Apu! Vedd meg nekem... - BMW G310 teszt - tesztmotor.hu
Csatlakozz hozzánk

Tesztek

Apu! Vedd meg nekem… – BMW G310 teszt

Vajon a legkisebb, legolcsóbb BMW illik-e a bajorok “márkaimidzsébe”?

Közzétéve

ekkor

Euromotor3
Fotók: Rantal Zoltán

Az A2-es kategóriában a fiatalok kegyeiért sok mindent meg kell tenni, hogy kinyíljon apu pénztárcája. Komoly konkurenciát kell állítani a manapság divatos okos eszközöknek, hiszen a fiatalok szívesebben motoroznak virtuálisan, mint a valóságban. Az sem erősíti a fiatalok motorvásárlási kedvét, hogy a médiából ömlenek a motoros balesetekről szóló hírek. Általában sajnos nem a motorosok a hibásak a balesetek jelentős részénél, hacsak abban nem, hogy másokra nem figyelnek annyira és megbíznak a többi közlekedőben.

Kedves Anyukák és Apukák!
Azt kell megtanítani a gyereknek, hogy ne csak a motorozásra és magára figyeljen, hanem arra is, hogy a többi közlekedő összes rezdülését figyeljék. Tudom ez nem egyszerű, de alapfeltétel. A bamba öregek és a villámgyors dízelautók korában tényleg nekünk motorosoknak kell figyelnünk mindenre, de ha ezt megtanulják, akkor azért lehet közlekedni biztonságosan motorral is. (Az lenne a legjobb, ha apák és fiaik együtt tennék meg az első “párezer” kilométert…)
Én is megtanítottam ezt az én fiaimnak és a legnagyobb már motorozik is, úgyhogy nem lehetetlen a küldetés. 🙂

De térjünk vissza az alaptémához. Miért is jó ez a BMW a fiataloknak?

Erre számtalan okot tudnék sorolni. Pl:

  • mert menő
  • mert BMW
  • mert könnyű
  • mert könnyen kezelhető
  • mert keveset fogyaszt
  • mert szép…

Ezek a közhelyek mellett azonban érdemes megemlíteni, hogy a KTM kis Duke-okhoz hasonlóan ez is Indiában készül, hiszen ott egy ekkora motor már hatalmasnak számít. Hatalmas darabszámban lehet arrafelé ilyen motorokat eladni, tehát érdemes volt odavinni a gyártást is. Természetesen a minőségellenőrzés maradt a németeknél, így az valamilyen szinten garancia arra, hogy minőségi terméket kapunk annak ellenére, hogy ez a legolcsóbb gép ebben a kategóriában.

Hogy mi? Igen! Ez a BMW a legolcsóbb ebben a kategóriában az 1.6 MFt-os árával.

A TVS gyárában készül, ahol efféle motorok készülnek millió számra. Keressetek rá pl a TVS Draken modellre, amely eléggé hasonlít erre. Tehát ők profik ilyen európai szemmel “kicsinek nevezhető” gépek gyártásában.

Az alkatrészbeszállítók is a helyi piacról kerültek ki nagy számban. A Duke-okhoz hasonlóan a fék ezen is a BYBRE gyárából kerül a G310-re, de valahogy ezen a motoron annyira nem harap, mint a narancssárga gépeken.

Már egy ideje figyelem magamon, hogy a Naked kategóriában lévő nagyobb motorokról nem nagyon szeretek írni, mert egy kissé értelmetlennek találom ezt a kategóriát, amiért manapság mindenki odavan. Az élet fintora, hogy most nekem is egy 800-as háromhengeres MV Agusta naked motorom lett…., ugyanakkor mögöttem több tízéves motorozási gyakorlat van… Az 1000-esek és a hozzájuk tartozó hatalmas 160-190 lóerős teljesítmény teljesen felesleges, amikor már 160-nál egyébként sem nagyon akarsz gyorsabban menni, mert lefúj róla a szél. A gyorsulás az jó érzés, de általában ehhez társul az egykerekezési hajlam is, amit aztán elektronikával le lehet butítani, mert nem sokan tudják ezeket a gépeket kezelni…

Na épp ezért jó ez a 300-as kategória, amin még nem kell rettegni. Minden napokban el lehet vele közlekedni, akár még autópályán is, mert 140 fölött végsebességre képes ez a BMW is.

Nem túl harcos azonban a 34 lóerős fordítva beépített motorblokk, de épp elég ebbe a kategóriába! Ha nekünk ilyenünk lehetett volna anno 20-30 éve, akkor biztosan nem panaszkodtunk volna arra, hogy nem elég erős… Innen is látszik, hogy minden viszonyítás kérdése. Szerintem ebbe a kategóriába – értem ezalatt az egész Naked kategóriát – nem nagyon kell több teljesítmény a normális közlekedéshez. Persze, ha nem csak közlekedni akarunk, hanem mutatványozni is, akkor már jöhetnek a nagyobb motorok, de ahhoz nagyobb tapasztalat is szükséges.

