Csatlakozz hozzánk

Hírek

A BMW leleplezte az új koncepciójának prototípusát!

Jön egy új középsúlyban játszó túra motor?

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

Oké, igen tudjuk, bár ez a BMW még csak prototípus, de azért már most elég szépen vegyíti a sport, kaland és túramotorok elemeit – ha csak fele ennyire lesz dögös a vége, már boldogok leszünk.

A leleplezés az olaszországi Villa d’Este eseményen történt, ott mutatkozott be ugyanis a Concept 9cento névre keresztelt BMW tanulmány, ami egy új F900XR sport-túra motor eljövetelére enged következtetni és igazából az S1000XR kis(ebb)  testvére lehet.

Aki picit is tud olaszul, az könnyen leszűrheti, hogy a 9cento a 900-at jelenti, tehát a blokk ugyanaz a zsír új fejlesztésű sorkettes lesz, ami a F850GS-t és a F750GS-t is hajtja.

A BMW Motorrad dizájn főnöke, Edgar Heinrich azért még elengedett egy szokásosan sablonos nyilatkozatot: „Az új modell egyesíti a sport, kaland és túra motorok legjobb tulajdonságait, ami egyben belépőt is nyújt a BMW számára egy olyan szegmensbe, ahol eddig még nem kínált motort. Mi így értelmezzük a modern, közép kategóriás mindenes motor fogalmát.”

A karcsú dizájn számos, az F850 GS-en is felhasznált elemet visel, de új az alumínium segédváz és a lengőkar felfogatási pontjai is.

Erősebb lett a váz, köszönhetően a karbon középrésznek, ami javít a motor merevségén és erősségén.  

A koncepció motor csúcsminőségű Öhlins fordított teleszkópot kapott, de a széria gyártású motorok valószínűleg nem kapják meg ugyanezt a szintet, a BMW nem akarja, hogy nagyon elszálljanak az árak.

Mivel a 9cento (egyelőre még) csak egy koncepció motor, nyilván a dizájnról lehetne a legtöbbet beszélni.A minimalista farok rész mondjuk némileg ellentmondásos.

Hiába csak koncepció, egy sport-túra motornak legyen rendes utas ülése is! Szerencsére van is, elektromágnesekkel felszerelhető egy plusz elem, ami magába foglalhatja a dobozokat \ táskákat és az utas ülést is.

A motor eleje az, ami talán a leginkább hasonlíthat a végleges verzióéhoz. Az S1000XR-hez hasonlóan itt is az élesebb formák uralkodnak, széles kormánnyal és túra stílusú kijelzővel. Veteránok felfedezhetik a GS-re hajazó csőr elemet is, ami megvan az S1000XR-en is.

Korábbi koncepciók

2014-ben a BMW előrukkolt egy Roadster koncepció modellel, amit mint kiderült az R1200R hírnöke volt. A 2015-ben bemutatott 101 bagger- koncepcióból pedig a valóságban a K1600B lett.

2016-ban jött az R5 Hommage, ami egy pimasz külsejű, kompresszorosra átdolgozott 1936 BMW R5-ös volt. Ez végül nem került gyártásba, de nem is hívták koncepciónak a bajorok.

Tavaly pedig ott volt a Link koncepció elnevezésű elektromos robogó, ami habár még nem került be a szalonokba, de biztosan fogunk még találkozni vele valamilyen formában.

Hogy miért a Villa d’Este?

Teljes nevén Concorso d’Eleganza Villa d’Este, és gyakran hívják a tó menti Hollywood-nak is. Nem csoda, hiszen észak Olaszország egyik legszebb részében található, a Comói-tó mellett és ezt tartják a világ legexkluzívabb helyének, ahol autót illetve motort lehet bemutatni. Történelmi modellek és vállalat óriások mutatták itt be a legújabb modelljeiket.

A korábban említett Edgar Heinrich és az amerikai custom motor építő Roland Sands is itt kaptak álló ovációt és tapsvihart, amikor 2013-ban bemutatták a  Ninety koncepciót, amiből végül a hatalmas sikerű R NineT lett.

 

 

Comments

comments

Husqvarna 2019 cross

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna

Trending