A megoldás kézenfekvő, eljött az ideje, hogy a HP2 Sport két vezérműtengelyes blokkját beleépítsék a nagy GS modellekbe. Ezzel egy csapásra biztosítva van a kötelező műszaki fejlődés mind papíron, mind a gyakorlatban.

Újítások a BMW R 1200 GS-en

Pörgősebb, DOHC blokk, radiális szelepelrendezés, nagyobb maximális teljesítmény (110 LE 7750-es fordulaton), nagyobb maximális nyomaték (120 Nm 8500-as fordulaton), jobb gyorsulás, kipufogószelep

Újítások a BMW R 1200 GS Adventure-ön

Pörgősebb, DOHC blokk, radiális szelepelrendezés, nagyobb maximális teljesítmény (110 LE 7750-es fordulaton), nagyobb maximális nyomaték (120 Nm 8500-as fordulaton), jobb gyorsulás, kipufogószelep, bővített extrafelszerelés-kínálat (pl. ledes kiegészítő fényszóró)

A BMW boxermotoros luxus túragépe, az R 1200 RT ugyancsak megkapja a HP2-ben debütált, továbbfejlesztett kéthengerest, amit – a felhasználási területnek megfelelően – tovább finomítottak. Ennél még alacsonyabb fordulatszámon jön meg a nyomaték, egyenletesebb teljesítmény-leadást, valamint optimális adagolhatóság mellett közvetlenebb gázadási, valamint jóval kedvezőbb terhelésváltási reakciókat ígérnek a mérnökök. Ezen felül alaposan átfésülték az RT-t, apró módosításokat hajtottak végre a jobb légellenállás, a nagyobb utazási komfort, és a tökéletes ergonómia jegyében.

Újítások a BMW R 1200 RT-n

Pörgősebb, DOHC blokk, radiális szelepelrendezés, nagyobb maximális teljesítmény (110 LE 7750-es fordulaton), nagyobb maximális nyomaték (120 Nm 6000-as fordulaton), jobb gyorsulás, kipufogószelep, széria ABS, új burkolat, elektronikus szélvédő, új műszerfal, új audiorendszer, bővített extrafelszerelés-kínálat (pl. ESA II elektronikusan állítható futómű)

Tudtad-e?

A BMW GS sorozat az R 80 G/S-szel vette kezdetét 1980-ban. Az első boxer enduró 800 cm3-es volt, mindössze 50 LE maximális teljesítménnyel, megtankolva 186 kg-t nyomott. Ez szolgált alapjául azoknak a Párisz-Dakar versenymotoroknak, amelyekkel összesen négy rallyt nyert meg a BMW a ’80-as években.


BMW R 80 G/S – 1980

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Trending