Felszippantani az elejét nem könnyű. Erős kuplungos aláfestés szükséges az efféle mutatványokhoz, pedig nem nehéz a g310 eleje…

A 313 köbcentis blokk egyébként elég jól gyorsul ebben a 159 kilós gépben, a fogyasztása nálam 4,0 és 4,2 között volt. A hangjától nem fog senki elájulni, de ez már az Euro4 miatt szinte minden motorra elmondható. Egy negatívuma azért van. Nagyon erős vibráció érezhető a gépen. Ezt biztosan kijavítják, vagy legalábbis csökkentik majd a következő ráncfelvarrásra.
A váltófokozatok rendesen el vannak osztva, kapcsolgatásuk azonban egy kissé akadós. A váltótengely és a lábtartó elég közel került egymáshoz, így mindenféle rudazaton keresztül működik a váltókar. Lehet ettől van az a kis akadás, talán ha nagyobb erőkarok lennének akkor ez megszűnne.

A külseje szerintem nagyon rendben volt. Nekem semmi kifogásolni való nem volt rajta. BMW-sen még olyan dolgokra is ügyelnek, hogy a cipőd ne koptassa le a festéket a lábtartókonzolról, ezért egy védőfóliával még azt is megvédik.

Az arany színű teleszkóp és a külön rendelhető kék-piros csíkozás nagyon feldobja a kis gépet, ezektől messziről is úgy néz ki, hogy megkívánja az ember, hogy közelebbről is szemügyre vehesse.

A hátsó futómű sem kelt csalódást. Igényes, térhálósan merevített lengővillát találunk hátul. A rugóelőfeszítésében állítható rugóstag azonban himba nélkül kapcsolja össze ezt és a vázat, így annyira finom rugózásról nem beszélhetünk, de a puhára hangolt rugóstag jól nyeli az útegyenetlenségeket. Utassal csak nagyon rövid ideig próbáltam, amíg a remek alkalmi fotósomat elvittem a fotózás helyszínére.

Nem mondom, hogy első osztályú, kb olyan négyes lenne, ha osztályoznom kellene.

A műanyag idomok BMW-sen kemények, a japánoknál és az olaszoknál ezt annyira nem érezni. Az anyagában nyomott fekete színű anyagoknak sem hiányzik a tapogatás, de messziről azért nem rossz a textúrája.

Ami zseniálisra sikerült viszont, azok a gyönyörű kerekek. A BMW mindig is szép kerekeket gyártott, szerencsére ebben a modellben is hűek maradtak a hagyományokhoz. Elöl 110/70, hátul 150/60 Michelin gumik végezték a dolgukat. Ezek a gumik tehetnek róla, hogy a gép kezelhetőségi ilyen könnyű, tapadása viszont lehetne egy kicsit jobb ezeknek a Pilot Street-eknek.

A széles kormánnyal könnyű az irányíthatóság, a műszerfal rengeteg információval lát el, ami már-már kicsit sok is. Még a dátumot is ki lehet vele íratni, amelyre igazából nem sok szükség van motoron, de ezt is tudja. Sajnos a külső hőmérsékletet nem jelzi, de a menüben lépkedve kiderül, hogy tudja a pillanatnyi és az átlagfogyasztást, az átlagsebességet, az összes és napi megtett kilométereket, hűtővíz-hőmérsékletet és még hatótávolságot is számol. Emellett persze ott van állandó helyén a fokozatkijelző, az üzemanyagszint-mérő, a sebességmérő, az idő és a fordulatszámmérő. Ezek a digitális információk nélkül el sem lehet adni egy motort, ezért van ennyi funkció a műszerfalba zsúfolva.

Az üléspozíció még langalétáknak sem olyan rossz, ha pedig 10 centivel alacsonyabb lennék, akkor akár kifejezetten kényelmes is lehet. A terhelhetőség majdnem 200kg, így az utasszállítás is megoldható, bár a kicsike hátsó ülésen nem sokáig szeret majd az utas ücsörögni.

Mindent összevetve jó vételnek tűnik a G310. Ár-érték arányban teljesen rendben van.

Apu vedd meg nekem… automata váltós kocsi helyett ezt a motorkerékpárt!

Kedves Apukák!
Ha ilyennel jutalmaznátok meg érettségire a gyermeket, akkor ezt ajánlom, csak menjetek velük jó sokat motorozni!

 

 

Comments

comments

Husqvarna 2019 Enduro

Facebook

Asesso

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Please enter an Access Token on the Instagram Feed plugin Settings page.

Husqvarna

Trending